Gå til innhold

Hvilket headset til X-Fi Elite pro?


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har nå et plantronics DPS 500 headset USB som jeg bruker til gaming,musikk etc

 

Vurderer å skaffe meg X-fi Elite pro og et et så godt som mulig headset til det lydkortet.

Det må ikke være USB.

 

Har tenkt litt på Sennheiser PC 160, men har hørt meg litt rundt på IRC, og mange mener steelsound 5H og lignende er et vassere headset.

 

Jeg setter lydkvalitet i fokus, og må være så god som mulig, men skader ikke micen fungerer også etterom jeg sitter på ventrilo ofte.

Jeg vil ikke ha noe mest lyd for pengene, men heller så godt som mulig uansett pris :p

 

Så jeg villle bare høre om folket har noen headset å anbefale / erfaring / tester av samtlige aktuelle headset etc.

 

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Visst pris ikkje er noko hindring blir det nok ikkje typsike pc-headsett som blir best. Sjå istaden på ordentleg gode hi-fi hodetelefoner frå sennheiser, akg osv. Du kan kjøpe ein microfon som står på bordet eller noe sånt, da slepp du jo også å bytte headsett visst at miccen ryker.

Lenke til kommentar

Kanskje noe dyrt, men jeg kan anbefale AKG K240 S til 1.145,-. Det er ikke det dyreste headsettet jeg har hatt, men likevel det beste.

Jeg bruker det primært til musikkproduksjon, men fungerer utmerket til film, musikk og spill.

 

Grunnet høy impedans på disse vil jeg anbefale disse kun om du har en ordentlig forsterker å plugge de i. (PC -> Hifi-forsterker -> headset -> dine ører)

Endret av skag1
Lenke til kommentar
Til gaming med andre ord med mikrofon ?

 

Icemat Siberia headsettet er min absolutte favoritt. Perfekt lyd samt genial mikrofon løsning.

 

Ellers er headsettene for Steel veldig bra.

7407609[/snapback]

Hmmm, ja har vurdert steelsound 5h v2, men i følge reviews så er de vist veldig dårlig egnet for musikk.

 

Lurer på om jeg ikke tar Fatal1ty kortet i stede for elite pro, det er vel ikke noen forskjell på lydkvaliteten på de to?

Samt et HD555 med zalman mic :)

 

Er HD555 vassere enn siberia?

Endret av LianLidude
Lenke til kommentar

HD555 var vist mest egnet som musikk, og mindre som gaming.

Icemat Siberia var hvist like bra som steelsound i gaming og god i musikk aswell.

 

Dog er det litt billigere en de andre headsettene, så får liksom ikke samme kvalitetsfeelingen, er det rett og slett et bedre headset for en mindre penge?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
HD555 var vist mest egnet som musikk, og mindre som gaming.

Icemat Siberia var hvist like bra som steelsound i gaming og god i musikk aswell.

 

Dog er det litt billigere en de andre headsettene, så får liksom ikke samme kvalitetsfeelingen, er det rett og slett et bedre headset for en mindre penge?

7410576[/snapback]

 

Bare ikke kjøp 5H til gaming. Mic'en er av elendig kvalitet! Se selv tilbakemeldingene her!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...