Peseduden Skrevet 26. november 2006 Skrevet 26. november 2006 Finn frem kvitteringer og ta med spill (plata) og maskin til der produktene ble kjøpt. Maskinen leveres inn på garanti eller reklamasjon. Gi selgeren (og evt butikksjefen) en frist på f.eks 21 dager å reparere feilen, ellers bør selgeren (bedriften) erstatte av egen lomme. Det skal ikke være ditt problem om selgeren ikke får erstatningsprodukter tilbake fra produsentene i tide. Bedriften er ansvarlig for at du får varene du har betalt for. (Ja, dem passer på at ikke vi stjeler, så vi får gjengjelde tjenesten og passe på at ikke dem stjeler fra oss.) 2 års garanti betyr egentlig at selger garanterer at maskinen skal fungere i minst 2 år ved vanlig bruk. Dette kommer på toppen av 5 års reklamasjonstid som betyr at produsenten garanterer at maskinen skal virke i minst 5 år ved vanlig bruk. Slitedeler, som drivverk i DVD-spiller'n o.l., har vanligvis begrenset garanti men det er rimelig å kreve at dette virker i minst et halvt år. Når det gjelder programvaren betaler du egentlig for retten til å spille. Selve plata koster ca null og nix å trykke opp og det skal ikke være noe problem å få en erstatningsplate.
Sugarrdaddy69 Skrevet 26. november 2006 Skrevet 26. november 2006 jeg synes at microsoft burde erstatte spille fordi det er 360n som strppet opp spillet
ErikBlodøks Skrevet 26. november 2006 Skrevet 26. november 2006 (endret) Til trådstarter: Jeg også får DDE når jeg spiller GeOW. Jeg kikte bakpå plata og så at det er en stripe som går i en sirkel rundt plata.. Er det slik hos deg også? Hvis det stemmer at det er selve konsollen som ødelegger spillene og fører til DDE feilmelding, da.. eh.. har ikke ord for hvor rasende jeg er nå, .. har ikke ord.. Endret 26. november 2006 av ErikBlodøks
StaBBer Skrevet 26. november 2006 Forfatter Skrevet 26. november 2006 Stripen går ikke helt rundt nei, men ca halvveis. Det virker som denne har blitt gradvis større. På slutten var det så gale at spillet ikke klarte å loade teksturene raskt nok(popper opp etter hvert), men nå er det så gale at jeg får DDE allerede sekundet etter at jeg loader siste checkpoint. Med andre ord, spillet er ikke spillbart. Kan ikke gjøre noe annet enn å skylde på 360en. Dette fordi jeg ikke har i vært i nærheten av maskinen, og har kun behandlet discen en gang og det var når jeg puttet det i på lanseringsdagen. Ikke har jeg sub heller, og det faktum at spillet funket perfekt de første dagene, tyder på at dette er noe som skjer gradvis jo lengre platen snurrer.
Isbilen Skrevet 26. november 2006 Skrevet 26. november 2006 (endret) Herlighet, er dette noe å gjøre seg vanskelige på da? Det koster leverandøren under en tier å sende deg ny disk. Når jeg tenker meg om så har i hvertfall EA en ordning hvor du får ny plate hvis du sender inn den gamle og dekker porto (eller noe lignende). Se i manualen. Endret 26. november 2006 av Isbilen
ErikBlodøks Skrevet 26. november 2006 Skrevet 26. november 2006 Stripen går ikke helt rundt nei, men ca halvveis. Det virker som denne har blitt gradvis større. På slutten var det så gale at spillet ikke klarte å loade teksturene raskt nok(popper opp etter hvert), men nå er det så gale at jeg får DDE allerede sekundet etter at jeg loader siste checkpoint. Med andre ord, spillet er ikke spillbart. Det samme skjer med meg.. Når jeg spiller multiplayer, på det ene mappet hvor man ser en statue.. Den har tre sånne tekstur-loadinger før den kommer til den bestemte teksturen... Det værste er at jeg har Oblivion også som får DDE ... Flere spill også hvis jeg ikke husker feil..
k1 Skrevet 26. november 2006 Skrevet 26. november 2006 jeg har hatt samme problem med diverse spill. farcry, cod3, geow etc. får error, og tar ut plata så er det noen "fine" riper i plata. har garantert ikke rørt box'en og ikke noen sub eller andre vibber som boxen er blitt utsatt for. løsningen for meg, som funker fint, er å ta en q-tips og "gnikke" ut ripene, siden det er fysisk skade i plasten og ikke metallbelegget i plata. funker fint for meg ihvertfall
k1 Skrevet 27. november 2006 Skrevet 27. november 2006 jeg har hatt samme problem med diverse spill. farcry, cod3, geow etc. får error, og tar ut plata så er det noen "fine" riper i plata. har garantert ikke rørt box'en og ikke noen sub eller andre vibber som boxen er blitt utsatt for. løsningen for meg, som funker fint, er å ta en q-tips og "gnikke" ut ripene, siden det er fysisk skade i plasten og ikke metallbelegget i plata. funker fint for meg ihvertfall 7365217[/snapback] Noen andre som har prøvd dette og fått spillet sitt til å fungere igjen?
^Zenit^ Skrevet 27. november 2006 Skrevet 27. november 2006 Finn frem kvitteringer og ta med spill (plata) og maskin til der produktene ble kjøpt. Maskinen leveres inn på garanti eller reklamasjon. Gi selgeren (og evt butikksjefen) en frist på f.eks 21 dager å reparere feilen, ellers bør selgeren (bedriften) erstatte av egen lomme. Det skal ikke være ditt problem om selgeren ikke får erstatningsprodukter tilbake fra produsentene i tide. Bedriften er ansvarlig for at du får varene du har betalt for. (Ja, dem passer på at ikke vi stjeler, så vi får gjengjelde tjenesten og passe på at ikke dem stjeler fra oss.) 2 års garanti betyr egentlig at selger garanterer at maskinen skal fungere i minst 2 år ved vanlig bruk. Dette kommer på toppen av 5 års reklamasjonstid som betyr at produsenten garanterer at maskinen skal virke i minst 5 år ved vanlig bruk. Slitedeler, som drivverk i DVD-spiller'n o.l., har vanligvis begrenset garanti men det er rimelig å kreve at dette virker i minst et halvt år. Når det gjelder programvaren betaler du egentlig for retten til å spille. Selve plata koster ca null og nix å trykke opp og det skal ikke være noe problem å få en erstatningsplate. 7360115[/snapback] 2 års garanti er som du sier at produsenten garanterer at maskina skal fungere i minst 2 år ved vanlig bruk. Dette er en tilleggsavtale/tjeneste som produsenten/evt selger gir deg når du kjøper varen, og skal gi deg større verdi enn den generelle reklamasjonsretten, som uansett aldri er kortere enn 2 år. Garantien kan være kortere eller lengre enn 2 år. 5 års reklamasjonsfrist er kun for produkter som etter all fornuft skal vare lenger enn 2 år. En xbox... tja... det blir vanskelig å avgjøre. Spesielt pga drivverket i DVD-spilleren, som ikke kan ventes å vare evig. Men uansett, 2 år reklamasjon er det på hele maskina, inkludert drivverk. Det er ikke produsenten som garanterer det, men et lovkrav om at man skal forvente at et produkt skal vare i minst 2 år. Hvis man lager et produkt man ikke regner med skal vare i mer enn 1 år, har man et problem..
ErikBlodøks Skrevet 27. november 2006 Skrevet 27. november 2006 Okey, da skal jeg huske det argumentet hvis det blir nødvendig. Har sendt mail til forbrukerrådet.. Forpulte microsoft skal få svi for uansvarligheten sin. Ringte xbox kundeservice idag, de sa at jeg må ringe spillets kundeservice.. Med andre ord: "Vi tar ikke ansvar".
^Zenit^ Skrevet 27. november 2006 Skrevet 27. november 2006 Okey, da skal jeg huske det argumentet hvis det blir nødvendig. Har sendt mail til forbrukerrådet.. Forpulte microsoft skal få svi for uansvarligheten sin. Ringte xbox kundeservice idag, de sa at jeg må ringe spillets kundeservice.. Med andre ord: "Vi tar ikke ansvar". 7371519[/snapback] Da dummer de seg ut! Bra du sendte mail til forbrukerrådet, for det er faktisk Microsoft som etter lov skal erstatte spillet ditt. Les det jeg har sagt før... de har vedtatt at det er noe feil med boksen slik at de reparerer/bytter, dermed har de også vedtatt at maskinen har en feil som ødelegger spillene dine, og da også har de vedtatt at det er de som er erstatningsansvarlige i forhold til spillet. Alt annet er ikke i tråd med lov, og ja... da har de veldig lite å fare med.
alextheman Skrevet 30. november 2006 Skrevet 30. november 2006 Hei, Er dette ditt første spill? skjer det med andre spill? Jeg har hatt samme problemet med to spill henholdsvis Fifa world cup og Fifa 07. jeg har 4 andre spill ingen med samme problemet. Jeg ringte MS og sa xboxen ripet opp spillet (dette var i sommer med world cup, fifa 07 for en mnd siden) MS snakket om hvis jeg forandret xboxens posisjon mens den leste fra dvden ville den lage riper. Siden dvden spinner med 12x eller hva det nå var. Dette er jo latterlig, spill til så masse også er det en viss fare for at de blir ødelagt, Iallefall så sa de at jeg skulle ta kontakt med produsenten av spillet. I dette tilfellet EA, sendte spillet inn med en forklaring på hva som hadde skjedd. en uke senere får jeg nytt spill tilbake. Ingen problemer her. samme gjorde jeg med fifa 07. Hvis du ikke får erstattet spillet ditt, ringer du både MS og produsenten av spillet og truer med å skaffe deg en chip og spiller nedlastede spill-->GRATIS. Skal du lide fordi folk ikke klarer å lage skikkelige produkter? Hilsen alex! 7350887[/snapback] Du er vel den som ville klødd deg i skrittet med en motorsag mens den var på og du da? 7352297[/snapback] ja hvordan visste du det din taper?
StaBBer Skrevet 30. november 2006 Forfatter Skrevet 30. november 2006 Noen som vet hvem som er leverandør av Gears of War i Norge? Tenkte å ta kontakt med de. Har studert heftet som kom sammen med spillet, uten å finne ut så mye mer.
KayAU Skrevet 30. november 2006 Skrevet 30. november 2006 Eg ville teke det til butikken, eg. Det var dei som tok imot pengane dine, då får dei ta seg av eventuelle problem. So får dei ta det vidare med dei som leverte konsollen til dei. Det burde ikkje vere ditt problem. Dersom dei er vanskelege, ta det til Forbrukarombodet. Kay
PeserN Skrevet 30. november 2006 Skrevet 30. november 2006 Hadde jeg opplevd slike ting med box`en min hadde jeg blitt rimelig forb... Husker en kamerat av meg som hadde en ps2 som ødela 6 spill eller no.
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 30. november 2006 Skrevet 30. november 2006 Noen som vet hvem som er leverandør av Gears of War i Norge? Tenkte å ta kontakt med de. Har studert heftet som kom sammen med spillet, uten å finne ut så mye mer. 7393006[/snapback] Tror det er Pan Vison som er leverandør for MS i norge.
StaBBer Skrevet 30. november 2006 Forfatter Skrevet 30. november 2006 (endret) Har nå sendt en mail til Pan Vision, skal oppdatere her så snart jeg får svar. Krysser fingrene. Om jeg ikke når frem med denne henvendelsen heller, har jeg prøvd å kontakte EBGames, Microsoft og leverandør. Forbrukerrådet blir vel neste. Oppdatering: Pan Vision kunne ikke hjelpe meg, siden de driver med PC support. De bare henviste meg til Microsoft sitt support-nummer. Endret 1. desember 2006 av StaBBer
ErikBlodøks Skrevet 3. desember 2006 Skrevet 3. desember 2006 jeg har hatt samme problem med diverse spill. farcry, cod3, geow etc. får error, og tar ut plata så er det noen "fine" riper i plata. har garantert ikke rørt box'en og ikke noen sub eller andre vibber som boxen er blitt utsatt for. løsningen for meg, som funker fint, er å ta en q-tips og "gnikke" ut ripene, siden det er fysisk skade i plasten og ikke metallbelegget i plata. funker fint for meg ihvertfall 7365217[/snapback] Vet du hva min kjære gode mand, det funket for meg også ! Danke schøn
veluci Skrevet 3. desember 2006 Skrevet 3. desember 2006 hjelp... håper ikke eg får samme problem når eg kjøper meg xbox
veluci Skrevet 3. desember 2006 Skrevet 3. desember 2006 hjelp... håper ikke eg får samme problem når eg kjøper meg xbox
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå