Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Nettverk for Staven folkehøgskole


Anbefalte innlegg

Hallo!

 

Staven folkehøgskole er under planlegging. I den forbindelse ønsker prosjektledelsen ved skolen å utrede bruken av informasjonsteknologi ved skolen.

 

Skolen består av 4 bygg. Et bygg for undervisning og administrasjon og en internatdel bestående av 3 bygninger. Bygget for undervisning og administrasjon ligger 150 meter fra internatbyggningene. Mens de tre internatbyggningene ligger 50 meter i fra hverandre.

 

Staven folkehøgskole skal ha egen linje med fordypning i informasjonsteknologi og skal i den forbindelse ha to egne datarom med 10 maskiner i hvert rom. I tillegg til maskinene på skolen, skal også internatdelen av skolen være knyttet til skolens nettverk.

 

Din jobb er gi folkehøyskolen forslag til hvordan de kan få et stabilt, sikkert og funksjonelt nettverk som dekker skolens behov.

 

Bruk forberedelsen til å skaffe deg nødvendig informasjon om aktuelt utstyr og ulike standarder som bør brukes. Du skal konsentrere deg om nettverksløsningen, andre tar seg av innkjøp av datamaskiner.

 

 

Noen som vil hjelpe meg :hmm:

Lov å prøve seg :whistle:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det hørtes bra ut ja. Hadde tenkt det kunne være WLAN kun i internat-byggene, men kan jo kanskje ha det i hovedbygget også. Når det gjelder eget admin og elevnett så tror jeg ikke det er viktig. Men takk for hjelpen.

 

Åssen topologi ville dere valgt? Stjerne, buss eller ring?

Burde jeg ha en repeater i mellom internatbyggningene?

Og kanskje en bro mellom internatet og hovedbygget? Eller trenger jeg ikke det når jeg har fiber?

Noen spesiel måte å få nettverket sikkert på? (Brannmur)

 

Bare å hjelpe mer hvis noen vil.

 

Og ja, det er heldagsprøve i morgen ;)

 

Her er et bilde også:

post-44939-1165248658_thumb.jpg

Endret av -Xc4-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...