Gjest medlem-77217 Skrevet 24. november 2006 Skrevet 24. november 2006 Hei sann! Jeg har laget et nyhets script hvor jeg bruker database. Eneste problemet er at scriptet bare viser 1 nyhet. Hvordan viser jeg flere?
cronic Skrevet 24. november 2006 Skrevet 24. november 2006 Gi oss den koden du bruker for å skrive ut nyheten. Så skal vi nok få fikset noe.
endrebjo Skrevet 24. november 2006 Skrevet 24. november 2006 (endret) PHP <?php// KOBLE TIL OG MASSE SKIT $get_news = mysql_query("SELECT header, short FROM news LIMIT 5 ORDER BY date DESC"); while ($news = mysql_fetch_assoc($get_news)) { echo "<h2>{$news['header']}</h2> <p>{$news['short']}</p>"; } ?> Endret 24. november 2006 av endrebjorsvik
Peter Skrevet 25. november 2006 Skrevet 25. november 2006 Antakelig bruker du ikke en loop for å hente ut resultatene. Gjør slik som er vist i posten ovenfor av endrebjorsvik
Gjest medlem-77217 Skrevet 29. november 2006 Skrevet 29. november 2006 Jeg beklager at jeg ikke har skrevet før. Har alzeimer Ligth -- Jeg bruker nå dette til å få fram nyhetene. Noe som viste seg å ikke funke. Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor $query = "SELECT * FROM $this->news"; $this->result = mysql_query($query); $number = mysql_num_rows($this->result); $i = 0; if ($number == 0) : print "<CENTER><P>Fant ingen poster</CENTER>"; elseif ($number > 0) : print "<table border=1>"; while ($i < $number): $navn = mysql_result($this->result,$i,"navn"); print "<tr><td>Tittel: </td><td>$titel</td></tr><br />"; print "<tr><td>Skriver: </td><td>$skriver</td></tr><br />"; print "<tr><td>Nyhet: </td><td>$nyhet</td></tr>"; $i++; endwhile; print "</table></CENTER>"; endif;
endrebjo Skrevet 29. november 2006 Skrevet 29. november 2006 Bruk samme while-kode som jeg postet rett ovenfor.
ZoRaC Skrevet 29. november 2006 Skrevet 29. november 2006 $query = "SELECT * FROM $this->news"; $this->result = mysql_query($query); $number = mysql_num_rows($this->result); $i = 0; if ($number == 0) : print "<CENTER><P>Fant ingen poster</CENTER>"; elseif ($number > 0) : print "<table border=1>"; while ($i < $number): $tittel= mysql_result($this->result,$i,"tittel"); $skriver= mysql_result($this->result,$i,"skriver"); $nyhet= mysql_result($this->result,$i,"nyhet"); print "<tr><td>Tittel: </td><td>$tittel</td></tr><br />"; print "<tr><td>Skriver: </td><td>$skriver</td></tr><br />"; print "<tr><td>Nyhet: </td><td>$nyhet</td></tr>"; $i++; endwhile; print "</table></CENTER>"; endif; Slik da?
Jonhoo Skrevet 29. november 2006 Skrevet 29. november 2006 (endret) Her PHP <?php $query = "SELECT * FROM news LIMIT 5"; $result = mysql_query($query); $number = mysql_num_rows($result); $i = 0; if ($number == 0) { echo "<center>Fant ingen poster</center>"; } else { echo "<table border=1>"; while ($nyhet = mysql_fetch_array($result)) { $tittel=$nyhet["titel"]; $skriver=$nyhet["skriver"]; $nyhet=$nyhet["nyhet"]; echo "<tr><td>Tittel: </td><td>$tittel</td></tr><br />"; echo "<tr><td>Skriver: </td><td>$skriver</td></tr><br />"; echo "<tr><td>Nyhet: </td><td>$nyhet</td></tr>"; } echo "</table>"; }?> Endret 29. november 2006 av Jonhoo
Gjest medlem-77217 Skrevet 29. november 2006 Skrevet 29. november 2006 (endret) Vel, det fungerte sånn sett, men nå vises bare den første nyheten igjen. Altså at det bare vises en nyhet som ikke kan overskrives. Jeg skal prøve å endre databasen, men jeg vet ikke om det har så mye å si. I mens kan dere jo se over hvordan jeg lager nyhetene. EDIT: Nei, vent nå litt. Nå får jeg ingen error, men jeg får heller ingen nyheter. Hva kan dette ha seg av? Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor if(isset($_POST['submit'])) { $titel = mysql_real_escape_string($_POST['titel']); $nyhet = mysql_real_escape_string($_POST['nyhet']); $skriver = mysql_real_escape_string($_POST['skriver']); if(!$title){ echo "Error: Du må ha en tittel på nyheten. Venligst prøv igjen!"; exit(); } $result = mysql_query("INSERT INTO news (titel, nyhet, skriver) VALUES ('$titel','$nyhet','$skriver')",$connect); //print success message. echo "<b>Nyheten er lagt til. Du vil bli vidre sendt om "; } Endret 29. november 2006 av medlem-77217
Jonhoo Skrevet 29. november 2006 Skrevet 29. november 2006 Det skrives tittel, ikke titel... Har skrevet det saann som du bruker det i scriptet mitt over... Proev med det naa...
Gjest medlem-77217 Skrevet 29. november 2006 Skrevet 29. november 2006 Jeg vet det, men det var ikke det som var feil.
endrebjo Skrevet 29. november 2006 Skrevet 29. november 2006 Legg nå i det minste til mysql_error(), så får du ihvertfall vite hva som er galt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå