Gå til innhold

350d eller 400d?


Anbefalte innlegg

Hei

Det spørres jo mye her inne om hva andre mener om å kjøpe det eller det kameraet men i farten finner jeg ingen direkte sammenligning mellom 350d og 400d i forhold til pris/"ytelse".

 

Saken er den at Lefdal selger 350d kit med 2GB minnekort til 4.995 mens 400d koster 6.995 (kit og minnekort).

 

Dette blir mitt første digitale speilrefleks og spørsmålet er om 400d er verdt 2.000 kroner mer enn 350d? Er det rent kvalitetsmessig noen forskjell mellom de bortsett fra at 400d har 10mpix (som vel ikke betyr all verden) og større LCD?

 

Hvilket "tilbud" er best?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har et 350d, og etter å ha lest om 400d så har jeg funnet følgende saker jeg kunne likt å ha:

 

1. og viktigst for meg er at 400D kan ta mange flere bilder i serie en 350d. Min klarer kun 5 RAW bilder i serie, 400D klarer vel nærmere 10 - 15. ( Bruker du ikke RAW så klarer 350D opp mot 15 JPG bilder i serie).

 

2. Støvfjerning - Vet ikke hvor viktig dette er, har hat litt støv på brikka på mitt kamera, men ikke direkte plagsomt.

 

3. ISO verdi lett synlig på statusskjerm. Har hatt noen episoder der jeg har tatt bilder med høy ISO på kvelden, glemt å stille om og fortsatt med høy iso i klart dagslys dagen etter.

 

Større skjerm og flere megapixels er hyggelig, men ikke noe "big deal". Et bedre fokussystem - vel jeg savner ikke noe der....

 

Om dette er verdt prisforkjellen er jo opp til den enkelte, men jeg planlegger ikke å bytte ut mitt 350D.

Lenke til kommentar

Er i alle fall enig med de mange som mener at har du 350d er bytte til 400d absolutt ikke hensiktsmessig. Men selvsagt klarer jo noen å overbevise seg om at stor skjerm er kjekt og dermed vil bytte.

Forskjellen er der, men det er marignale greier. Skal man kjøpe uten å ha innbytte stiller det seg kanskje litt annerledes, men 350d er et kjempekamera, så jeg ville anbefale det og heller bruke de sparte 2000 kronene på et fast-objektiv.

Lenke til kommentar
Jeg bare lurer på en ting.

Hva er forskjellen mellom disse to tilbudene på Lefdal. I den ene pakken så får man med et 2 gb minnekort, mens i den andre så står det noe om KIT. Legger ved begge linkene. Håper noen vet hva det dreier seg om.

 

http://www.lefdal.com/is-bin/INTERSHOP.enf...jYAAAEOeaE03xii

 

http://www.lefdal.com/is-bin/INTERSHOP.enf...jYAAAEOeaE03xii

7443325[/snapback]

 

Begge er med kit objektiv, men med den ene pakken får du også med et 2 gb minnekort uten tillegg i pris. Høres jo helt utrolig ut at en får med et gratis 2 gb Sandisk minnekort.....men slå til nå med det samme, kan hende det er trykkfeil på pris..

Lenke til kommentar

Jeg har tenkt til å kjøpe meg et digitalt speilreflekskamera. og har tenkt på canon, siden jeg har et objektiv fra før av.

 

Og lurer på om 400d er verdt 1000 kr mer enn 350 d? Jeg er student, og har derfor ikke altfor mye penger. Men vil jo heller ikke kjøpe noe dårlig.

 

På lefdal så selges Canon 350d med 2 gb minnekort og 18-55mm 3,5-5,6 objektiv til 5795 kr.

Endret av mats A.
Lenke til kommentar
Og lurer på om 400d er verdt 1000 kr mer enn 350 d? Jeg er student, og har derfor ikke altfor mye penger. Men vil jo heller ikke kjøpe noe dårlig.

7462969[/snapback]

Hverken 350D eller 400D er dårlige !! Spørsmålet er jo hvilket kamera som gir best valuta for pengene utifra DINE behov.....
Lenke til kommentar

Jeg har hatt begge disse modellene og kan si at jeg merker forskjell på de to.

Ikke noen stor forskjell, men 400d er noen av de forbedringene jeg "savnet" på 350d. (KAN være savnet kom først etter at jeg så 400d ;) )

 

5000 kroner er utvilsomt en meget bra pris på et 350d.

Men jeg vil nok ikke være så bastant med å si det ikke er noen forksjell på 10mpx og 8mpx som de fleste her er, men det er selvfølgelig ikke den veldig store forskjellen.

 

350d fungerer like utmerket og har det samme potensialet til å ta gode bilder som 400d. Så jeg ville nok valgt ut fra økonomi. Et skikkelig bra objektiv yter veldig bra på begge modellene.

 

Men det er ingen tvil om at jeg fremdeles er fornøyd med oppgraderingen jeg gjorde.

 

:yes:

Endret av Foxteren
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...