Gå til innhold

Playstation 3, har dere den?


sir-alex

Anbefalte innlegg

En ting som er veldig viktig å huske på er at PS3 har blue ray støtte. Og det er faktisk den billigste blueray spilleren som er på markedet i dag(ja du må altså ut med over 6000 for å få en dedikert blue ray spiller uten noe ekstra)

 

Så sånn sett er faktisk PS3 billig. Og om man skal kjøpe en 360 med HD DVD så blir det faktisk mer enn en Ps3 koster.

Å ikke kom med "Vi trenger ikke HD DVD/Bleu Ray" for om et par år så er DVD så godt som utdød å alle har en HD DVD/blue Ray spiller. På samme måte som "alle" har en DVD spiller nå.

7407274[/snapback]

 

 

jepp, men i dag får me dvd-spelere til langt under tusen lappen :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
En ting som er veldig viktig å huske på er at PS3 har blue ray støtte. Og det er faktisk den billigste blueray spilleren som er på markedet i dag(ja du må altså ut med over 6000 for å få en dedikert blue ray spiller uten noe ekstra)

 

Så sånn sett er faktisk PS3 billig. Og om man skal kjøpe en 360 med HD DVD så blir det faktisk mer enn en Ps3 koster.

Å ikke kom med "Vi trenger ikke HD DVD/Bleu Ray" for om et par år så er DVD så godt som utdød å alle har en HD DVD/blue Ray spiller. På samme måte som "alle" har en DVD spiller nå.

7407274[/snapback]

 

 

HD-DVD'en til 360 ligger på veiledene pris ca. 2000.. Premium 2800 + 2000= 4800.. Den pakken blir nok billigere en PS3.. ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

men blue ray og hd dvd.. har ingen ting og si for en spillkonsoll egentlig.

eneste grunen til at det er hd dvd eller BR er fordi de vill presse fram hvilket av de 2 som skal vinner, forskjellen er at MS gir deg et valg, sony presser det på deg.

 

begge konsollene hadde klart seg helt fint med bare en dvd spiller, hvis de bare skulle brukes til å spille spill.

 

det er helt greit at prisen på en konsoll kommer opp i den prisen, men man må kunne bestemme selv om man vill kjøpe den til den prisen.

 

360 kan man kjøpe til 1995kr og spille på, man trenger ikke mer.

hvis man vill ha de andre valgene som HD, osv så kan man velge det selv.

 

PS3 tvinger deg til og kjøpe alt selv om man kanskje ikke vill ha det.

med en pris på over 5000kr, man får ikke tak i noe under den prisen som er ala Core til 360, det er dumt.

Lenke til kommentar
Den japanske versjonen av PS3 er sonefri på spill. Men er sone/region 1 på Blu-ray filmer.

 

Region 1: North America, South America, East Asia except for China (India, Japan, Korea, Thailand, Malaysia etc.)

Region2 : Europe and Africa

Region 3: China, Russia and other countries

7407921[/snapback]

Du har nesten fått Regionene riktig, og både den amerikanske og japanske er sonefri på SPILL.

 

Blu-ray filmer dog er indelt i de sonen du opplyste om. Vi har vel bl.a også Australia i vår Region 2.

Lenke til kommentar
Den japanske versjonen av PS3 er sonefri på spill. Men er sone/region 1 på Blu-ray filmer.

 

Region 1: North America, South America, East Asia except for China (India, Japan, Korea, Thailand, Malaysia etc.)

Region2 : Europe and Africa

Region 3: China, Russia and other countries

7407921[/snapback]

Du har nesten fått Regionene riktig, og både den amerikanske og japanske er sonefri på SPILL.

 

Blu-ray filmer dog er indelt i de sonen du opplyste om. Vi har vel bl.a også Australia i vår Region 2.

7412888[/snapback]

 

 

Med andre ord. Det er umulig å få tak i en Ps3 idag som fungerer med både spill og blu-ray dvd'er som kommer til Norge;)

Lenke til kommentar
En ting som er veldig viktig å huske på er at PS3 har blue ray støtte. Og det er faktisk den billigste blueray spilleren som er på markedet i dag(ja du må altså ut med over 6000 for å få en dedikert blue ray spiller uten noe ekstra)

 

Så sånn sett er faktisk PS3 billig. Og om man skal kjøpe en 360 med HD DVD så blir det faktisk mer enn en Ps3 koster.

Å ikke kom med "Vi trenger ikke HD DVD/Bleu Ray" for om et par år så er DVD så godt som utdød å alle har en HD DVD/blue Ray spiller. På samme måte som "alle" har en DVD spiller nå.

7407274[/snapback]

 

 

HD-DVD'en til 360 ligger på veiledene pris ca. 2000.. Premium 2800 + 2000= 4800.. Den pakken blir nok billigere en PS3.. ;)

7408046[/snapback]

Ligger ikke den på rundt 130$? = 800kr (+200kr mva)?

Lenke til kommentar
Den japanske versjonen av PS3 er sonefri på spill. Men er sone/region 1 på Blu-ray filmer.

 

Region 1: North America, South America, East Asia except for China (India, Japan, Korea, Thailand, Malaysia etc.)

Region2 : Europe and Africa

Region 3: China, Russia and other countries

7407921[/snapback]

Du har nesten fått Regionene riktig, og både den amerikanske og japanske er sonefri på SPILL.

 

Blu-ray filmer dog er indelt i de sonen du opplyste om. Vi har vel bl.a også Australia i vår Region 2.

7412888[/snapback]

 

Med andre ord. Det er umulig å få tak i en Ps3 idag som fungerer med både spill og blu-ray dvd'er som kommer til Norge;)

7413034[/snapback]

 

Ja, med mindre du får tak i et dev-kit. Disse tar vel alt tror jeg. :D

Endret av ChaosPredicted
Lenke til kommentar
idiot.... 5500-6000kr er ikke billig for en konsoll som varer i ca 5år.

man får en rimelig saftig pc til den prisen.

 

og med tanke på at 360 koster mye mindre så er det helt på jorde pris på en konsoll, men ytelse og pris har tydligvis ikke noe og si for sony fanboys... de kjøper det uansett bare fordi det heter playstation... så er det samme f***

7404847[/snapback]

 

Nå skal du først og fremt være forsiktig med språket her.

 

Nei, du får ikke på langt nær en PC som kan hamle opp med PS3 for 5-6000,-

Som vi nå ser på PS2 som i dag regnes som eldgammel er det først de siste årene den virkelig har vist hva den kan. På samme måte som PS2 kommer nå PS3 med nokså "forut" maskinvare, jeg tenker da særlig på Cell prossoren. Jeg tar gjerne diskusjonen videre på et saklig nivå med ordentlig språk - Gjerne delen vi skal skru sammen en PC som yter til PS3 for 5-6000 :)

7404957[/snapback]

 

nå mente jeg ikke tilsvarende en ps3.. men du får en ganske bra pc til den prisen.

det er greit at den er kraftig og slikt, men prisen er fortsatt for dyr til og være en konsoll... det har ikke noe og si om PS2 kostet det eller at PS selger i tap, at den egentlig er dyrer enn de selger den for, det er jo bare dumt av sony.

 

og med tanke på at den egentlig ikke er bedre enn xbox 360 så er prisen lattelig i forhold. jeg kjøper ikke en konsoll nå til 6000kr og om 4år fungerer den som det er ment for... da kommer det også en ny konsoll rundt hjørnet.

 

for min del har 360 vunnet denne omgangen, men tanke på pris og spill som har kommet eller kommer...

7405240[/snapback]

 

Gjør du alldeles ikke. Skal du ha en bra PC idag så koster det omkring 11000 og det er uten skjerm. Likevel så er den mindre kraftig enn PS3.

Lenke til kommentar
Gjør du alldeles ikke. Skal du ha en bra PC idag så koster det omkring 11000 og det er uten skjerm. Likevel så er den mindre kraftig enn PS3.

7417501[/snapback]

Den har nesten ikke RAM i forhold til en moderne PC, så sånn sett så vil du aldri klare å presse fenomenal ytelse ut av den... Iallfall ikke ved bruk av Linux. Men at den i det hele tatt kan kjøre Linux, er jo et stort pluss. MS har sperret konsollen sin = jeg skal iallfall aldri kjøpe den...

 

Vet noen om det er mulig å sette inn ekstra RAM i PS3?

Lenke til kommentar
krislarsen, dette skal ha blitt avvist. Har ikke kildene foran meg nå, men har lest flere steder at PS3 i likhet med de fleste andre konsoller er låst til den mengden RAM den blir levert med.

7417662[/snapback]

Antar dette jeg også. Problemet er bare at de linuxdistribusjonene jeg har sjekket kun finner 256MB ram, noe som er i minste laget. Mulig resten går med til skjermkortet..

Lenke til kommentar
Har en far som skal til usa nå om et par dager, er det veldig vanskelig å få tak i PS3 eller?

7409682[/snapback]

 

Er i USA for tiden, og her er det ingen PS3er aa oppdrive. Har sjekket de fleste Best Buyer, Walmarter, Kmarter osv i naermeste omkrets... De fleste bare sukker naar jeg spoer om de har en PS3 inne.. :no:

Men, hvis din far gidder aa sove utenfor en Best Buy i telt istendenfor hotell, kan det jo vaere han faar tak i en naar nye forsendelser ankommer :D

Endret av jjjhhhsss
Lenke til kommentar
krislarsen, dette skal ha blitt avvist. Har ikke kildene foran meg nå, men har lest flere steder at PS3 i likhet med de fleste andre konsoller er låst til den mengden RAM den blir levert med.

7417662[/snapback]

Antar dette jeg også. Problemet er bare at de linuxdistribusjonene jeg har sjekket kun finner 256MB ram, noe som er i minste laget. Mulig resten går med til skjermkortet..

7418420[/snapback]

Minste laget for hva?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...