Gå til innhold

Skal flytte - Trenger penger til depositum


BrokenTomato

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det har lite å si hvor han bor eller hvor stort han skal leie.

 

Snakk med banken din. De fleste banker har totalkundeprogram eller studentprogram hvor du er "garantert" depositumslån hvis du ikke har hatt noen kredittproblemer før.

7497917[/snapback]

Men vil dette telle som et vanlig forbruks lån eller vil det være gunstigere renter etc?

Lenke til kommentar

Det kommer helt ann på banken. Jeg hadde et depositumslån hvor jeg ikke betalte avdrag, bare renter. Jeg vet ikke hva renta var, men det var temmelig fordelsaktig. Det var Nordea, og da var jeg student.

 

Edit: Grunnen til at jeg ikke betalte avdrag var selvsagt at banken hadde depositumet på en depositumskonto, og fikk pengene tilbake når jeg flyttet.

Endret av tofagerl
Lenke til kommentar
Sosial kontor tilbyr nok i det minste en garanti for at husleien skal bli dekket.

Noen tilbyr deg evt. lån for depositum om du ikke skaffer det til veie på annen måte. Hvor mye er det i depositum der du skal leie da?

7497911[/snapback]

Viss du har bil får du besjed om å kvitte deg med den...

Jeg fikk min første husleie og penger til mat når jeg flytta (fra skole til lærling hadde jeg ikke mye å rutte med)

Men hadde jeg hatt bil hadde jeg måtte kvittet meg med den før jeg hadde fått penge støtte...

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar
Det har lite å si hvor han bor eller hvor stort han skal leie.

 

Snakk med banken din. De fleste banker har totalkundeprogram eller studentprogram hvor du er "garantert" depositumslån hvis du ikke har hatt noen kredittproblemer før.

7497917[/snapback]

Ikke for å være frekk, men dette er direkte tull. Jeg er studentkunde i DnB Nor nå og der fikk jeg ikke depositumslån fordi jeg tjente for lite... Måtte vel ha ca 100 000 i innktekt utover studielånet fikk jeg opplyst. Og dette for et produkt som blir reklamert som depositumslån rettet mot studenter.

Kan hende Nordea er litt lettere å få lån i, har en kamerat som fikk studielån der uten problemer hvertfall og han har lavere lønn enn meg.

Lenke til kommentar
Det har lite å si hvor han bor eller hvor stort han skal leie.

 

Snakk med banken din. De fleste banker har totalkundeprogram eller studentprogram hvor du er "garantert" depositumslån hvis du ikke har hatt noen kredittproblemer før.

7497917[/snapback]

Ikke for å være frekk, men dette er direkte tull. Jeg er studentkunde i DnB Nor nå og der fikk jeg ikke depositumslån fordi jeg tjente for lite... Måtte vel ha ca 100 000 i innktekt utover studielånet fikk jeg opplyst. Og dette for et produkt som blir reklamert som depositumslån rettet mot studenter.

Kan hende Nordea er litt lettere å få lån i, har en kamerat som fikk studielån der uten problemer hvertfall og han har lavere lønn enn meg.

7501800[/snapback]

Jeg har flere venner som har fått depositumslån i DnB NOR som studenter uten fast inntekt. Tror kanskje du har truffet på en kundebehandler som ikke kan jobben sin.

 

Trådstarter, hvorfor ikke bare gå i banken og spørre?

Lenke til kommentar
Jeg har flere venner som har fått depositumslån i DnB NOR som studenter uten fast inntekt. Tror kanskje du har truffet på en kundebehandler som ikke kan jobben sin.

 

Trådstarter, hvorfor ikke bare gå i banken og spørre?

7502007[/snapback]

Kan hende det ja :)

 

Men enig i at det beste svaret du kan få er å gå i den aktuelle banken selv og spør. Eventuelt så kan du jo ta turen innom flere forskjellige banker for å høre hvilke tilbud de har

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...