Gå til innhold

Geekbench tester Linux på PS3


Heales

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Her er en fersk test hvor Linux testes på en PS3 og sammenlignes med en Power Mac G5.

 

http://www.geekpatrol.ca/2006/11/playstation-3-performance/

7411232[/snapback]

 

Testen går kun på PPE'en.. SPE'ene blir ikke tatt med i testen i det hele tatt..

Geekbench also isn’t able to exploit the eight vector processors on the Cell processor. Any program designed and optimized for the Cell processor should be a lot faster than one designed for a generic processor (like, say, Geekbench). So while the Geekbench results might seem disappointing, keep in mind that Geekbench can’t exercise the PlayStation 3 to its full potential.
Endret av Fhj
Lenke til kommentar
Hmm tror man må vente på en Geekbench Build laget for PS3 for man kan si noe om ytelse.

Denne testen her var jo direkte urettferdig ovenfor PS3.

 

Den maskinen er helt rå, det blir den neste dataen jeg kjøper.  :cool:

7411794[/snapback]

 

Den gir nok et bilde over hvordan Cell vil fungere for ikke optimalisert software. PPE'en er jo i og for seg en strippet versjon av CPU'en i G5 etter som jeg forstår.

 

Men slik jeg forstår det, fungerer en slik test mot sin hensikt siden PPE'en ikke blir benyttet til det den er beregnet til, nemlig å fordele oppgaver og last rundt om på SPU'ene..

 

Jeg tar meg minst 10 kubikk med vann over hodet her, så vennligst korriger meg de som vet bedre.. :)

Lenke til kommentar

Denne testen bekrefter vel egentlig mine mistanker, for uoptimalisert programvare yter Cell middelmådig. Her er det mye potensiale å ta av, men hvor villig utviklere er til å optimalisere programmene sine for en såpass sær arktitektur som Cell, gjenstår å se. Fra før av er jo kun en brøkdel av alle programmer optimalisert for konvensjonell SMP, med unntak av enkelte oppgaver som mediaenkoding, etc. Det er nok her vi kommer til å se mest PS3-optimalisering, med tanke på egenskapene til Cell, og bruksområdene til PS3. Men å tro at absolutt all programvare skal doble i ytelse, er i beste fall naivt.

 

Det blir iallefall spennende å se, forhåpentligvis kan dette bidra til økt bruk av åpne programmer :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...