BlåseJobb Skrevet 4. desember 2006 Skrevet 4. desember 2006 Jeg leste i et blad her om dagen at hvis man skulle søke på internett (skrive adresse) så skulle man bare skrive navnet på adresse, altså ikke www eller no eller com og så trykke ctrl og enter. Feks: diskusjon Ctrl og enter. Sikkert mange som vet om dette men er også sikkert til hjelp for noen
-Tommy Skrevet 4. desember 2006 Skrevet 4. desember 2006 Hmm, det var en veldig snedig måte og søke på.
Torbjørn T. Skrevet 4. desember 2006 Skrevet 4. desember 2006 (endret) Søking er vel ikkje, men ein slags autofullføring av adresser... I norsk IE og (trur eg) Firefox vert .no lagt til på slutten, i engelsk vert .com lagt til. I Opera kan ein sjølv bestemme kva som skal verte satt inn, ved å gå til Verktøy --> Innstillingar --> Avansert --> Nettverk --> Fullføring av tenarnamn. Endret 4. desember 2006 av incanus
SSSø Skrevet 4. desember 2006 Skrevet 4. desember 2006 Jo, det er søking, men snedig er jeg mer usikker på.
Bautastein Skrevet 4. desember 2006 Skrevet 4. desember 2006 (endret) oO, den visste jeg ikke om. Det er ikke søking, du kan få fram adresser som ikke funker: prøv: dksapodkaspokdpasokd + ctrl + enter så ser du at det ikke er søking, men fullførelse av adresser Endret 4. desember 2006 av Pinglebolle
andm Skrevet 4. desember 2006 Skrevet 4. desember 2006 Når det kommer til søking, så er Opera utrolig grei å ha med å gjøre. Du trenger kun adressevinduet. Der kan jeg søke i ordbøker, søkemotorer og det som er ... Du trenger kun å taste en bokstav eller to etterfulgt av søkeordet. Anbefales på det varmeste!
SSSø Skrevet 4. desember 2006 Skrevet 4. desember 2006 (endret) oO, den visste jeg ikke om. Det er ikke søking, du kan få fram adresser som ikke funker: prøv: dksapodkaspokdpasokd + ctrl + enter så ser du at det ikke er søking, men fullførelse av adresser 7422368[/snapback] Your search for "dksapodkaspokdpasokd" returned no results. Står hvertfall search der, da. edit; tror jeg har misforstått, skjer hvertfall akkurat det samme om jeg dropper ctrl Endret 4. desember 2006 av Arbakadarba
Bautastein Skrevet 4. desember 2006 Skrevet 4. desember 2006 oO, den visste jeg ikke om. Det er ikke søking, du kan få fram adresser som ikke funker: prøv: dksapodkaspokdpasokd + ctrl + enter så ser du at det ikke er søking, men fullførelse av adresser 7422368[/snapback] Your search for "dksapodkaspokdpasokd" returned no results. Står hvertfall search der, da. 7422507[/snapback] hmm. kanskje det er annerledes i firefox. her fikk jeg: Firefox klarte ikke å finne tjeneren www.asudjiusadjiuasdj.no.
Dwagon Skrevet 4. desember 2006 Skrevet 4. desember 2006 Jammen lol da, når du i firefox skriver en for eks hardware så tar firefox det ordet, setter det inn i googles "jeg prøver lykken" og gir deg det første resultatet... er bare å titte nederst i statuslinjen etter du trykket enter det.
Bautastein Skrevet 4. desember 2006 Skrevet 4. desember 2006 Jammen lol da, når du i firefox skriver en for eks hardware så tar firefox det ordet, setter det inn i googles "jeg prøver lykken" og gir deg det første resultatet... er bare å titte nederst i statuslinjen etter du trykket enter det. 7422560[/snapback] jammen lol da, mulig det, men hvordan forklarer du da: her fikk jeg: Firefox klarte ikke å finne tjeneren www.asudjiusadjiuasdj.no.
Lufen Skrevet 4. desember 2006 Skrevet 4. desember 2006 Jammen lol da, når du i firefox skriver en for eks hardware så tar firefox det ordet, setter det inn i googles "jeg prøver lykken" og gir deg det første resultatet... er bare å titte nederst i statuslinjen etter du trykket enter det. 7422560[/snapback] jammen lol da, mulig det, men hvordan forklarer du da: her fikk jeg: Firefox klarte ikke å finne tjeneren www.asudjiusadjiuasdj.no. 7422602[/snapback] du hadde med www og .no så derfor så fant ikke FF siden. Prøv uten www og .no...
Kadmium Skrevet 4. desember 2006 Skrevet 4. desember 2006 Altså, holder du inne CTRL-tasten mens du trykker ENTER autofullfører den adressen. Holder du ikke inne CTRL-tasten søker den i Google. I alle fall i Firefox hos meg.
Bautastein Skrevet 4. desember 2006 Skrevet 4. desember 2006 (endret) Jammen lol da, når du i firefox skriver en for eks hardware så tar firefox det ordet, setter det inn i googles "jeg prøver lykken" og gir deg det første resultatet... er bare å titte nederst i statuslinjen etter du trykket enter det. 7422560[/snapback] jammen lol da, mulig det, men hvordan forklarer du da: her fikk jeg: Firefox klarte ikke å finne tjeneren www.asudjiusadjiuasdj.no. 7422602[/snapback] du hadde med www og .no så derfor så fant ikke FF siden. Prøv uten www og .no... 7423581[/snapback] du har misset poenget.. hvis du skriver PODAPSODaspod og ctrl+enter i firefox, så går den automatisk til www.PODAPSODaspod.no Edit: Og Dwagon: jeg tror du tenker på å skrive inn ASOIDSAPODas UTEN ctrl+enter. Da prøver den lykken Endret 4. desember 2006 av Pinglebolle
Lufen Skrevet 4. desember 2006 Skrevet 4. desember 2006 Jammen lol da, når du i firefox skriver en for eks hardware så tar firefox det ordet, setter det inn i googles "jeg prøver lykken" og gir deg det første resultatet... er bare å titte nederst i statuslinjen etter du trykket enter det. 7422560[/snapback] jammen lol da, mulig det, men hvordan forklarer du da: her fikk jeg: Firefox klarte ikke å finne tjeneren www.asudjiusadjiuasdj.no. 7422602[/snapback] du hadde med www og .no så derfor så fant ikke FF siden. Prøv uten www og .no... 7423581[/snapback] du har misset poenget.. hvis du skriver PODAPSODaspod og ctrl+enter i firefox, så går den automatisk til www.PODAPSODaspod.no 7423619[/snapback] Var nok du som "misset" poenget du. Hvis du leser posten som du siterte igjen så vil du nok se at han ikke nevner ctrl + enter i det hele tatt, men konstanterer at hvis du bare skriver inn et ord i url-linjen i FF så vil den bruke google og søke etter det ordet.
Bautastein Skrevet 4. desember 2006 Skrevet 4. desember 2006 Det var det jeg tenkte han mente, og skrev dette inn i edit like før du svarte. I så fall har han misforstått tråden. Her diskuterer vi ctrl+enter i adresselinja
Dwagon Skrevet 4. desember 2006 Skrevet 4. desember 2006 ctrl+enter gir ditt på norsk firefox .no engelsk firefox .com belgisk firefox .be tysk firefox .de osv.. shift+enter = .net ctrl+shift+enter= .org bare så det er satt forklart.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå