Gå til innhold

Installere mer RAM i bærbar


Anbefalte innlegg

Hei, for en stund siden kjøpte dama seg HP Compaq Business Notebook nx6325 - Turion 64 X2 TL-52 / 1.6 GH. Nå er tiden inne for å kjøpe mer RAM.

 

Nr1: Anbefalinger av ram?

Nr2: Hvis jeg ikke tar helt feil er det en enkelt 512 brikke i maskinen, og 2 slots?

Nr3: Hvordan installerer jeg ram'en? Har minst mulig erfaring innenfor bærbare utenom å rense tastaturet etter colaangrep.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

2. last ned CPU-Z der får du opp info om antall RAM brikker ++, prosessor, hovedkort..., min NC6120 kjører 512 i dual (2x256).

3. Antar du "åpner" maskina fra undersida, evt. løsner tastaturet, mitt (HP NC6120) er festa med skruer fra undersida, såg litt av "innmaten" når tastaturet var demontert, skifta tastatur pga. feil med R fra eg fikk maskina. Muligens nok med demontering av et deksel på undersida, trur eg fant manual til min HP på nettet der tastaturskiftet var forklart.

 

Til 1. er eg usikker, satsa på Corsair til stasjonærmaskina og gikk litt "opp", DDR som er født til mer fart enn 3200 med tanke på klokking :innocent:

Endret av HAG
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Hei, for en stund siden kjøpte dama seg HP Compaq Business Notebook nx6325 - Turion 64 X2 TL-52 / 1.6 GH. Nå er tiden inne for å kjøpe mer RAM.

 

Hei der.

 

jeg har akkurat samme notebook-modell som deg, og jeg lurer på spesifikasjonene til din maskin ?

 

jeg har nylig kjøpt inn en Kingston Value 1Gb Ram DDR2 PC5300 SODIMM brikke.

Har du erfart noen problemer med å kjøpe en slik brikke til notebook'en din ?

 

OPPDATERING:

Den minnebrikken jeg kjøpte fungerte ikke på min maskin. Jeg installerte den, men maskinen startet ikke i det hele tatt. hvis man skal oppgradere RAM-mengden på nx6325, så er den opprinnelige HP-minnet bedre å skaffe seg.

 

ser ut som om jeg må selge den jeg har vekk.

 

Er det noen som har erfart noe lignende ?

Endret av PCTechManiac
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Hei, for en stund siden kjøpte dama seg HP Compaq Business Notebook nx6325 - Turion 64 X2 TL-52 / 1.6 GH. Nå er tiden inne for å kjøpe mer RAM.

 

Hei der.

 

jeg har akkurat samme notebook-modell som deg, og jeg lurer på spesifikasjonene til din maskin ?

 

jeg har nylig kjøpt inn en Kingston Value 1Gb Ram DDR2 PC5300 SODIMM brikke.

Har du erfart noen problemer med å kjøpe en slik brikke til notebook'en din ?

 

OPPDATERING:

Den minnebrikken jeg kjøpte fungerte ikke på min maskin. Jeg installerte den, men maskinen startet ikke i det hele tatt. hvis man skal oppgradere RAM-mengden på nx6325, så er den opprinnelige HP-minnet bedre å skaffe seg.

 

ser ut som om jeg må selge den jeg har vekk.

 

Er det noen som har erfart noe lignende ?

8077930[/snapback]

 

Sjekk her:

HP brukerforum Har selv en nx6325 som jeg skal kjøpe mer minne til, jeg har 1GB Hyundaibrikke nå, og har lyst på 1 GB til. Jeg skal sjekke nøye før jeg kjøper.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...