Gå til innhold

www.databutikken.com/no betaler ikke tilbake 5500


Anbefalte innlegg

Jeg bestilte et Geforce 8800 GTX til 5500kr 8 november, og avbestilte dagen etter, da jeg angret og ordren var åpen.

 

Pengen kom ikke inn på konto igjen, og jeg mailet. Fikk svar raskt om at det skulle ordnes. Det gikk en uke. Intet skjedde. Mailet igjen, fikk svar om at joda, det skulle de ordne.

 

Ble lovet pengene tilbake senest 24 november.

 

Vel, er det en uke siden, tro??

 

Jeg er lei, forbannet og frustrert.

 

Hva kan jeg gjøre?

 

ps. ikke tar de telefonen før etter 4 desember igjen, heller...

Endret av Syn-Sam
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Samme her.

 

Bestilte en del varer, betalte med VISA, men slettet rett etterpå noen av varene siden de ikke var på lager. Slettet de mens ordren var åpen og det forsatt kun var en reservasjon, men de trakk hele beløpet uansett.

Har nå ventet i over 3 uker på mine 1700 kroner, er ikke akkurat verdens undergang, men begynner å irritere meg over at de ikke har greid å gi meg tilbake pengene mine, Har sendt de mail, men det eneste svaret jeg får er at de har videresendt det til økonomiavdelingen.

Kan ikke huske jeg har opplevd noe liknende hos andre nettbutikker.

 

- gordito

Endret av gordito
Lenke til kommentar

Jeg bestilte også hos databutikken. Da jeg kom til kassen og hadde betalt fikk jeg opp en "kvittering" hvor det stod at de hadde trukket ca 1200 i frakt. Avbetillte med en gang, var snakk om minutter. Men de jævlene hadde jammen trekt allerede! Sendte mail, og joda de skulle fikse det. De hadde gitt beskjed til økonomi avdelingen, hørtes kjent ut..... Blir forbanna hvis de ikke tilbakebetaler snart. Fikk beskjed om at det kunne ta 2-3 virkedager. Burde blitt politianmeldt slike sjapper, forbrukerrådet har alt for lite makt til å gjøre noe med det. Har for mange dårlige erfaringer med alt for mange butikker :hrm:

Bestilte det samme en gang til, men tok med postoppkrav denne gang ;)

Lenke til kommentar
Er vel bare for de innvolverte å samle seg og finne frem baseball kølla...

7398147[/snapback]

 

Får gi dem noen dager til, men uansett dropper jeg baseball kølla. Er så forbanna på dem at de ikke får det overstått så fort ;) Ei tang og en blowtorch skulle gjøre susen :D

 

Men HW.no burde seriøst gått mer aktivt ut på forsida osv. hvor de advarer mot dårlige/useriøse nettbutikker.

Endret av 1ar
Lenke til kommentar

Beklager, oppgav feil adresse, men riktig navn, dog.

 

http://www.databutikken.com/no

 

er rett.

 

Det er ikke en svindel-butikk.

 

Jeg har handlet med dem før og det har gått bra med mindre jeg skulle avbestille noe.

 

Jeg fikk nettopp mail fra kundeavdelingen nå, der de sier at mine penger ble tilbakebetalt idag, og at det ville ta noen bank-dager.

 

INGEN beklagelse, INTET tilbud om plaster på såret.

 

Jeg vil trekke fram www.shg.no i den sammenheng som tilbød gratis frakt etter at tollen stoppet en vare fra dem og den ble en uke forsinket.

 

Og takk til Netshop for enestående service, alltid. Beste nettbutikk jeg noensinne har kommet over!

Endret av Syn-Sam
Lenke til kommentar

En reservasjon varer opptil 28 dager - så hvis dette er en reservasjon som må ventes ut så kan det sa såpass lang tid. Jeg burde finne en link noe sted der dette står, men dere får bare ta meg på ordet at dette er noe jeg jobber med daglig.

 

Av og til er det vanskelig for butikken å få opphevet reservasjoner - pga menneskelig svikt, det vil si at den som skal opphave reservasjonen ikke vet hvilken knapp en trykker på. Ikke at det er en holdbar unnskyldning for nettbutikker.

Lenke til kommentar

Da har jeg snakket med banken, dvs kortavdelingen.

 

Beløpet er ikke reservert, det er trukket, fra Mastercard. Det moderator sier her, er ikke riktig, det er lov å trekke beløpet. Reservasjonen sjekker kun dekning, opplyser banken. DnbNor kort har nå laget en reklamasjonssak. Om det Richard på kundeservice hos databutikken sier er riktig, at pengene er tilbake om noen få dager, spiller fint liten rolle. De fortjener å bli kjørt med en formell sak etter slikt rot, og ikke engang beklage. Det synes jeg er stusselig kundebehandling.

Lenke til kommentar

Det er ikke butikken som trekker beløpet direkte, det er det selskapet butikken har avtale med som gjør. Og etter ca 5-7 virkedager blir pengene sendt fra selskapet til butikken. Da er det også trukket provisjon på dette beløpet, så når det blir avbestillt som i dette tilfellet og butikken skal tilbakebetal beløpet til kjøper har butikken allerede tapt penger bådr fysisk og i administrative utgifter. Så at du ikke for noe plaster på såret er ikke så veldig rart i grunn.

Lenke til kommentar
Da har jeg snakket med banken, dvs kortavdelingen.

 

Beløpet er ikke reservert, det er trukket, fra Mastercard. Det moderator sier her, er ikke riktig, det er lov å trekke beløpet. Reservasjonen sjekker kun dekning, opplyser banken. DnbNor kort har nå laget en reklamasjonssak. Om det Richard på kundeservice hos databutikken sier er riktig, at pengene er tilbake om noen få dager, spiller fint liten rolle. De fortjener å bli kjørt med en formell sak etter slikt rot, og ikke engang beklage. Det synes jeg er stusselig kundebehandling.

7398718[/snapback]

 

Correct me if im wrong, men Mastercard er da vitterlig et kredittkort og ikke et debetkort? Mitt mastercard fungerer i allefall slik at jeg bestiller en vare, og får regning en mnd senere cirka. Dersom jeg har blitt utsatt for svindel kan jeg nekte å betale regningen, og da trekker Mastercard tilbake pengene til firmaet..

Lenke til kommentar
Samme her.

 

Bestilte en del varer, betalte med VISA, men slettet rett etterpå noen av varene siden de ikke var på lager. Slettet de mens ordren var åpen og det forsatt kun var en reservasjon, men de trakk hele beløpet uansett.

Har nå ventet i over 3 uker på mine 1700 kroner, er ikke akkurat verdens undergang, men begynner å irritere meg over at de ikke har greid å gi meg tilbake pengene mine, Har sendt de mail, men det eneste svaret jeg får er at de har videresendt det til økonomiavdelingen.

Kan ikke huske jeg har opplevd noe liknende hos andre nettbutikker.

 

- gordito

7397940[/snapback]

 

 

Kan nå opplyse om at jeg har fått pengene, ca. en måned etter jeg avbestillte....

Så hvis likviditeten din ikke er helt på topp, bør du tenke deg godt om før du trykker på "Bestill"-knappen hos databutikken.com

 

-gordito

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...