Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Oljelekkasje i opel corsa?


erlber

Anbefalte innlegg

Jeg tror jeg har fått en oljelekkasje på bilen, en Opel Corsa 98 modell. Det drypper fra denne delen (se bilde). Når jeg kobler den fra så ser jeg at det er en ledning inni her, tror ikke det er olje som går gjennom den. Ser og at det er en liten skade på en pakning. Hvor evt kan jeg få ny pakning? Bør jeg kjøre bilen på verksted?

post-7699-1165056144_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg tror jeg har fått en oljelekkasje på bilen, en Opel Corsa 98 modell. Det drypper fra denne delen (se bilde). Når jeg kobler den fra så ser jeg at det er en ledning inni her, tror ikke det er olje som går gjennom den. Ser og at det er en liten skade på en pakning. Hvor evt kan jeg få ny pakning? Bør jeg kjøre bilen på verksted?

7406185[/snapback]

 

Nå har ikke jeg så mye detaljkunnskap om opel men det ser ut som en giver på bildet du har lagt med. Kan være oljetrykkgiverens som du har lekkasje på.

Lenke til kommentar

.. og selv om du velger å gå til et verksted, skifter de den sikkert for en meget behagelig pris, enten det et pakning eller sensoren som må byttes. Siden dette er en 1998-modell, får du 10-20% på både deler og arbeid, og delerprisene for slitedeler på Opel ligger ofte under det du betaler for "uoriginale" deler.

Lenke til kommentar

Det er garantert sensoren. Pakningen er en stålpakning som sitter fast på sensoren. Lekkasjen er internt. Denne er det svært viktig at du bytter dersom den har begynt å lekke fordi den da kan være defekt og ikke gi indikasjon i instrumentpanelet dersom du mister oljetrykket.

 

Bare å skru rett ut å skru inn en ny. Jobben er gjort på ca. 5 min. Og ny sensor koster under 100 kr. hos Opel.

 

-Ingve

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...