Gå til innhold

Prob. med dvd brenner

klev

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei.

Har en Dell Latitude D520 med dvd rw brenner.

Den funket fint en stund, men så så bruker den så veeeeldi lang tid på å brenne dvd plater, 1time 20min tar det. Før gikk det jo på 6-8min. Har ingen anelse på hva som kunne ha skjedd, er ingen feil mld. Har avinstalert alt av program jeg trodde kunne ha samenheng med det,men ingenting hjelper.

Når man begynner å brenne, bruker nero, så står det gjenværende tid: 6-7min. Det normalt, så begynner prosentene stige, MEN når det er ferdig med å regne ned, så er den ikke lenger en til 10-15% lenger, så står gjenværende tid på 00.00 en stund, så mot slutten så veksler den mellom 5-10min å 1 time++.

Er det noen som kan hjelpe meg??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg snakket med en kompis i går og da jeg fortalte at jeg ville kjøpe meg bærbar, så sa'n bare følgende: "ALLE DVD-brennere og DVD-lesere går til helvete på bærbare etter kort tid...".

Og det er fem av kameratene mine på studiet som har opplevd dette. Alle innen ett år. Og det er ikke ett merke heller...

Det er Dell, Acer, HP etc.

Enten slutter de å brenne eller å lese DVDer...eller begge.

Er dette en "kjent sak" på bærbare?

Skrevet

min to år gamle bærbare med dvd-brenner fungerer utmerket, bruker ca 20 min på å brenne en full dvd (4 GB), og dette er helt som forventet når den brenner på 2,4x, så at ALLE går til helvete er nok ikke helt kjent. Men at det kan være kvalitetsforskjeller er ikke umulig.

Ettersom pc-produsentene ikke lager dvd-brennere selv, kan man ikke gå etter pc-merke når man ser etter en slik tendens, men etter produsent av brenneren.

Skrevet

Det er en kjent sak at brennbare DVD-plater har langt lavere kvalitet enn tilsvarende cd-plater, og kritiske backup av data anbefales det å ikke bruke dvd'er til. Kan være dette som gjør at enkelte brennere er kresne på platene, har du en dårlig/sliten brenner og samtidig prøver å bruke media med dårlig kvalitet er veien til skjæring kort. Jeg bruker uansett omtrent kun cd når noe skal ut på plate fra pc'en, vet at teknologien for å lage sine egne dvd'er ikke er feilfri uansett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...