Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Fps problem med Counter-Strike og treig windows

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei.

Jeg har et problem med den nye pcen min. Jeg har hatt den i noen uker nå og den har funket helt perfekt. Helt til idag når jeg kom hjem fra lan, hvor den hadde funka helt fint. Plutselig droppeg fps'en helt ned i 30 i cs, det går treigt i windows når jeg går inn på programmer og jobber med de, ser ikke tegn til noe som bruker cpu. Har virus scanna , spyware scanna og alt det der. Varmen på alle komponenter er helt normale. Noen som veit hva problemet kan være?

Mvh Simen

Takk på forhånd

PC Spesifikasjoner:

2042MB ram

ABIT AB9, P965, Socket-775, GbLAN, ATX, 6xSATAII, DDR2, Firewire, PCI-Ex16

Geforce 7900 GT

320 GB SATA Harddisk

200 GB SATA Harddisk

Intel Core 2 Duo E6400 2.13GHz Socket LGA775, 2MB, BOXED m/vifte

Endret av Simenaa
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du poste en hijackthis logg? Se sig for mer info.

Kan være at antispyware programmene du bruker ikke finner det du er infisert med.

Har du prøvd å gjenopprette systemet til et tidligere tidspunkt?

Det gjøres ved å skrive inn msconfig i run/kjør, trykk så "Start Systemgjenopretting" Trykk neste og velg en dato før problemet oppsto. Ingen personlige filer vil bli slettet, men du risikerer at programmer du har installert i ettertid forsvinner.

Skrevet

Logfile of HijackThis v1.99.1

Scan saved at 3:20:46 PM, on 12/3/2006

Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)

MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:

C:\WINDOWS\System32\smss.exe

C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe

C:\WINDOWS\system32\services.exe

C:\WINDOWS\system32\lsass.exe

C:\WINDOWS\system32\svchost.exe

C:\WINDOWS\System32\svchost.exe

C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe

C:\WINDOWS\Explorer.EXE

C:\WINDOWS\ehome\ehtray.exe

C:\WINDOWS\system32\RUNDLL32.EXE

C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe

C:\WINDOWS\eHome\ehRecvr.exe

C:\WINDOWS\eHome\ehSched.exe

C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe

C:\WINDOWS\system32\dllhost.exe

C:\WINDOWS\system32\wscntfy.exe

C:\Documents and Settings\Kjell M\Desktop\MemTest\memtest.exe

C:\WINDOWS\eHome\ehmsas.exe

C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe

C:\WINDOWS\system32\wpabaln.exe

C:\WINDOWS\system32\mspaint.exe

C:\WINDOWS\system32\svchost.exe

C:\Documents and Settings\Kjell M\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.IE5\XQ94CAPD\HijackThis[1].exe

O4 - HKLM\..\Run: [ehTray] C:\WINDOWS\ehome\ehtray.exe

O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup

O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install

O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit

O4 - HKLM\..\Run: [KernelFaultCheck] %systemroot%\system32\dumprep 0 -k

O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe" /background

O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe

O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe

O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe

Jeg prøvde å stille tilbake pcen til en tid der det pleide å funke bra, uten lykke.

Derfor bestemte jeg meg bare for å formatere pcen, den var så ny at det ikke gjorde så mye. Etter jeg formaterte og installerte drivere så har alt blitt værre. Nå viss jeg f.eks går inn på spill, så rser pcen seg automatisk. Har tatt memory test, da kom det memory error detected pair 69682090 does not store values accurately, om det skulle ha noe å si. Problemene som er skrevet over er forsatt de samme.

Skrevet

Hei.

Jeg prøvde et og et ram og tok memory check på begge. fikk samme feilen

Er dere sikkre på at dette er feilen? Har ikke andre ddr2 ram , så må itilfellet kjøpe nye da. Prøvde å sette ned hastigheten på ram'en , men da fikk jeg 100 i choke i cs.

Skrevet

Det _kan_ være prosessoren eller hovedkortet som lager minne feil...det er meget sjelden at minnefeil skyldes prosessor, men det har hendt der jeg jobber. Det som hadde vært best, var om du fikk prøvd begge brikkene i en annen maskin. Hvis de fremdeles gir minnefeil da, er brikkene defekt. Hvis ikke, er det noe annet med maskinen din.

Kjetil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...