Fumler Skrevet 25. november 2006 Skrevet 25. november 2006 Hei. Jeg har fått vite at mitt asus p4c800-e deluxe kort støtter ecc ram. Men da jeg setter in brikkene fungerer ikke maskinen. Jeg har leita rundt i bios men finner ingen ecc instilling. Takker for all hjelp.
stigfjel Skrevet 25. november 2006 Skrevet 25. november 2006 Hei. Jeg har fått vite at mitt asus p4c800-e deluxe kort støtter ecc ram. Men da jeg setter in brikkene fungerer ikke maskinen. Jeg har leita rundt i bios men finner ingen ecc instilling. Takker for all hjelp. 7354803[/snapback] Dette hovedkortet bruker vanlig RAM. Du kan riktignok bruke RAM av typen "ECC Unbuffered", men slikt minne har i hvert fall ikke jeg sett noe særlig til. De brikkene du antakelig har fått tak i, er ganske sikkert av typen ECC/REG, og disse brikkene kan du bare glemme å bruke på dette hovedkortet. De går for det meste kun på dyrere server-hovedkort for Xeon eller Opteron (samt tilsvarende prosessorer).
Fumler Skrevet 25. november 2006 Forfatter Skrevet 25. november 2006 Ok, takk for hjelpen, og ja det er fra en server ^^
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå