Moskus Skrevet 28. november 2006 Skrevet 28. november 2006 Har du lite å gjøre, så trenger jeg hjelp her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=672254 Linker her siden det sikkert ikke er alle VB-folk som vanker på spillforumet (jeg gjør f.eks. svært sjeldent det)...
Jonas Skrevet 28. november 2006 Skrevet 28. november 2006 (endret) Lagde en Top 5-liste sammen med en snake-klone. VB6 tough, men jeg anntar man kan få noe ut av det. Option Explicit Type Score Score As Long Name As String End Type Dim Scores(4) As Score Public Quit As Boolean Public Function LoadScore() As Boolean On Error GoTo err Dim Lines As String, Line() As String, i As Integer, Score() As String Open App.Path & "\score" For Input As #1 Line Input #1, Lines Close #1 Lines = CryptText(Lines) Line = Split(Lines, ";") For i = 0 To UBound(Line) Score = Split(Line(i), "||") Scores(i).Name = Score(0) Scores(i).Score = Score(1) Next i LoadScore = True Exit Function err: LoadScore = False End Function Public Sub CheckForHighScore(Score As Long) Dim i As Integer, u As Integer For i = 0 To 4 If Score > Scores(i).Score Then For u = 4 To i + 1 Step -1 Scores(u).Name = Scores(u - 1).Name Scores(u).Score = Scores(u - 1).Score Next u Scores(i).Name = InputBox("New highscore! Please write your name.", "Highscore") Scores(i).Score = Score SaveScores Exit Sub End If Next i End Sub Private Sub SaveScores() Dim i As Integer, buff As String For i = 0 To 4 If i = 0 Then buff = Scores(i).Name & "||" & Scores(i).Score Else buff = buff & ";" & Scores(i).Name & "||" & Scores(i).Score End If Next i Open App.Path & "\score" For Output As #1 Print #1, CryptText(buff) Close #1 End Sub Public Function CryptText(Text As String) As String Dim Crypt As String, i As Integer For i = 0 To Len(Text) - 1 Crypt = Crypt & Chr((Asc(Mid(Text, i + 1, 1)) Xor 1)) Next i CryptText = Crypt End Function Syntax blir da: JBA||5400;JBA||5200;||4500;JBA||4400;JBA||3000 KC@}}4511:KC@}}4311:}}5411:KC@}}5511:KC@}}2111 Anngående krypteringsmetoden, den er enkel, og det er egentlig meningen å bruke "Xor i", istedenfor 1, men jeg fikk det ikke helt til å fungere helt skikkelig. Endret 28. november 2006 av Jonas
Moskus Skrevet 28. november 2006 Forfatter Skrevet 28. november 2006 En god ide. I utgangspunktet hadde jeg tenkt å bare legge topscore lista på nettet så slapp jeg hele problemet, men det er kanskje en god idé å "kryptere" hele greia uansett.
Jonas Skrevet 28. november 2006 Skrevet 28. november 2006 I utgangspunktet hadde jeg tenkt å bare legge topscore lista på nettet så slapp jeg hele problemet, men det er kanskje en god idé å "kryptere" hele greia uansett. 7377502[/snapback] Noe form for kryptering er hvertfall nødvendig, ellers kan man jo bare snappe opp alt sammen, med programmer slikt som f.eks. Ethereal. Vanlig HTTP-post, ofte brukt, er utrolig simpelt og det tar ikke mange sekkunder før man kan skrive inn sin egen score.
Moskus Skrevet 28. november 2006 Forfatter Skrevet 28. november 2006 Så er da også spillet laget for hyggelige folk, og ikke idioter... Jeg tar poenget ditt og ser at det er gyldig, men hvis folk jobber såpass mye med å jukse, så tar det heller ikke lange tiden før de knuser den algoritmen for kryptering heller. Kanskje ha en kryptert forbindelse med en SQL-serverer eller noe slikt da?
Jonas Skrevet 28. november 2006 Skrevet 28. november 2006 Tja, si det. Er ikke HTTPS brukelig til slikt? (Kjenner ikke protokolen godt, mulig jeg har misforstått den)
GeirGrusom Skrevet 28. november 2006 Skrevet 28. november 2006 (endret) Kryptering er _dritenkelt_ i .NET System.Security.Cryptography.CryptoStream + System.Net.Sockets.NetworkStream Et voila! Jeg pleier å fleske til med en System.IO.Compression.GZipStream også, men det er meg da. Edit: kanskje jeg kan lage en ny splash-screen? Endret 29. november 2006 av GeirGrusom
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå