Gå til innhold

Får vi snart noen gode tilbud på E6600?


Theo343

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
AMD er veldig flink til å gi gode tilbud med jevne mellomrom, men Intel har en tendens til å stå stille.

 

Noen som vet om det er noen gode tilbud på E6600 i sikte snart?

7420495[/snapback]

 

Tviler sterkt på det

 

Men E4300 kjem jo i Januar viss det er av interresse.

Law fsb og høg Multiplikator :thumbup:

Endret av Teroedni
Lenke til kommentar
AMD er veldig flink til å gi gode tilbud med jevne mellomrom, men Intel har en tendens til å stå stille.

 

Noen som vet om det er noen gode tilbud på E6600 i sikte snart?

7420495[/snapback]

 

Det ville være dumt av Intel, E6600 er et kupp som det er. Man er jo garantert minimum 3 ghz i OC ut av boksen. AMD er fullstendig akterutseilt.

 

Dessuten er det lite å vinne, siden hovedkortene og kvalitetsminne koster såpass mye.

 

CD

Lenke til kommentar
Det er vel også det som er litt av mitt poeng, vil prisene endre seg når E4 serien kommer?

7421181[/snapback]

Neppe fordi E4 serien kommer. I og med at denne vil fylle igjen hullet under kr 1500 som C2D har i dag, skjer det neppe store prisendringer på E6 serien. Faktisk kan det heller skje at E6 blir løftet litt i pris.

 

Spørsmålet er heller om AMD reduserer sine priser på X2. Reduseres pris på X2 4600+, X2 5000+ etc med 15 - 20 % vil nok Intel sine priser også reduseres. I realiteten er det pris/ytelse konkurranse mellom Intel og AMD som bestemmer prisene på CPU-er i sjiktet fra 800 - 3000 kr.

Lenke til kommentar

Vel vi er ikke langt unna K8L, den skal komme på nyåret. Vi får se hva som skjer da ;). Jeg synes E6600 ikke er et spesielt kupp. En helt normal pris, og den har først nå den prisen jeg satt som smertegrense på denne chip'en før lansering.

 

X2 4600+ har allerede blitt redusert 2 ganger og var lenge det beste AMD prisalternativet.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

At AMD har redusert prisen på enkelte av sine prosessorer 2 ganger er en konsekvens av at E6 serien til Intel ga mye bedre pris/ytelsesforhold. I dag ligger de omtrent jevnt, jf noe flere sammenligninger viser.

 

Så dagens "gode tilbud" på AMD er en konsekvens av Intel sin lansering av C2D til relativt aggressive priser, og ikke at AMD kommer med gode tilbud. E6600 har faktisk samme pris fra Intel i dag som ved lansering.

 

Konsekvensen på pris når det gjelder C2D av K8L (når den kommer i mai/juni) kommer helt an på hvordan AMD priser denne og pris/ytelse. At prisen kommer til å gå ned er vel svært trolig, men langt fra sikkert at den går ned så mye som AMD har redusert sine med i annet halvår 2006.

Lenke til kommentar
Vel vi er ikke langt unna K8L, den skal komme på nyåret. Vi får se hva som skjer da ;). Jeg synes E6600 ikke er et spesielt kupp. En helt normal pris, og den har først nå den prisen jeg satt som smertegrense på denne chip'en før lansering.

 

X2 4600+ har allerede blitt redusert 2 ganger og var lenge det beste AMD prisalternativet.

7421327[/snapback]

 

E6600 er et kupp synes jeg da. Jeg betalte over 4000 kroner for min X2 4200+ i sin tid. Måtte fore den med spenning over 1.51 volt for å få noenlunde Prime-stabilitet på 2.5 ghz. Min E6600 er stabil på stock-volt til over 3.1 ghz (har ikke testet mer), og kostet under 2700 kr. I enkelte programmer er den nesten dobbelt så raskt som min X2 4200+. F.eks nye Flight simulater X, der er den ca 80% raskere.

 

For oss overklokkere er altså E6600 et godt valg og meget rimelig.

 

CD

Lenke til kommentar
Det er et godt valg og ikke en urimelig pris, men et kupp er den ikke for den har ikke konkurranse, dermed er den faktisk høyt priset :).

7438141[/snapback]

Du får aldri kupp på produkter som ikke har konkurranse.

 

Og sammenligner du med FX62 til mer enn 7000 kr, som E6600 slår i omtrent alle tester har en pris på fra 2 500 - 2 800 så kan man vel konkludere at den ikke er særlig høyt priset. Sammenligner man slik, er E6600 virkelig et kupp.

 

At CPU-er til lavere pris gir mer ytelse pr kr har alltid vært et faktum.

Endret av Bolson
Lenke til kommentar

2195,- eller 1995,- så hadde E6600 vært mer ett kupp. Det at gamle høyprofilerte produkter er dyre er lite relevant. Det er som at 7800GTX512 fortsatt er svindyrt selv om det finnes 2 nye generasjoner som banker ræva av den til en billigere penge.

 

Syne at K8L i dualcore utgave fortsatt ligger frem i tid.

Lenke til kommentar
2195,- eller 1995,- så hadde E6600 vært mer ett kupp. Det at gamle høyprofilerte produkter er dyre er lite relevant. Det er som at 7800GTX512 fortsatt er svindyrt selv om det finnes 2 nye generasjoner som banker ræva av den til en billigere penge.

 

Syne at K8L i dualcore utgave fortsatt ligger frem i tid.

7438763[/snapback]

E6600 er jo ikke er gammelt høyprofilert produkt, heller det stikk motsatte. Samme gjelder FX62. Det er tross alt AMD sitt topprodukt blant DC pr dato. Skal du sammenligne får du sammenligne med GF 8800 GTS. Og i realiteten er det jo X2 5000+, X2 5200+ og FX62 som er overpriset når man ser på pris/ytelse.

 

Pr dato finnes det ingen 7800GTX512 med pris i prisguiden, og 780GTX256 koster fra ca 1900 kr. Ser man pris/ytelse er faktisk ATI X1950Pro bedre kjøp en GF 8800.

 

Og jeg tror faktisk ikke K8L kommer til å være noe kupp heller, eller medføre at andre CPU-er blir et kupp, den kommer på samme måte som tidligere gjøre at kr pr ytelsesenhet går ned jamt og trutt nedover. Og ønsker man høy ytelse vil det alltid koste skjorta, og man vil alltid få mest for pengene i prissjiktet 1200 - 2000 kr. Intel vil kun justere sine priser slik at konkurranseforholdet blir eksakt det samme. Så om Intel da setter prisen på E6600 til kr 2195, vil den være like lite eller like mye kupp som i dag.

 

Og dersom du mener kupp er at CPU-er selges til 20 - 30 % under normal pris, da har det ikke så lenge jeg har puslet med hardware vært noe som kalles kupp, selv om det alltid har vært enkelte CPU-er som har gitt mer for pengene. Gamle Athlon varmeovner ga faktisk svært mye for pengene. Samme gjelder for de lavest klokka Opteron og A64 CPU-ene. Intel D805/D820 mye det samme.

 

At AMD har redusert prisene på sine CPU-er flere ganger, er ikke det samme som at AMD har gitt gode tilbud. AMD har de beste CPU-ene for ca 1000 - 1500 kr, over dette konkurrerer de knapt etter min mening.

 

Jeg ville også satt pris på E6600 til kr 1 995, men markedet vil aldri sette den prisen.

Lenke til kommentar
...

Og dersom du mener kupp er at CPU-er selges til 20 - 30 % under normal pris, da har det ikke så lenge jeg har puslet med hardware vært noe som kalles kupp, selv om det alltid har vært enkelte CPU-er som har gitt mer for pengene. Gamle Athlon varmeovner ga faktisk svært mye for pengene. Samme gjelder for de lavest klokka Opteron og A64 CPU-ene. Intel D805/D820 mye det samme.

 

7439669[/snapback]

 

Gode kommentarer om FX-62 prising vs. E6600. Det fristet aldri meg å skifte ut min overklokkingsmotvillige X2 4200+, for samma om jeg hadde kjøpt en billig Opteron ville en overklokket E6600 uansett være totalt overlegen der det teller (encoding og spill).

 

Så - *Koble inn nostalgimodus* det har vært enkelte nestenkupp da. Husker f.eks godt Celeron 300A, som klokket greit opp til 450 mhz og matchet PII 450 som var toppmodellen på den tiden. Celeron 300A sammen med et det klassiske Abit BH6 (BX chipset) hovedkortet, DET var saker det.

 

CoolDuckie

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
<snip>

Jeg ville også satt pris på E6600 til kr 1 995, men markedet vil aldri sette den prisen.

7439669[/snapback]

 

Ett meget godt innlegg "Bolson" :thumbup:

 

PS.

Jeg ville også likt at FX62 kostet ca. 2500.. eller at E6600 kostet under kr.2000.

Sannsynligheten for at det skjer er nok størst på bruktmarkedet.. :D

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...