Gå til innhold

Problemer med blitz på Nikon D70

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et Nikon D70 hvor det har oppstått et problem med blitzen. Den innebyggede blitzen er rett og slett død.

Feilen er tydeligvis flerdelt, for av og til kan jeg høre at utløseren for blitzen aktiveres, men selve blitzen spretter ikke opp. Andre ganger spretter blitzen opp, men avfyres ikke.

Jeg bruker uansett en ekstern blitz, men det hadde vært greit å slippe å alltid måtte dra på denne. Er det noen som har hatt samme problem?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det var en annen som hadde problemer med blitzen sin tidligere i måneden, (men det var ikke det samme som ditt). Se på side 2 av forumet.

Endret av Anew
Skrevet

Har samme problem selv. Hvis du finner ut av hva som er galt håper jeg du kan skrive det her så flere får glede av erfaringen din.

Man mister muligheten for slaveblits uten pop-uoblitsen...

Skrevet
Jeg har et Nikon D70 hvor det har oppstått et problem med blitzen. Den innebyggede blitzen er rett og slett død.

Feilen er tydeligvis flerdelt, for av og til kan jeg høre at utløseren for blitzen aktiveres, men selve blitzen spretter ikke opp. Andre ganger spretter blitzen opp, men avfyres ikke.

Jeg bruker uansett en ekstern blitz, men det hadde vært greit å slippe å alltid måtte dra på denne. Er det noen som har hatt samme problem?

7358989[/snapback]

Sjekk med forhandleren, og be de sjekke kameraet. Hvis det viser seg at det er en defekt med blitsen (høres dessverre slik ut) så må nok kameraet sendes inn til verksted. Ettersom alle Nikon reparasjoner tar mer enn én uke, så har du rett på lånekamera med mindre kameraet er kjøpt som et bedriftsskjøp (gjennom jobben din eller evt. ditt eget firma).

Skrevet
Hvis det viser seg at det er en defekt med blitsen (høres dessverre slik ut) så må nok kameraet sendes inn til verksted.

Biltzen, vel? ;)

Kameraet må også sendes inn hvis det er feil på den eksterne blitzen...
Skrevet
Hvis det viser seg at det er en defekt med blitsen (høres dessverre slik ut) så må nok kameraet sendes inn til verksted.

Biltzen, vel? ;)

Kameraet må også sendes inn hvis det er feil på den eksterne blitzen...

7369410[/snapback]

Nå har han feil på den interne blitsen, og den sitter fast på kameraet. Ville ikke uten videre røsket den av kameraet og sendt den inn. Da får du ikke mye på garanti tror jeg.

Er det en feil på den eksterne blitsen, så behøver man ikke sende inn kameraet dan den sitter løst. Regner med at du skrev litt feil der, k-ryeng ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...