Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Nettverkskabel kortslutter pc?


Anbefalte innlegg

Fikk nettopp et nytt og ukjent problem med den ene pc'n min.

Leste nyheter på nett da den uten forvarsel skrudde seg av og bootet på ny. (har skrudd av automatisk omstart ved feil).

Men nå klarte den ikke starte XP.

Logoen kommer, og jeg hører et litte 'klikk' i høytaleren, så forsvinner logoen og et nytt 'klikk' i høytaleren -så er HD lyset tent hele tiden men ingenting skjer.

Klarer ikke å skru av pc med power og resetknappen virker heller ikke.

 

Starter opp i sikkerhetsmodus.

Prøvde å starte sikkerhetsmodus med nettverk -da starter den ikke.

 

Tok ut nettverkskabelen og startet pc, gikk helt fint.

Skrudde pc av på normal måte med skikkelig avlogging, satte i nettverkskabel igjen -XP starter ikke.

 

Tok ut nettverkskabel, startet opp XP, når den var ferdig med oppstart satte jeg i nettverkskabel mens pc var på. I det øyeblikket jeg satte i kabelen så gikk pc av (restart)

 

Har ikke kobla noe nytt utstyr i det siste, og heller ikke hatt noen indikasjoner på at noe har vært galt med pc/utsyr før dette skjedde.

 

Noen som har vært borti dette?

 

Kan nevne at jeg hadde noen nettverksproblem tidligere. Jeg deaktiverte NVIDIA nettverkskobling og etter det har det funket.

Har og hatt noen problem med USB portene, noe utstyr, som f.eks en minnepinne vil ikke virke skikkelig på denne pc, men virker på andre.

 

Begynner å lure på om HK begynner å ta kvelden...kortslutning noen plass?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har et M2N SLi-Deluxe HK selv som det bare er problemer med de integrerte nettverkskortene på! Installerte drivere som fulgte med cdèn og fikk blåskjerm og restarts. Helpdesk (der jeg kjøpte kortet) ba meg laste ned de aller nyeste driverne men fikk samme problemet.

Deaktiverte det ene nettverkskortet og installerte driverne og problemet er borte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...