Gå til innhold

Bør jeg la NTAPI få aksess?

rofl

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei,

Hver gang jeg starter maskinen vil Windows\systeNTAPI.exe få aksess til irc.kr3wzb4se.info. jeg skipper detaljer, meldingen avsluttes med 'basic overseer process'. Hva er dette, hvorfor? har det noe med IRC å gjøre, noe jeg ikke benytter og aaldri har benyttet?

Skal jeg akseptere eller avslå? og hvorfor?

Rolf

Endret av rofl
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er en trojaner, så jeg ville ikke gjort det.

Andre programmer en mIrc eller trillian, etc. burde ALDRI be om adgang til noen som helst irc whatsoever.

Slett exe fila fra harddisken, og oppstart i registry.

msconfig.exe må du starte da, og fjern den der.

Skrevet

Andre programmer en mIrc eller trillian, etc. burde ALDRI be om adgang til noen som helst irc whatsoever.

7351261[/snapback]

Jeg fant ingen msconfig i noen av mappene på C:, medmindre det da er en system/skjult fil eller noe slikt. Derimot kunne jeg be advarsel-programmet (Sygate?) om å huske at jeg har svart nei, så da skulle jeg vel være kvitt det inntil videre.

Rolf

Skrevet

7351261[/snapback]

Jeg fant ingen msconfig i noen av mappene på C:, medmindre det da er en system/skjult fil eller noe slikt. Derimot kunne jeg be advarsel-programmet (Sygate?) om å huske at jeg har svart nei, så da skulle jeg vel være kvitt det inntil videre.

Rolf

7369900[/snapback]

Det lureste er vel å kjøre en skikkelig virusscan av maskinen din, enten med ditt eget virusprogram eller med et online, for eksempel Trend-Micro. Selv om du sperrer tilgangen for viruset/trojaneren, så er du neppe kvitt problemet. Du er heller ikke sikker på å være kvitt den om du sletter selve fila og registeroppføringene...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...