sebastiane Skrevet 24. november 2006 Skrevet 24. november 2006 Sies jo i topic. Skal lage spill, med experience og sånt, i php tenkte jeg. Takk for ethvert svar som kommer.
Vrengtpolvott Skrevet 24. november 2006 Skrevet 24. november 2006 Hm... bør du ikke lage andre mindre kompliserte spill så du lærer deg slike ting før du går på noe komplisert som experience system? Nå vet jo ikke jeg hvor god du er i sånt, men går utifra at du ikke kan allverdens, men du må gjerne motbevise Lykke til uansett!
sebastiane Skrevet 24. november 2006 Forfatter Skrevet 24. november 2006 Hm... bør du ikke lage andre mindre kompliserte spill så du lærer deg slike ting før du går på noe komplisert som experience system? Nå vet jo ikke jeg hvor god du er i sånt, men går utifra at du ikke kan allverdens, men du må gjerne motbevise Lykke til uansett! 7352571[/snapback] Tja, så lenge jeg har systemet, bygger jeg ut ifra det. ENKELT DA!
fffuuu manchu Skrevet 25. november 2006 Skrevet 25. november 2006 Jeg vil raska på nå... 7352859[/snapback] Hva med dette: Level 1 : 0 Level 2 : 10 Level 3 : 30 Level 4 : 60 Level 5 : 100 Level 6 : 150 Level 7 : 210 Level 8 : 290 Level 9 : 370 Level 10 : 460 Level 1: du får 3 xp for hvert monster du dreper som er samme level som deg. 2 xp hvis han er en level under, 1 hvis han er to level under, og 0.5 hvis han er tre levels under (må drepe to eller fler på en gang for å få xp). Økende blir det det samme, bare motsatt. Level 2: 5 xp for hvert monster på samme level Level 3: 7 xp. Level 4: 9 xp etc Del total XP for hver person i gruppen.
sebastiane Skrevet 25. november 2006 Forfatter Skrevet 25. november 2006 Jeg vil raska på nå... 7352859[/snapback] Hva med dette: Level 1 : 0 Level 2 : 10 Level 3 : 30 Level 4 : 60 Level 5 : 100 Level 6 : 150 Level 7 : 210 Level 8 : 290 Level 9 : 370 Level 10 : 460 Level 1: du får 3 xp for hvert monster du dreper som er samme level som deg. 2 xp hvis han er en level under, 1 hvis han er to level under, og 0.5 hvis han er tre levels under (må drepe to eller fler på en gang for å få xp). Økende blir det det samme, bare motsatt. Level 2: 5 xp for hvert monster på samme level Level 3: 7 xp. Level 4: 9 xp etc Del total XP for hver person i gruppen. 7354178[/snapback] Jeg trenger bare hvordan man lager det. Jeg har egne values
slash Skrevet 25. november 2006 Skrevet 25. november 2006 lage et spill i php? Uten at du kan å kode php? Hva er det egentlig du vil med denne tråden? Vil du at noen skal gjøre det for deg? Om du vil ha noen suksess med å lage et spill så bør du ha forståelse for hvordan du går frem fra starten av, så du burde også kode experience-systemet selv. Tja, så lenge jeg har systemet, bygger jeg ut ifra det. ENKELT DA! Hvis resten er enkelt så burde jo selve XP-systemet være enkelt også. Det er ikke noe vanskeligere å lage et xp-system enn å lage et combat-system, inventory osv osv. Det er vanskelig å hjelpe når alt en har å gå på er "et spill med experience og sånt.". Om noen har erfaring med programmering og kunne tenke seg å hjelpe deg så ville det vært til stor hjelp (om ikke livsviktig) om du ga litt mer informasjon om prosjektet. Om ikke annet bare en grov skissering av de forskjellige systemene og hvordan du vil at de skal fungere sammen. Ps: det er ikke vits å bumpe tråder etter bare en halv time uten svar.
sebastiane Skrevet 25. november 2006 Forfatter Skrevet 25. november 2006 lage et spill i php? Uten at du kan å kode php? Hva er det egentlig du vil med denne tråden? Vil du at noen skal gjøre det for deg? Om du vil ha noen suksess med å lage et spill så bør du ha forståelse for hvordan du går frem fra starten av, så du burde også kode experience-systemet selv. Tja, så lenge jeg har systemet, bygger jeg ut ifra det. ENKELT DA! Hvis resten er enkelt så burde jo selve XP-systemet være enkelt også. Det er ikke noe vanskeligere å lage et xp-system enn å lage et combat-system, inventory osv osv. Det er vanskelig å hjelpe når alt en har å gå på er "et spill med experience og sånt.". Om noen har erfaring med programmering og kunne tenke seg å hjelpe deg så ville det vært til stor hjelp (om ikke livsviktig) om du ga litt mer informasjon om prosjektet. Om ikke annet bare en grov skissering av de forskjellige systemene og hvordan du vil at de skal fungere sammen. Ps: det er ikke vits å bumpe tråder etter bare en halv time uten svar. 7354735[/snapback] Lettest i php? Hvis mulig vil jeg ha noen programmeringstips.
slash Skrevet 25. november 2006 Skrevet 25. november 2006 Tror ikke det er noe enklere i php enn i for eksempel java eller c++. http://www.amazon.com/PHP-5-Dummies-Janet-...ie=UTF8&s=books http://www.amazon.com/C%2B%2B-Dummies-Step...0142902-4798431
Camper_killer Skrevet 25. november 2006 Skrevet 25. november 2006 Dette kommer til å bli gøy.... Ønsker deg lykke til med å skrive noen par tusen sider med scripting!
Landeplagen Skrevet 25. november 2006 Skrevet 25. november 2006 Sies jo i topic. Skal lage spill, med experience og sånt, i php tenkte jeg. Takk for ethvert svar som kommer. 7352536[/snapback] Forumet har en programmeringsdel vettu...
Laserlasse Skrevet 25. november 2006 Skrevet 25. november 2006 Først og fremst - hva i all verden er det du egentlig spør om her? Hvordan et 'experience system' fungerer? Hvordan du skal programmerer det i PHP? Foreslår at du tar en titt på f eks reglene i DND - det er kanskje ikke det beste systemet i verden, men systemet med Challenge Rating vs experience poeng kan være et svært godt utgangspunkt for ditt eget system.
fffuuu manchu Skrevet 26. november 2006 Skrevet 26. november 2006 Først og fremst - hva i all verden er det du egentlig spør om her? Hvordan et 'experience system' fungerer? Hvordan du skal programmerer det i PHP? Foreslår at du tar en titt på f eks reglene i DND - det er kanskje ikke det beste systemet i verden, men systemet med Challenge Rating vs experience poeng kan være et svært godt utgangspunkt for ditt eget system. 7359342[/snapback] Det er det jeg har skrevet av over Bare med mindre verdier, og forenklet XP-givning.
Bloody Mess Skrevet 26. november 2006 Skrevet 26. november 2006 (endret) Hehe... se på trådstarters andre emner. Jeg tror ikke programmering er noe for deg, herr trådstarter. Ikke bli fornærmet, det er ikke for alle å forstå seg på "data"... Endret 26. november 2006 av BTK
sebastiane Skrevet 26. november 2006 Forfatter Skrevet 26. november 2006 Hehe... se på trådstarters andre emner. Jeg tror ikke programmering er noe for deg, herr trådstarter. Ikke bli fornærmet, det er ikke for alle å forstå seg på "data"... 7360310[/snapback] HEHE. Jeg gjør det på data, men ikke med programmering... kan litt QBasic.
slash Skrevet 8. mai 2007 Skrevet 8. mai 2007 Når du først skal necroposte så kunne du jo ha oppdatert oss litt på fremgangen din. Det har jo tross alt gått et halvt år, en kan lære seg et tonn med kode på den tiden. (jeg har jo fullført thinking in c++ på den tiden, og jeg holder ikke engang på å lære meg koding på alvor.)
sebastiane Skrevet 1. august 2007 Forfatter Skrevet 1. august 2007 Når du først skal necroposte så kunne du jo ha oppdatert oss litt på fremgangen din. Det har jo tross alt gått et halvt år, en kan lære seg et tonn med kode på den tiden. (jeg har jo fullført thinking in c++ på den tiden, og jeg holder ikke engang på å lære meg koding på alvor.) 8562148[/snapback] Tja, tenkte at jeg skulle starte nå!
Landeplagen Skrevet 3. august 2007 Skrevet 3. august 2007 (endret) Tja, tenkte at jeg skulle starte nå! 9187097[/snapback] Du trengte bare ni måneder å klargjøre deg på ja? Dette går som smurt! Endret 3. august 2007 av MartinLande
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå