Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Formatere PC uten CD?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Skal formatere/gjennopprette den bærbare PC min. Tror ikke/er usikker på om det fulgte med gjennopprettning CD. Finner den i alle fall ikke.

Det er en HPze2247 bærbar.

Noen som har en idè om hva jeg kan gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hei.

Skal formatere/gjennopprette den bærbare PC min. Tror ikke/er usikker på om det fulgte med gjennopprettning CD. Finner den i alle fall ikke.

7422981[/snapback]

Med gjennopprettigs CD mener du windows CD'en??

Skrevet
Hei.

7422981[/snapback]

Med gjennopprettigs CD mener du windows CD'en??

7422995[/snapback]

Vel, på den stasjonere PC heter den systemgjennopprettning.. Men det er vel den samme =)

Skjekk om det er ein gjenopprettingspartisjon på harddisken.

7423007[/snapback]

Hvor ligger i så fall den?

Skrevet

Gjenoprettnings CD'en er vanlegvis ein CD som gjer datamaskina lik som den var når den var ny. Windows + alle program som følgjer med.

Bruk diskbehandling i Windows for å sjekka om du har fleire partisjonar på harddisken.

For å finna ut korleis du bruker ein eventuell gjennoprettningspartisjon kan du sjekka manualen til dataen, eller heimesida til HP.

Skrevet

Tviler på at det ligger noe recoverypartisjon på harddisken på denne maskinen. HP begynte ikke med det før senere. De begynte tidligere på de stasjonære. Til denne følgte det antageligvis med en operativsystem-cd separat som er lisensiert til HP. I tillegg fulgte det sikkert med en egen driver/application-cd.

Du kan jo høre med HP. Er ikke sikkert de skal ha allverdens for et nytt "recovery"-sett.

Skrevet

systemgjenoppreting og formatering er ikkje det samme...

formatering trengs det som offtast cd for å gjøre, men systemgjenopretting kan du sansynelig vis ta om du slår pc-en og trykker F10... kommer annpå da, men er sånn på min stasjonere pc... :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...