Gå til innhold

får ikke bootet nytt sammensatt system


scorcho

Anbefalte innlegg

hei en kamerat av meg har nettopp kjøpt en ny data som vi har satt sammen

hvor alt er helt nytt.

 

Systemet består av ett

 

asus p5w dh deluxe hovedkort

Corsair TWIN2X 5400 DDR2, 2048MB PC5400 675 Mhz minne with two matced

intel e6600 prossessor

sata 2 WD 320 GB HD 7200 rpm 16 mb cache (som er helt ny og blank)

7900 GS grafikkort 256 MB

zalman 9500 prossesor vifte

hiper 580Watts PSU

 

 

 

 

vi får ikke bootet dette. Det lyser grønt i lampen på hovedkortet og alle viftene begynner å gå. både på Psu, prossesor ,grafikkort og kabinettsvifter. Tror alt skal være riktig plugget til hovedkortet.

 

Kan det være ett minne problem? Leste her i dag at en på forumet her har akkurat samme hovedkort,prossesor og minne. Har prøvd med ett crucial ballistix 1GB 6400 (800mhz) også,men ingenting bootet.

 

Trenger hjelp plz

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

nei jeg får ikke noen videosignaler til skjermen og den booter ikke til bios en gang. det eneste som skjer er at alle vifter starter pluss jeg hører også at hardisken starter og at cdspilleren starter.

 

Jeg hadde med min pc hvor jeg har en asus m2n32 deluxe 590 hovedkort og jeg prøvde kameraten min sine 2GB corsair minne og plutselig fikk jeg samme problem ,håper at det er ett enkelt problem som utskifting av minne

men synes det er rart hvis en annen på forumet som har samme intelhovedkort og prossesor som kameraten min har fått det til å funke med det corsair minnet

 

noen som har noen mening om hva det kan være?

Endret av scorcho
Lenke til kommentar

får ikke noe lyd i hovedkort høytaleren hvis det var det du mente , får ikke ett eneste pip . har ikke prøvd å starte den uten minnebrikke . kan forsøke det og komme tilbake til det.

 

 

hovedkort speaker skal ha blitt koblet riktig, ganske enkelt å koble det i de siste asus deluxe kortene

Endret av scorcho
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...