Gå til innhold

Finnes det et slikt kamera jeg vil ha?


Anbefalte innlegg

Leter etter et medium stort kamera gjerne noe alle G6 men ikke noe neveneverdig større som:

 

- Har standard batterier

- Som det finnes original vanntett boks til

- Som jeg kan ta opp film med

- Rask responstid

- Brukervennlig

 

Tar jo flere dager å lete rundt på produsentenes hjemmesider. Butikken stoler jeg ikke på.

 

Håper noe kan hjelpe meg hvis et slikt kamera finnes.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Leter etter et medium stort kamera gjerne noe alle G6 men ikke noe neveneverdig større som:

 

- Har standard batterier

- Som det finnes original vanntett boks til

- Som jeg kan ta opp film med

- Rask responstid

- Brukervennlig

 

Tar jo flere dager å lete rundt på produsentenes hjemmesider. Butikken stoler jeg ikke på.

 

Håper noe kan hjelpe meg hvis et slikt kamera finnes.

Sjekk ut Canon Powershot A-serie. A540, A640 eller A710IS... Canon leverer undervannshus til de fleste av sine kompaktkameraer, disse har AA-batterier, kan ta opp film og er vel brukbart raske også. Canon er gode på brukervennlighet, og de er heller ikke så veldig store...

 

Edit: Så ikke at det var DSLR du var på jakt etter. Undervannshus til DSLR er dyrt. Hva du legger i standard batterier er jeg usikker på, mener du AA-batterier er det ikke mange andre enn Pentax/Samsung som bruker det uten batterigrep (ikke alle som støtter det i noe fall). Men både Canon og Nikon har jo "standard" batterier til sine DSLR, i form av at de bruker dem til mer enn én modell, og de er heller ikke vanskelige å få tak i. Du får dem dog ikke overalt, du må nok belage deg på å planlegge innkjøpet litt før du er ute på tur...

Endret av k-ryeng
Lenke til kommentar
Leter etter et medium stort kamera gjerne noe alle G6 men ikke noe neveneverdig større som:

 

- Har standard batterier

- Som det finnes original vanntett boks til

- Som jeg kan ta opp film med

- Rask responstid

- Brukervennlig

 

Tar jo flere dager å lete rundt på produsentenes hjemmesider. Butikken stoler jeg ikke på.

 

Håper noe kan hjelpe meg hvis et slikt kamera finnes.

Sjekk ut Canon Powershot A-serie. A540, A640 eller A710IS... Canon leverer undervannshus til de fleste av sine kompaktkameraer, disse har AA-batterier, kan ta opp film og er vel brukbart raske også. Canon er gode på brukervennlighet, og de er heller ikke så veldig store...

 

Edit: Så ikke at det var DSLR du var på jakt etter. Undervannshus til DSLR er dyrt. Hva du legger i standard batterier er jeg usikker på, mener du AA-batterier er det ikke mange andre enn Pentax/Samsung som bruker det uten batterigrep (ikke alle som støtter det i noe fall). Men både Canon og Nikon har jo "standard" batterier til sine DSLR, i form av at de bruker dem til mer enn én modell, og de er heller ikke vanskelige å få tak i. Du får dem dog ikke overalt, du må nok belage deg på å planlegge innkjøpet litt før du er ute på tur...

7411056[/snapback]

 

Skal sjekke ut de Canon modellene du nevner. Når jeg tenker på standard batterier tenker jeg på AA ja. Tusen takk for gode svar alle sammen.

Lenke til kommentar

Har sett på disse Canon kameraene Powershot A640 og A710 IS.

Hvilket bør jeg velge?

Noen som vet hvem av disse kameraene som er nyest?

 

Prisene er jo veldig lave da, blir nesten litt mistenkelig.

 

A640 har jeg funnet til 3195,- og A710 IS til 2649,- på komplett data.

Lenke til kommentar
Butikken stoler jeg ikke på.
Hvorfor ikke? Ta en tur til butikken allikevel du. Da får du ihvertfall sett kameraene, og betjeningen kan om ikke annet svare deg på dine spørsmål. Om du stoler på deres mening om at kamera A er bedre enn kamera B er egentlig ikke relevant, for det viktigste er å se på og prøve ut kameraene selv. Men da må du også huske at du bør kjøpe kameraet i butikken også, når du har brukt deres tid og ressurser. Er ikke så mye dyrere enn nettet lenger, og gjerne billigere... ihvertfall hvis du bor i en større by og tenker portokostnader i tillegg.

 

Og hvorfor stole mer på enkeltpersoner her inne, som kanskje anbefaler det ene kameraet de har prøvd, fremfor butikkbetjening som kanskje har prøvd alle kamera på lager? Gå til en seriøs fotoforhandler, så får du ikke en mening gjennomsyret av tanke på provisjon, for det er stort sett kun i de større kjedene man får det. Disse fotoforhandlerne legger også mer vekt på kunnskapsrik betjening, og de som jobber der er der lenger i jobben enn i store upersonlige kjeder, og får gjerne en masse erfaring.

 

Har sett på disse Canon kameraene Powershot A640 og A710 IS.
Tidligere i tråden får jeg inntrykk av at du er på utkikk etter DSLR, men nå snakker du plutselig om kompaktkamera. Er du sikker på hva du vil ha? Hvis ikke har du enda en grunn til å gå til butikken for å sjekke ut ting.

 

For å svare på spørsmålet. A640 er et mer avansert og bedre kamera på optikk og den manuelle siden enn A710IS. Den har også vridbar skjerm. A710IS har mer zoom og optisk bildestabilisator. Så for best mulig bildekvalitet er førstnevnte et bedre valg, men for mer anvendelig optikk, er sistnevnte det beste av disse to. Men nå jobber jeg i fotobutikk, så da stoler du vel ikke på min mening ;)

Lenke til kommentar
Tidligere i tråden får jeg inntrykk av at du er på utkikk etter DSLR, men nå snakker du plutselig om kompaktkamera. Er du sikker på hva du vil ha? Hvis ikke har du enda en grunn til å gå til butikken for å sjekke ut ting.

7412943[/snapback]

 

Trådstarter feilpostet tråden i dslr-forumet, og fikk derfor litt rare svar. Om du leser den første posten ser du jo at han ser etter et kamera på størrelse med G6, så det er åpenbart at han ser etter en kompakt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...