Gå til innhold

absurd problem med wlan på AOpen 1557G - løyst!


Anbefalte innlegg

Wlan har funka heilt fint på min 1557G lenge, men brått ein dag når eg skulle koble på trådlausnettet, bestemte 1557en seg for å late som om den ikkje hadde eit trådlausadapter. Eg har sjekka på network connections, på device manager, på intel sin proset-klient, og der er ikkje spor etter trådlauskortet. Det er som om trådlauskortet har blitt fysisk fjerna frå laptopen, noko som ikkje er mogleg då det er onboard wlan på min 1557. Idéar til kva som kan forårsake dette, og korleis eg kan fikse det, mottakast med takk.

 

For ordens skuld; ja - eg har prøvd å installere drivarane på nytt, noko som ikkje funka. Eg køyrer winXP pro SP2.

Endret av lappado
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Svettie_INAKTIV

akkurat det samme problemet har eg hatt et par ganger med min 1557!

 

Men eg fikk ordnet d med å avinstallere driverne og lete etter ny hardware eller noe sånt... husker ikke....

Lenke til kommentar

1557 har vel faktisk ikke onboard wlan (ingen bærbare har det såvidt meg bekjent), men ett mini-PCI-kort som befinner seg under tastaturet (tror jeg) ett sted. Jeg ville prøvd å ta det ut, starte maskinen som normalt, og så sette det inn igjen, evt også sjekke om det faktisk sitter på plass i slot'en sin.

Lenke til kommentar
Jeg ville prøvd å ta det ut, starte maskinen som normalt, og så sette det inn igjen, evt også sjekke om det faktisk sitter på plass i slot'en sin.

7435747[/snapback]

 

Eg var ikkje klar over at mini-pci i det heile tatt var eit grensesnitt.. Fantastisk, åpna lappyen, nudga på plass kortet og voila! Korleis kortet har blitt laust anar ikkje eg.. Kan ikkje hugse å ha mista lappyen i golvet i det siste. Vel vel, takk for hjelpa ventle. :)

Lenke til kommentar
Gjest Svettie_INAKTIV

AHA!

 

 

Det må sjekkes på min også da!! Godt tips!

 

 

Ikke første gang eg hører om løse ting på disse maskinene!

 

Søster mi har en 1557, der hadde skruen i festebraketten til dvd romen løsnet og falt ut, sånn at skruen i chassiet stod igjen, men romen løsnet og fikk dårlig kontakt noe som førte til ? hos søss!

 

Når hun skrudde løs skruen på romen så "raste det deler ut" som hun beskreiv d... ;)

 

Godt det ordnet seg!

 

Edit: Leif is leif!

Endret av Svettie_INAKTIV
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...