Gå til innhold

Barnevaktene sin anmeldelse av wow.

Gjest Slettet-ZQr2eN

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med 'barn' menes nok barn under 10 år, og de synes jo spill som Blekkulf og sånt er morsomt. Videre er det vel riktig å si at mmorpgs ikke helt passer for 10-åringer, derav lav karakter. Jeg synes personlig at mmorpgs ikke passer for 14-åringer heller, knapt 16-åringer, men det får så være.

Anmeldelsen er skrevet for foreldre, ikke tenåringer.

Skrevet

Hvor faen er ROGUE der?

"Du starter med en karakter på erfaringsnivå én - som du kan velge om skal være magiker, kriger, prest, jeger, druid, shaman eller heksebrenner."

bbq.

Hadde sikkert kalt den for kjeltring eller tjuv uansett

Skrevet
Hvor faen er ROGUE der?

"Du starter med en karakter på erfaringsnivå én - som du kan velge om skal være magiker, kriger, prest, jeger, druid, shaman eller heksebrenner."

bbq.

7420611[/snapback]

"ninja" :ph34r:

Skrevet
Hvor faen er ROGUE der?

bbq.

7420611[/snapback]

Mener at rogue direkte oversett til norsk er "Landestryker"

Skrevet

det finnes vel ikke er godt norsk ord for rogue:) Hvorfor ikke? Kanskje fordi det norske språk ikke har behøvd det?

Samme som ordet buccaneer. Det oversettes som sjørøver, men mange engelsktalende ville gjerne ikke si at buccaneer var det samme som pirate

Skrevet
Du overser bekvemmelig nok de postene som påpeker din utilstrekkelighet .. ;)

Har du lyst til å minne meg på hvor jeg ikke strekker til?

7422530[/snapback]

Det du i realiteten gjør er å generalisere og skjære alle som kritiserer en noe halvseriøs anmeldelse under en kam, fordi du tydeligvis ikke evner å gjøre annet. Når hele kritikken da baserer seg på motpartens manglende intellektuelle evner... vel, du får tenke deg såpass selv.

Skrevet

Kom igjen Berg - en saftig post i retur fra deg nå, så kan vi få stengt denne tråden :) :) :)

Alt som kan sies om dette emnet er vel sagt nå..?

Skrevet

Ok, skal ta det én gang til.

1:

BarneVakten er en organisasjon som gir råd om barn og medier. Vår visjon er å bidra til at barn bruker mediene på en trygg og bevisst måte.

Målsettinger

BarneVakten har to målsettinger for arbeidet:

* øke foreldre og andre voksnes kunnskaper om barn og medier gjennom å informere og gi gode råd.

* beskytte barn mot skadelig informasjon gjennom mediene.

2: Barnevakten.no gir toppkarakter til spillet. Likevel spiller følgende del av anmeldelsen størst rolle på siden, med dens målsettinger (se over).

I WoW kriges det mot mennesker og dyr, og spillet handler stort sett om å drepe mest mulig. Spillet kan også være ganske vanedannende og kan lett føre til at barn blir oppslukt i det uendelige online-universet. På den annen side vil mange også kunne få nye venner her, og få en fellesskapsfølelse med gruppa du kjemper sammen med. WoW har dessuten egne “Gamemasters” i spillet som skal sørge for at alle oppfører seg sømmelig overfor hverandre og bidrar til en triveligere opplevelse.
Jeg hevder ikke å kunne noe særlig om WoW, men jeg vet nok til å si at dette ikke er en altfor gal oppsummering. Hvorfor dere ikke skjønner hvorfor spillet har fått en slik vurdering som det har fått, på denne siden med målsettingene som er sitert over, er fortsatt et mysterium for meg.

Oversettelsen har jeg ikke engang kommentert, men artikkelen er nøytralt skrevet, og jeg regner med at den ene oversettelsen rett og slett bare var litt uheldig.

Skrevet

Jeg synes det var en fin oppsummering og en verdig avslutningspost. Ser man bort fra at mr Berg blir litt hårsår og tyr til fornærmelser et par ganger, så synes jeg han har truffet spikeren på hodet. Kan vi snakke om noe annet nå? :)

Skrevet

De aller, aller fleste forstår akkurat dette, det er problemet. Berg er oppsatt på å sparke inn åpne dører, og samtidig være frekk, komme med barnslige personangrep i kombinasjon med å sparke generelt nedad fra den høye hesten. Slikt straffer seg som oftest om man ønsker å bli tatt seriøst.. :)

Skrevet

Kan alltids stå bak mine utsagn om fjortisgamere her i spillseksjonen - tar vi en kjapp spørreundersøkelse, får vi nok en demografisk oversikt som bekrefter dette. For øvrig er fjortis en tilstand, ikke en alder.

Gidder uansett ikke dvele ved det, har fått fram mitt poeng. ulrikft sin post er for øvrig akkurat slik han mener jeg har vært her i tråden.

Skrevet
Syns ikke anmeldelsen var så gal, jeg.

Men, så klart er det dumt av meg å forvente at en gjeng med fjortisgamere skal forstå at målgruppa faktisk er foreldre til barn.

7416530[/snapback]

Hva skjer med fientligheten a? Du som virker som fjortisen i alle fall, og en med fritid nok til å henge på et forum kun for ett spill som du ikke engang selv spiller... Jesus....

7417197[/snapback]

Nå ble lillegutten sur fordi livet som består av wow ble kritisert over at wow ikke er ment for 5 åringer ?

Slik du oppfører deg røper du jo at du er fjortis.

Det er jo ikke snakk om spillets kvalitet eller hva slags grafikk osv.

Egnet for barn - nei, da er det ikke et noe vits for foreldre å kjøpe selv om det er bra/dårlig.

Skrevet
Kan alltids stå bak mine utsagn om fjortisgamere her i spillseksjonen - tar vi en kjapp spørreundersøkelse, får vi nok en demografisk oversikt som bekrefter dette. For øvrig er fjortis en tilstand, ikke en alder.

7422938[/snapback]

Hvorfor tenker jeg på uttrykket "veslevoksen" når jeg leser posten din? :)

Du mener en spørreundersøkelse vil avdekke at det er en stor andel fjortisser på forumet? :D Ja, det skulle jeg likt å se. Hva med at vi dropper dette temaet nå? Det var uinteressant i utgangspunktet og det har ikke kommet seg merkbart på fire sider.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...