Gå til innhold

Acer 5610 serie


RiFkinD

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe meg laptop, og tenkte på en acer.

 

Jeg skal bruke pcen på skolen, og friminuttene blir det litt cs spilling.

 

Hvordan pc i acer serien gir mest for pengen?

har sett på 5610 serien.

 

Hva er forskjellen på intel core 2 duo og intel centrino duo?

Burde jeg satse på en AMD cpu i ?

 

dobbeltkjernet, eller enkelkjernet?

 

Ser det er intregrert skjermkort løsning i alle de jeg har fått tilbud på.

945 GM express noe brukbart?

 

 

Windows® XP Home Edition , Centrino Solo T1350, Intel® 945GM Express chipset, 15,4" TFT WXGA (1280x800) Acer Crystal Bright, 1024 MB, 100 GB, DVD Brenner - SM, 1.3MP Orbicam

8000,-

 

Noen anbefalinger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skal kjøpe meg laptop, og tenkte på en acer.

 

Jeg skal bruke pcen på skolen, og friminuttene blir det litt cs spilling.

 

Hvordan pc i acer serien gir mest for pengen?

har sett på 5610 serien.

 

Hva er forskjellen på intel core 2 duo og intel centrino duo?

Burde jeg satse på en AMD cpu i ?

 

dobbeltkjernet, eller enkelkjernet?

 

Ser det er intregrert skjermkort løsning i alle de jeg har fått tilbud på.

945 GM express noe brukbart?

 

 

Windows® XP Home Edition , Centrino Solo T1350, Intel® 945GM Express chipset, 15,4" TFT WXGA (1280x800) Acer Crystal Bright, 1024 MB, 100 GB, DVD Brenner - SM, 1.3MP Orbicam

8000,-

 

Noen anbefalinger?

7382014[/snapback]

 

Acer 5610 koster ikke 8000,-

Du får den for 6995,- hos elprice.no :)

Lenke til kommentar

Hvis det er vanlig CS og ikke CS:S du snakker om så fungerer det bra på den aceren. De fleste pcer med intel-cpu støyer mindre og gir bedre batterilevetid enn tilsvarende fra AMD så med mindre du finner noen virkelig gode med AMD (eks dell inspiron 1501, men den blir litt dyrere enn denne aceren med samme konfig) så ville jeg nok styrt unna. Om du er glad i å bruke masse programmer på en gang, da gjerne tunge som pakking av filer mens du brenner cder, hører musikk og surfer på nettet så kan nopk en tokjerneprosessor være å foretrekke, men enkeltkjerne holder til det meste det og ;) Hvis du har tenkt å ha pcen i endel år framover kan det være greit å velge en core 2 duo da den er 64-bit (men den aceren skal uansett kunne oppgraderes), da stadig flere operativsystemer krever dette. Men du vil nok fint klare deg uten en god stund til :)

Endret av Delavar
Lenke til kommentar
Hvordan er centrino duo cpu ? e T2050 ?

 

Hva er forskjellen på centrino duo og Intel 2 duo

7383298[/snapback]

Centrion duo prosessoren er litt tregere når du bruker få programmer, men raskere om du bruker mange programmer samtidig. Core 2 duo er litt raskere enn tilsvarende core duo og har støtte for 64-bit, noe som de færreste trenger idag, men som er kjekt å ha noen år frem i tid.

Lenke til kommentar

Ok=)

Det høres ut som du har god peiling.

Jeg har ca 9000 å bruke, laptopen må være en hp eller acer.

 

Har du en å anbefale?

 

(blir å spille cs på den, om jeg bruker noe mere krevende spill enn cs 1,6 vet jeg ikke. Kanskje? )

 

PC'en skal brukes på skolen, hver dag til skolearbeid.

 

takk for all hjelp =)

 

Edit:

grunnen til kjøp av hp & acer er at jeg får kjøpt gjennom jobben, og sparer noen kroner i skatt.

Endret av RiFkinD
Lenke til kommentar
http://elprice.no/Product/ProductInfo.aspx?id=25120&cid=5415

 

Heller kjøp denne?

Hvordan er cpu'en på denne?

7383859[/snapback]

CPUen er ca like rask, har 64-bits støtte, den har større disk og skjermkortet er en god del bedre, men vifta spinner opp innimellom og batteriet varer bare litt over 3 timer med 6-celler. Fin maskin den og, men om f.eks du sitter på skolen lenge uten strømkabel og vil ha en mer stillegående pc så er 5610 bedre.

Lenke til kommentar
Den pcen i 5610 serien.

ene har en centrino solo t1350 mens andre har en centrino duo core t2050, hvilken burde jeg velge?

7385412[/snapback]

¨

 

Vel dette er vel godt begrunnet av Delevar.... men så sant du ikke jobber med flere tunge oppgaver daglig så hadde jeg kjøpt den med Solo prosessoren da begge maskinene dekker samme behov og Solo prosessoren er meget fin ang varmutvikling som igjen gir lite støy. "samt 1000,- billigere"

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar
Men den centrino solo t1350 var bare 1,8 ghz, det er vel ikke så mye å skryte av?

7385565[/snapback]

 

Den er på 1,86Ghz og sammeligner du med Pentium 4 som jeg mistenker du gjør så yter den ca som en P4 på 3,2ghz...

 

Den andre er Core Duo på 1,6Ghz og den vil først gjøre nytten sin "som skrevet før" når flerer tunge oppgaver kjøres sammtidig men den vil for det meste kjøre på 1,6 ghz og lavere med speedstep fungsjonen....

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...