NochLess Skrevet 29. november 2006 Skrevet 29. november 2006 (endret) Var og hentet en "gjør det selv" pakke fra Get på elkjøp, og kjøpte samtidig en Phillips trådls router SNB5600. Jeg kom hjem installerte og plugget inn og stod i. Jeg prøvde først internett, ved å bare smelle kablen rett inn i den bærbare (ikke via routeren), og det funket fint. Så koblet jeg opp routeren, konfigurerte den etter manualen: *Dynamisk IP adresse *SIkret nettverket Og bare gull og grønne. Men, så nekter den plent å motta IP-adressen fra Get-modemet. Føler jeg har prøvd alt, med kabel, uten, på tre forskjellig maskiner. Routern har blitt resetet som en siste utvei, men allikevel - ingen internett. Den holder knallhardt fast på 198.168.1.2 som er routerens egen adresse. Hjelp vær så snill! -M- Endret 29. november 2006 av NochLess
NochLess Skrevet 29. november 2006 Forfatter Skrevet 29. november 2006 Haster, ingen som har noen idèr?
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 29. november 2006 Skrevet 29. november 2006 Routerne deler vel ut 192.168.1.2 til deg og har selv 192.168.1.1. Har du satt opp WAN som DHCP (Ta imot ipadresse automatisk)? Slå av og på router og modem etter at du har satt opp routeren.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå