Gå til innhold

hvor mye proteinpulver?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei ikke nødvendigvis. Når du trener bryter du jo ned musklene i kroppen, og når du da er ferdig hjelper proteintilskuddet deg med å bygge opp musklene igjen(hjelper på all trening, men ved styrke vil du få mer ut av det). Jeg trener ikke mye styrke men løper endel, og har vurdert å kjøpe en liten boks med pulver nå i det siste for å få i meg litt ekstra proteiner enn det jeg får igjennom maten.

Lenke til kommentar
Er det ikke smartere å spise bananer,rosiner ol etter og før trening. I stedenfor proteinpulver?

 

Proteinpulver gjør vel bare kroppen stor.

7489217[/snapback]

Helst både karbohydrater og proteiner etter trening. Det er mange som synes det er enkelt å ta proteinene i pulverform, men dette er ikke nødvendig. For å nytte proteinene godt bør man spise f.eks. bananer eller noe annet som gir raskt opptagbare karbohydrater. Og ja, samme om det er pulver eller ei, proteiner bidrar til å øke muskelmassen (og selvfølgelig styrken). Det spiller dog mange flere faktorer inn.
Lenke til kommentar

Det er først og fremst raske karbs som er viktigst og så kommer raske proteiner.

 

Bruker bare maltodextrin som karb kilde etter trening, men det beste er jo så klart en kombinasjon av både maltodextrin og dextrose. Målet med shaken er jo å få fordøyd og transportert næring raskest mulig til musklene. Og en kombinasjon av disse to stimulerer aktivasjonen av flere transport mekanismer i tarmen en hva maltodextrin eller dextrose gjør alene.

 

På denne måten er det flere karbohydrater som blir transportert ut av tarmen og tatt opp i blodstrømmen, som igjen leder til raskere sirkulasjon av karbohydrater og raskere påfylling av glykogenlagrene.

 

 

Shaken min består av 30g myse proteiner, 100g Maltodextrin. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...