Gå til innhold

Shadowpriest vs Mage


Anbefalte innlegg

Angående lvl 46 SP mot 58 mage (eller hva det var) så tror jeg magen må ha sett film, lest bok, spist middag og skifta bleie på ungen samtidig som han duellerte ... ?

7431183[/snapback]

 

Han regnet nok med å ta med ganske lett når vi begynte, i og med at jeg var mange lvl lavere.. Han ville selvfølgelig ta duel på nytt etter å ha tapt mot meg, og da gjore han mye mer motstand. Jeg hadde 200hp igjen når han tapte

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil tørre å påsta at Shadow Priester er de mest ubrukelige i spillet:

 

- Klarer ikke å hamle opp med Warlock dps, på grunn av at de ikke har Life Tap.

- Warlocks er debuffere og har mye å tilføre raidet, bl.a. Soul Stones, Health Stones etc.

- Shadow Priester kan ikke tilføre noe en vanlig Priest (holy/disc) ikke kan gjør bedre.

- Warlocker er generelt mye bedre. (dette gjelder også i PvP)

 

Å ha med én Shadow Priest i et raid kan være lønnsomt, men kan også ikke være lønnsomt. De vil gi Warlocks en boost av dps, men vil sjeldent være så mye bedre enn å ha med enn Fury warrior/rogue/mage.

 

Shadow Priest er ikke moro heller, det er det verste...

Lenke til kommentar

oki.

 

Vi har testet ut noen av de beste presten som vi har og latt di spece shadow med sån ca 450 +dmg gear. Men det vister seg at de gjør mye mere nytte i ett raid som healer og ikke DPS. Greit nok en kan gå ut av shadowform og begynne og heale men da har en tapt verdiful tid og en har mye mindre mana en det en oftest trenger uansett. Noen av prestene syns det kan være morro noen ganger og gå shadow og det er greit sånn innimellom . Er det MC, BWL, AQ20, AQ40 så går det greit men ikke i Naxx.

 

EDIT: Trenger en mere DPS så tar man med en rogue eller en mage isteden muligens en warrior også men med rage nerf inkommende så er ikke dette så sikkert lenger.

Endret av Phyx
Lenke til kommentar
Shadowpriests er sikkert morro men nesten ubrukelig i end-game instances.

 

Darkrevan  :thumbup:

7436803[/snapback]

 

Det er det mest tåpelige jeg har hørt i dag. På hvilken grunnlag sier du dette?

Jeg har gjort det meste av end-game instances som shadow.

7437413[/snapback]

 

Var du Shadow da Axemen gjorde sine første MC runs, dagen dere drepte Ragnaros for eks.?

Første Neffy kill?

Chtun?

Eller er det en spec du har tilegnet deg etter dere fikk det på farm?

Lenke til kommentar
oki.

 

Vi har testet ut noen av de beste presten som vi har og latt di spece shadow med sån ca 450 +dmg gear. Men det vister seg at de gjør mye mere nytte i ett raid som healer og ikke DPS. Greit nok en kan gå ut av shadowform og begynne og heale men da har en tapt verdiful tid og en har mye mindre mana en det en oftest trenger uansett. Noen av prestene syns det kan være morro noen ganger og gå shadow og det er greit sånn innimellom . Er det MC, BWL, AQ20, AQ40 så går det greit men ikke i Naxx.

 

EDIT: Trenger en mere DPS så tar man med en rogue eller en mage isteden muligens en warrior også men med rage nerf inkommende så er ikke dette så sikkert lenger.

7437444[/snapback]

 

Ville hengt på Warlock der også; etter patchen vil Warlocs ha sjuk dps!

Lenke til kommentar
Shadowpriests er sikkert morro men nesten ubrukelig i end-game instances.

 

Darkrevan  :thumbup:

7436803[/snapback]

 

Det er det mest tåpelige jeg har hørt i dag. På hvilken grunnlag sier du dette?

Jeg har gjort det meste av end-game instances som shadow.

7437413[/snapback]

 

Var du Shadow da Axemen gjorde sine første MC runs, dagen dere drepte Ragnaros for eks.?

Første Neffy kill?

Chtun?

Eller er det en spec du har tilegnet deg etter dere fikk det på farm?

7437466[/snapback]

 

Ragnaros, nei. Det er dog veldig lenge siden og ingen hadde alternativ-rolle-i-raids-tanken da. Ellers er dette et godt egnet encounter for shadow.

Nef, nei - det encounteret er et av de som egner seg desidert minst til shadow. Cthun, nei. Cthun er dog et veldig godt egnet encounter for shadowpriest. Har gjort det flere ganger og det funker veldig bra.

 

Ser ikke på det som et reelt argument, da jeg da går shadow i det fleste encounters det egner seg i f.eks Naxx - maexxna, grobbulus, thaddius, heigan.. Visse encounters krever mer healing enn andre og det er da navnet 'hybrid' kommer inn. Man healer når det trengs.

Eneste encounteret hittil hvor jeg har følt at det kan ha vært meg som har vært brems på, er patchwerk, pga cast time på gheal.

 

Det har jo aldri vært påstått at shadowpriests er en dps-klasse heller. Priest er en opprinnelig healer-klasse. Om en healer-klasse hadde vært best til å heale OG gjøre damage hadde det ikke vært noe poeng å velge enn annen caster-klasse. :)

 

Det er snakk om en alternativ måte å spille klassen sin på. Det er et spill som jeg betaler for og da vil jeg helst bestemme måten jeg spiller på selv. Jeg gearer for shadow og det er den spillestilen jeg liker. Profilen min: http://ctprofiles.net/1042471

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar

Det var et godt svar, ahpadt noe som jeg fulstendig aksepterer.

Jeg er i en guild som er langt bak dere i progress. Har aldri vært lengre enn Nefarian med noen av mine mains.

Slik sitausjonen er for vår guild i dag har vi så langt ikke funnet nytteverdi for shadow priests. Mulig det vil endre seg da vi alle får bedre gear, og BWL går enda glattere enn i dag.

Lenke til kommentar
Vil tørre å påsta at Shadow Priester er de mest ubrukelige i spillet:

 

- Klarer ikke å hamle opp med Warlock dps, på grunn av at de ikke har Life Tap.

- Warlocks er debuffere og har mye å tilføre raidet, bl.a. Soul Stones, Health Stones etc.

- Shadow Priester kan ikke tilføre noe en vanlig Priest (holy/disc) ikke kan gjør bedre.

- Warlocker er generelt mye bedre. (dette gjelder også i PvP)

 

Å ha med én Shadow Priest i et raid kan være lønnsomt, men kan også ikke være lønnsomt. De vil gi Warlocks en boost av dps, men vil sjeldent være så mye bedre enn å ha med enn Fury warrior/rogue/mage.

 

Shadow Priest er ikke moro heller, det er det verste...

7437384[/snapback]

 

LoL? "Vil tørre å påsta at Shadow Priester er de mest ubrukelige i spillet:" ??

Er shadow priest den mest ubrukelige i spillet fordi vi taper mot en warlock? Ikkje snakk om ting du IKKJE har peiling på..

Lenke til kommentar
Vil tørre å påsta at Shadow Priester er de mest ubrukelige i spillet:

 

- Klarer ikke å hamle opp med Warlock dps, på grunn av at de ikke har Life Tap.

- Warlocks er debuffere og har mye å tilføre raidet, bl.a. Soul Stones, Health Stones etc.

- Shadow Priester kan ikke tilføre noe en vanlig Priest (holy/disc) ikke kan gjør bedre.

- Warlocker er generelt mye bedre. (dette gjelder også i PvP)

 

Å ha med én Shadow Priest i et raid kan være lønnsomt, men kan også ikke være lønnsomt. De vil gi Warlocks en boost av dps, men vil sjeldent være så mye bedre enn å ha med enn Fury warrior/rogue/mage.

 

Shadow Priest er ikke moro heller, det er det verste...

7437384[/snapback]

 

LoL? "Vil tørre å påsta at Shadow Priester er de mest ubrukelige i spillet:" ??

Er shadow priest den mest ubrukelige i spillet fordi vi taper mot en warlock? Ikkje snakk om ting du IKKJE har peiling på..

7438049[/snapback]

Og så kan det jo være sånn at du er mye bedre en de aller fleste da.
Lenke til kommentar
Vil tørre å påsta at Shadow Priester er de mest ubrukelige i spillet:

 

- Klarer ikke å hamle opp med Warlock dps, på grunn av at de ikke har Life Tap.

- Warlocks er debuffere og har mye å tilføre raidet, bl.a. Soul Stones, Health Stones etc.

- Shadow Priester kan ikke tilføre noe en vanlig Priest (holy/disc) ikke kan gjør bedre.

- Warlocker er generelt mye bedre. (dette gjelder også i PvP)

 

Å ha med én Shadow Priest i et raid kan være lønnsomt, men kan også ikke være lønnsomt. De vil gi Warlocks en boost av dps, men vil sjeldent være så mye bedre enn å ha med enn Fury warrior/rogue/mage.

 

Shadow Priest er ikke moro heller, det er det verste...

7437384[/snapback]

 

LoL? "Vil tørre å påsta at Shadow Priester er de mest ubrukelige i spillet:" ??

Er shadow priest den mest ubrukelige i spillet fordi vi taper mot en warlock? Ikkje snakk om ting du IKKJE har peiling på..

7438049[/snapback]

 

Jeg sammenligna dem med en Warlock. Og med ubrukelig mente jeg i raids, de er jo imba i PvP. :)

Lenke til kommentar
Vil tørre å påsta at Shadow Priester er de mest ubrukelige i spillet:

 

- Klarer ikke å hamle opp med Warlock dps, på grunn av at de ikke har Life Tap.

- Warlocks er debuffere og har mye å tilføre raidet, bl.a. Soul Stones, Health Stones etc.

- Shadow Priester kan ikke tilføre noe en vanlig Priest (holy/disc) ikke kan gjør bedre.

- Warlocker er generelt mye bedre. (dette gjelder også i PvP)

 

Å ha med én Shadow Priest i et raid kan være lønnsomt, men kan også ikke være lønnsomt. De vil gi Warlocks en boost av dps, men vil sjeldent være så mye bedre enn å ha med enn Fury warrior/rogue/mage.

 

Shadow Priest er ikke moro heller, det er det verste...

7437384[/snapback]

 

LoL? "Vil tørre å påsta at Shadow Priester er de mest ubrukelige i spillet:" ??

Er shadow priest den mest ubrukelige i spillet fordi vi taper mot en warlock? Ikkje snakk om ting du IKKJE har peiling på..

7438049[/snapback]

 

Jeg sammenligna dem med en Warlock. Og med ubrukelig mente jeg i raids, de er jo imba i PvP. :)

7438890[/snapback]

 

OK, jeg som misforsto deg da :)

Lenke til kommentar
Og så kan det jo være sånn at du er mye bedre en de aller fleste da.

7438165[/snapback]

 

Har du noen erfaring med shadowpriests i endgame PvE?

7438236[/snapback]

Ikke mer en det som jeg har skrevet i min tidligere post nei. Vi har testet det i Naxx og kom frem til at det ikke var noe serlig egentlig. Greit nok han kanske ikke hadde optimalt utstyr men ca +450 dmg. Ingen av presten vi egentlig være shadow i Naxx. I de andre instancene så syns det kan være greit som en liten forrandring.
Lenke til kommentar

Så lenge man ikke er en guild som vil ha raskest mulig progress i end-game er det ingen grunn til at alle priests skal være holy, det går jo helt greit å ha med shadowpriest i raid ellers. Og at man er shadowpriests betyr ikke at man mister holy spells heller akuratt, fullt mulig å heale uansett.

;)

Lenke til kommentar
Trinket + AP -> Pyro(6sec) -> PoM+ Pyro -> Fireblast = død.

 

Var nok dette han mente ;) Uansett, har aldri engang vurdert å specce det der. Så latterlig kjedelig det var på test. DET er IWIN det. 3minute mage, og ingen iceblock :S

7430927[/snapback]

Vel, det må nesten være sånn hvis noen i det hele tatt skal gidde å specce PoM.

 

Spiller ikke så mye pvp selv, men har hunter main og en mage som jeg leker meg litt med. At en 3 minutters mage (PoM spec) har såpass burst en gang hvert 3 minutt burde ikke plage noen i en BG. Klart han kan nuke hunteren min godt ned, men på en 3 min cooldown. Et HK kan dem få, så kan jeg ganke dem i 3 minutter til neste gang de har noe motstand å by på. Hvis jeg får inn en aimed+multi (aimed+arcane+multi nå) er det så godt som game over for en mage, og det er med 10 sekunders cooldown på multi.

 

Shadow priest er verre, dispell, shield, PS, dots og all dritten som følger med

Endret av MailMan13
Lenke til kommentar

Shadow priests er elsk<3 :love: på bosser som Ragnaros,Vaelstraz, selv om du er shadowpriest trengrer du heller ikke å gå i shadowform å Dps'e men du kan dote og damage til han har full (5) shadow vulnerbility, og hjelpe til med å heale litt så damage igjen, personlig synes jeg alle raids burde ha 1 shadowpriest.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...