Gå til innhold

Bundesliga-tråden


Ksungam

Anbefalte innlegg

Stuttgart er et artig lag de ja, selv om jeg ikke har troen på de i år. ;)

Bundesligaens 7. runde spilles forøvrig i dag og i morgen, der de første kampene starter om 30 min (kl 20:00). Kan anbefale dere kampen mellom Hamburg og Dortmund, som er et skikkelig rivaloppgjør :thumbup: Jeg setter min krone på HSV, men Dortmund er sterke hjemme.

 

Oppdatering:

 

Da var første dag ferdigspilt, og resultatene er som følger:

 

Dortmund - HSV > 0:3

Hertha BSC - Rostock > 1:3

Wolfsburg - Werder > 1:1

Duisburg - Schalke 04 > 0:2

 

Som jeg trodde vant HSV klart over Dortmund, Schalke vant også komfortabelt, mens Bremen kun klarte 1-1. Bremens mål kom forøvrig etter et superraid av Diego, som puttet den i mål selv. De har slitt nå i sesongåpningen uten sentrale spillere som Frings, Borowski, Baumann og Carlos Alberto.

Endret av ZiroN
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

HÅHÅ! :D

 

Bayern slo nettop Energie Cottbus 5-0 etter 0-0 til pause! Bayern dominerte hele kampen, men fikk ikke hull på byllen før Klose satte inn sitt første for kvelden tidlig i 2. omgang. De to neste ble scoret av Luca Toni og Demichelis, før Bayern i det 73. minutt satte innpå midtbanejuvelen deres Toni Kroos (født 1990) og gav ham sin Bundesliga deby. Unggutten svarte like greit med to lekkerbiskener av noen innlegg, begge to til Klose som dermed scorte hattrick. Jeg håper virkelig Hitzfeld klarer å rydde plass på laget til Toni Kross så ofte som mulig :dribble:

 

De andre kampene endte slik:

 

Stuttgart 1 - Bochum 0

 

Nürnberg 1 - Leverkusen 2

 

Bielefeld 0 - Hannover 2

 

Frankfurt 0 - Karlsruhe 1

 

Ohh, nå skal jeg jammen sove godt i natt. Klose og Kroos :love:

Lenke til kommentar

Ja, Kroos er et av de største talentene i tysk fotball. Han ble faktisk kåret til U20-VM's beste spiller, noe som er meget imponerende for en 17-åring.

 

Dette er helgens kamper, i 8. runde:

 

Fredag:

 

Schalke 04 - Hertha BSC > 1-0

 

Lørdag kl. 15:30:

 

Werder - Arminia > 8-1

 

Bayer 04 - FC Bayern > 0-1

 

HSV - Wolfsburg > 2-2

 

Bochum - Nürnberg > 3-3

 

Karlsruhe - Dortmund > 3-1

 

Rostock - Stuttgart > 2-1

 

Søndag kl. 17:00

 

Hannover - Duisburg

 

FC Energie - Frankfurt

 

Dagens kamp mellom Bayer Leverkusen og Bayern München er absolutt verdt å få med seg, jeg kan anbefale dere å holde et øye med Leverkusen to supertalenter, Gonzalo Castro og Arturo Vidal. ;)

 

Edit:

 

Bayern spilte nok en gang en meget solid kamp, men klarte denne gang kun å score et mål, men det var nok. Målet kom i slutten av 1. omgang, da Toni kunne sette den enkelt i mål etter en pasning fra Klose. Klose måtte forøvre av med skade tidlig i 2. omgang, men klarte å gå av banen selv.

Bremen kan glede seg over storseier med hele 8-1 hjemme!! (2 av Sanogo, 2 av Almeida, 1 av Diego, 1 av Mertesacker, 1 av Rosenberg og 1 av Niemeyer)

De regjerende mestrene Stuttgart gikk på en 2-1-smell borte mot nyopprykkede Rostock.

Endret av ZiroN
Lenke til kommentar

Da er det klart for runde 9:

 

Fredag:

 

Dortmund - Bochum >

 

Lørdag:

 

Stuttgart - Hannover >

 

Schalke 04 - Karlsruhe >

 

Hertha BSC - FC Energie >

 

Arminia - HSV >

 

Wolfsburg - Rostock >

 

Duisburg - Werder >

 

Søndag:

 

FC Bayern - Nürnberg >

 

Frankfurt - Bayer 04 >

 

Tabellen før denne runden er forøvrig slik:

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Pos. Lag S Mål P

1 Bayern München 8 22-3 20

2 Schalke 04 8 15-6 16

3 Karlsruher SC 8 11-11 15

4 Bayer Leverkusen 8 11-4 14

5 Werder Bremen 8 18-13 14

6 Hamburger SV 8 11-7 14

7 Hannover 96 8 11-13 13

8 Eintracht Frankfurt 8 9-8 12

9 Hertha Berlin 8 11-12 12

10 VfB Stuttgart 8 10-12 10

11 Arminia Bielefeld 8 12-21 10

12 VfL Wolfsburg 8 12-13 9

13 VfL Bochum 8 11-13 9

14 Hansa Rostock 8 10-13 9

15 Borussia Dortmund 8 12-16 9

16 FC Nürnberg 8 9-13 6

17 MSV Duisburg 8 9-13 6

18 Energie Cottbus 8 5-18 3

 

Rundens oppgjør må være mellom RBK-motstander Schalke 04 og nyopprykkede Karlsruhe, som ligger på 2. og 3. plass i ligaen.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 9 måneder senere...

Sterkt av Dortmund med resultatet mot Bayern.

 

Nelson Valdez som bare scoret 3 ganger for Dortmund hele fjorårssesongen har startet denne sesongen glimrende. Et mål og en assist i forrige kamp, og at han var god i dag er ingen underdrivelse. Tror Borussia Dortmund fort kan bli kjent for mer enn å tape for Rosenborg her i Norge, foå si det mildt. Ellers har Hoffenheim overrasket og topper tabellen med full pott på to kamper. Det er nok snakk om et overpresterende lag, men det hadde vært tøft med et nyopprykket pengesterkt lag som stjeler en plass i Europa.

 

Bundsliga er gøy :)

Lenke til kommentar
Sterkt av Dortmund med resultatet mot Bayern.

 

Nelson Valdez som bare scoret 3 ganger for Dortmund hele fjorårssesongen har startet denne sesongen glimrende. Et mål og en assist i forrige kamp, og at han var god i dag er ingen underdrivelse. Tror Borussia Dortmund fort kan bli kjent for mer enn å tape for Rosenborg her i Norge, foå si det mildt. Ellers har Hoffenheim overrasket og topper tabellen med full pott på to kamper. Det er nok snakk om et overpresterende lag, men det hadde vært tøft med et nyopprykket pengesterkt lag som stjeler en plass i Europa.

 

Bundsliga er gøy :)

Jah, er enig.

Men det beviser vel egentlig bare hvor dårlig egentlig Bundesliga har blitt, ihvertfall iforhold til England, som de så gjerne vil sammenligne seg med.

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

Skal på storbytur i september/oktober, og har blant annet vurdert Munchen og Berlin, og tenkte det kunne vært kjekt å kombinere det med en fotballkamp! Noen som har tips til en seriøs operatør som selger billetter til Bundesligakamper?

venn av meg bruker å kjøpe på ebay. Bundesliga er generelt utsolgt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...