Articfare Skrevet 29. november 2006 Skrevet 29. november 2006 I denne tråden skal vi si hva vi egentlig ønsker oss til nest total war som er MULIG å åpnå, ikke kamper som har 1.000.000 units mot hverandre, men f.eks at du kan lagre kamper fra kampanjemappet. Min "ønskeliste" til det nye Total war er: -VI kan se alle kampene skrivd opp som på Hearts of Iron 2, men med tap og sånt. -En graf som viser hvor mange som har blitt drept under kampene og under hele kampanjen. -Sjøkamper (jeg tror nesten alle ble skuffet da M2TW ikke hadde det?) -Dynamisk terreng, altså når en kanonkule treffer bakken flerrer den opp og alle ting blir ødelagt realistisk og dynamisk, ikke skripta. -SMAAAAAARTERE BOTTER. Jeg blir så jævla lei av disse hjerne døde soldatene som løper rundt som en gal kuflokk som andre har sagt her på forumet. -Smartere fiendtlig AI. Jeg vil at AI'en skal være smart nok til å flanke og stoppe angrep på flanken og artilleri angrep, ikke bare stå der mens de blir skutt ned av 16 trebucher og flykter etter at generalen blir drept...... og ja, -litt mer variert og realistisk kamper, hand to hand. Hester blir drept fort av infanteri, ikke at det tar en time før de dør siden de har så bra forsvar -og litt mer variasjon etter generalen dør. Ikke at man kan med generalen få en hel armee til å flykte siden moralen er lav (hadde en gang bare 3 hester igjen og vant nesten slutten av slaget da fienden hadde 400 soldater, x]. -og generalen på begge sider må dø fortere. Fiendens general dør jævla sagte, mens min blir drept av bare noen peasents . Så hva ønsker du deg til det neste Total war?
Ghaundan Skrevet 29. november 2006 Skrevet 29. november 2006 Sjø slag hadde vært noe ja. Dynamiske skudd? Tja, kanskje, men det presser jo kravene opp endel, uten at det putter så alt for mye nytt inn i spillet (syns jeg da). Bedre AI, og kanskje gi en slags kontroll over enheter som blir styrt av AI (forsvar, angrip osv osv). Hester blir kanskje drept fort, men er litt verre når det er en tungt pansret kriger oppå som har veldig lyst å kjøre sverdet i strupen på deg. For såvidt hadde jo hestene panser og. Kampene blir kanskje endel bestemt endel om generalen dør, men slik var det jo i den tiden. Generalen sloss ved frontlinjen og var livslinen for at hæren skulle holde sammen. Men kanskje det burde bli fikset litt mer på, for gameplay sin del. Dog det er mye bedre her enn i Rome TW spør du meg. Andre ting? hmmm, skal se om jeg kommer på noe
DeZtr0 Skrevet 29. november 2006 Skrevet 29. november 2006 Mulighet til å styre hva forsvars tårnene skal skyte på!
alinor Skrevet 29. november 2006 Skrevet 29. november 2006 Mulighet til å se antallet soldater du har totalt og drepte egne og fiender til nå hvis du spiller campaign
Articfare Skrevet 29. november 2006 Forfatter Skrevet 29. november 2006 Mulighet til å styre hva forsvars tårnene skal skyte på! 7384114[/snapback] Ja, det hadde vært lurt. Jeg husker fra rome da tårnene skøt på peasents og sånt, mens generalen sto rett opp i luka, . Og jeg synes det burde være noe kontroll på gaten, ikke sånn at roitede trops løper inn i gaten og lar fienden komme inn, .
Mildir Skrevet 29. november 2006 Skrevet 29. november 2006 Hmfs, kunne ha laget en sykt stor liste om jeg hadde tid, men får ta det kort og godt. -muligheten til å slå sammen soldater om 2 grupper er halverte f.eks -sjøslag uten tvil -å ha muligheten til å gå av og på hester -at Aien på campaginmapet lager hærer i castles og ikke løper rundt med militia til en hver tid. kan oppdatere senere når jeg får tenkt meg litt mer om
andre_sn Skrevet 29. november 2006 Skrevet 29. november 2006 Er jo sannsynlig at hvis generalen dør så stikker folka. Da får de tross alt ikke noe lønn lenger og de gidder ikke risikere livet da, men kanskje teit når det er 400 mot 10 igjen... Burde få dread av å drepe flyktende soldater. Et kart uten fog of war (mini-mapet altså) slik at du har en viss ide om hva som skjer rundt om i verden, sånn som det er i virkeligheten. Muligheten til å lage koalisjoner og større allianser. Nato style. Pavens ord er lov. Er en faction ute av leken så vil ikke noen land ta 5 øre for å ta vedkommende. Faste borger. Et slott ser likt ut hver gang det blir angrepet. Alle slott er kanskje forskjellige, men et slott forandrer seg ikke etter det blir bygget. Det samme gjelder terrenget. Sloss du på akkurat samme jord flekk, så burde det se likt ut som forje kamp. Altså ikke random utifra hvilke type terreng du står på. Random første gangen. Muligheten til å bruke den brente jords taktikk. Ikke la noe ligge igjen. Muligheten til å grunnlegge egne byer hvor du vil, og til å rasere byer som finnes. AI på dine egne enheter. Du sier til troppsjefen sånn ca hvor han skal gå og han gjør det etter beste evne og gjør egne bestemmelser etter hvert hvis det blir nødvendig. Budbringere sender ordre. Mer options på oppsettet av hæren din. Enheter som ikke dine enheter kan se, kan du ikke se. Gjemmer de seg så gjemmer de seg, og de gjemmer seg godt. Større slagmarker, muligheter for større bakhold og utmanuvrering. Spioner sender deg rapporter på hva de tror fiende vil gjøre. Jo bedre spion jo mere stemmer opplysningene. Diplomater og alle andre agents kan gjøre dette til en hvis grad. Assasins kan også brukes til dette. En slags avis eller nyheter, om hva som skjer rundt om i verden. Halv nøyaktige opplysninger. AI som vurderer alle opplysninger den har og bryter ikke allianser med mindre den har god tro på seg selv. Traits og lignende er i større grad basert på hva generalen utretter. Er han kun guvernør så får han mest ting bare guvernører trenger. Samme gjelder generaler. Flykter generalen får han svi for det, osv. Mange flere bygninger å bygge. Muligheten til etterhvert å bygge flere bygninger samtidig. Var jo ikke kun et bygge prosjekt av gangen i hver by. Kanskje muligheten til å bygge byene sine selv. By planlegge i forhold til forsvar eller mot mere økonomiske og kulturelle byer. Landskaps forandring. Jo høyere grad av jordbruk og lignende i området ødelegger skog. Se alt som skjer i områdene dine. Tross alt dine områder. Å gå gjennom andre land sine områder er erklæring på krig, med mindre man har tillatelse. Lettere å få tillatelse. Max "x antall" hærer av gangen f.eks. Fjerne merchants. Dine land, dine ressurser. Det jeg kom på i farten.
Gunfreak Skrevet 29. november 2006 Skrevet 29. november 2006 Bedre AI, har slutta helt å spille pga. den dårlige ai'n Alianser som ikke kan brytes på en vis tid, altså man går i allianse med noen og man kan ikke angripe dem og de kan ikke angripe deg på alt fra 5-50 turns. hærer som bygger seg opp helt, ikke noe angripe en full borg med 500 mann, også at de lager flere store hærer før de går til krig med deg, ofte lager de bare 1 og tar man den så er krigen vunnet for deg.
Articfare Skrevet 5. desember 2006 Forfatter Skrevet 5. desember 2006 Jeg kommer med noen nye: -Når generalen får panikk, gir det samm effekt som om han dør. -Mulighten til å "splitte" armeene. Altså dele dem opp i flere grupper. Har tapt mange kamper fordi de MÅ være i en klump. -Litt mer realistisk Desertion. Jeg prøver nå å ta Timruids med en Crusade army, men jeg halvparten har stikki av, noe som fører til at det tar lengre tid å komme fram.
Bagh Skrevet 5. desember 2006 Skrevet 5. desember 2006 -muligheten til å slå sammen soldater om 2 grupper er halverte f.eks 7384818[/snapback] Det er nå mulig å gjøre det i M2:TW, var jo mulig i R:TW også Burde få dread av å drepe flyktende soldater. Et kart uten fog of war (mini-mapet altså) slik at du har en viss ide om hva som skjer rundt om i verden, sånn som det er i virkeligheten. 7385713[/snapback] Slik som det er nå så tar man til fange flyktende soldater og hvis man da vinner slaget kan man jo velge mellom, ransom, release og execute. Hvis man executer får generalen mer dread, men han får chivalry hvis man releaser. Uansett, er enig i mye av det som sies her. Hvis man kunne ha fått inn litt byplanlegging, hvor man skal lage murer og andre "viktige" bygninger. Det ville i mange tilfeller ha gjort det enklere å forsvare byen (selv om det ikke er så vanskelig nå, pga. AI). Ønsker meg også å kunne spille som Norge, vet det er lite sannsynlig med tanke på unionen med Danmark osv. Men det er jo lov å håpe
alinor Skrevet 5. desember 2006 Skrevet 5. desember 2006 Baghera jeg tror han mener å merge to uniter i et slag noe som ikke er mulig nå tror jeg
Traktormannen Skrevet 5. desember 2006 Skrevet 5. desember 2006 For min del trenger de ikke introdusere nye features så lenge de fikser alle de grunnleggene 'feilene' som har vært med i serien fra begynnelsen (AI, diplomacy etc.)
Cho-san Skrevet 8. desember 2006 Skrevet 8. desember 2006 går det å merge to units som er halvert etter eit slag altså? how?
Gunfreak Skrevet 8. desember 2006 Skrevet 8. desember 2006 går det å merge to units som er halvert etter eit slag altså? how? 7456128[/snapback] bare dra bildene av unit over hverandre
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 8. desember 2006 Skrevet 8. desember 2006 tror virkelig ikke sjøkamper hadde blitt særlig bra. bra som det er mener nå jeg. angående sjøkamper.
Ghaundan Skrevet 8. desember 2006 Skrevet 8. desember 2006 sjøkampene er iallefall mye bedre i Medieval 2 enn i RTW, uff, hatet faktisk det. Stod aldri at noen skip ble senket, men forsvant gjorde dem fordi om.
Articfare Skrevet 8. desember 2006 Forfatter Skrevet 8. desember 2006 Man kan ha mer enn 20 units tabs under en kamp. Bottene får jo ha 25, noe som gjør det problematisk under siege, hvis fienden har 24 og du 20. Det føles ut som om bottene cheater på en eller annen måte også. Å ja, den tredje. Mexicas'erne har de samme siege våpnene som Spanjolene, . Kanskje litt andre typer murer også.
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 8. desember 2006 Skrevet 8. desember 2006 synes ikke det gjør det problematisk. dette må vel til for at en AI skal ha mulighet for å slå en full hær som styres av en menneskelig hjerne
Camper_killer Skrevet 10. desember 2006 Skrevet 10. desember 2006 Soldatene oppå hestene burde noen ganger falt av og sloss uten hest, siden det flere ganger bare er hesten som skulle dødd. Vil også ha sjøslag, for ikke å nevne mye større armeer. Mener også at man burde kunne ranet fiendens bankkasse når man tok capitalet dems.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå