Gå til innhold

"MIST vanntank m/pumpe" - solid sprekk i plexien


Anbefalte innlegg

Jeg monterte på fredagen (altså 2 dager siden) en "MIST vanntank m/pumpe" som jeg bestilte fra Microplex i PCen min.

 

I dag, da jeg så over og skulle flytte litt på den, la jeg merke til at det lå vann utover hele området der den var montert (oppå bobleplast). Siden jeg hadde montert den ligggende regnet jeg bare med at dette kom av at vann dryppet ut der ledningen går inn slik det gjorde på Alphacool sin lignende sak som jeg hadde før denne, så jeg fant ut at jeg skulle montere den stående istedet. Skulle da bare presse innvannslangen hardere ned på nippelen, og hørte da at vann ble presset ut et sted. Oppdaget da at det var en solid, merk, solid, sprekk fra toppen av tanken, altså fra overgangen til lokket, til ca. halvveis ned. Denne har det altså kommet vann ut igjennom, og det renner vann ut av den bare jeg presser sammen en av slangene (pga. overtrykk).

 

Noen andre som har opplevd dette?

 

Dette er på andre siden av der pumpen tar inn vann, så jeg har den liggende nå slik at det er luft der sprekken er, samt at jeg har presset silikon inn i sprekken, i håp om at det blir tett nå. (jeg gidder ikke noe RMA-greier nå).

 

post-19072-1165157321_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

@Herr Brun:

 

Poenget med tråden er vel å spørre om flere har opplevd tilsvarende problem, slik som tilfellet var for den modellen fra Alphacool som Microplex førte tidligere (som forøvrig ser nesten helt lik ut).

 

@jonepet:

 

Jeg har selv også kjøpt denne "Mist" pumpen.

Foreløpig ser den ut til å fungere meget bra.

Selv om den er "skremmende" lik den tvilsommme Alphacool pumpen som ble solgt tidligere, ser jeg at detaljløsningene ser bedre ut på denne.

Bruker den i ett overklokket Pentium D system m/2 radiatorer.

Ikke å noe å si hverken på trykk, flow..eller temperaturer.

 

Jeg tror du har blitt offer for en transportskade evt. feilvare.

Du bør vel absolutt vurdere å "gidde RMA", da det er lite håp om å få reparert en slik skade med silikon.

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Kommet en ny sprekk, samt at jeg ser at det er i ferd med å starte 50+ nye sprekker. Sprukket av en bit av gjengene i hullet for påfyllingslokket også.

 

Nå har jeg gitt beskjed til Microplex at de skal få den tilbake, samt at jeg har byttet tilbake til Alphacoolen igjen.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Joda.. har nå montert viftekjøling, og samtidig erklert at grafikkortet overlevde ikke :( Noen minutter i drift begynte det å gi artifacts, og etter at jeg slo av maskinen, remonterte kjøleren, så var det helt dødt. Regner det som sansynlig at det lå 160-170 grader på GPUen før jeg fikk slått av maskinen da pumpa døde, så den har vel tatt en del skade av dette.

Lenke til kommentar

Dette skjedde neeeesten med min MIST pumpe/tank også. Men jeg fikk RMA'et den før det begynte å bli gjennomgående sprekker.

 

Det er rett og slett et møkkaprodukt!

 

Jeg trodde microplex hadde sluttet å selge denne varen, fordi de hadde den ikke inne på mange måneder. Men nå ser det ut til at de har begynt å selge den igjen.... Men uansett, problemet er at det er svakheter i plexien. Og at det er dårlig kvalitet. Kjøp heller skikkelige saker neste gang, og ikke risiker å få en ny!

Lenke til kommentar

Blir vel nesten nødt til å vurdere det, men først, nytt grafikkort :( Og siden jeg har AGP-hovedkort er jeg nødt til å bytte både hovedkort og RAM samtidig, så det blir ikke mye penger igjen til ny pumpe (ehm.. for å være mer nøyaktig, ca. -3000 igjen).

 

For ettertiden tror jeg at jeg foretrekker sprekker mot fullstendig havari av pumpe.

Endret av jonepet
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...