Gå til innhold

IGN anmelder PS3-lanseringen


Straffa

Anbefalte innlegg

En samlet verdenspresse er stort sett mainstream-presse type CNN, New York Times, Aftenposten etc. etc. Leser du en gang til ser du at jeg i parantes skrev med unntak av en del spillrelaterte nettsteder og magasiner.

 

Det betyr at Sony via sin løgn fikk ut budskapet over hele verden om at idiotiske journalister hadde sett lyset og Jesus tilbakekomst.

 

At de samme journalistene nå tar sin "hevn" er bare rett og rimelig. Som man sår, skal man høste.

7352211[/snapback]

 

Så "idiotiske journalister" som du fint kaller det, kan selv takke seg selv for at de trudde på det som ble vist på E3 2005?

Det er ikke Sony sin feil, men journalistene som var på Sony konferanse? :!:

 

At du heletatt gidder å forsvare, er helt latterlig.

Sony viste en pre-rendret film på verdenst største spillemesse, skryter at dette er ingame og spillene skal komme i 1080p og 120 fps

7352246[/snapback]

 

Hmmm, nei. Ta deg tid til å lese innleggene mine så ser du hva jeg skriver. Poenget er jo nettopp at Sony løy med vilje, og pressen var delt i to. Mainstream idiotene på den ene siden som strengt tatt ikke burde rapportert fra noe de ikke hadde forutsetning for å uttale seg om, og spesialistpresse som var mer edruelig.

 

Saken er bare at det er en gamerleser for hver 100 mainstremleser - med andre ord fikk Sony spydd løgnene sine utover hele verden, og den eneste kostnaden var propagandafilmen de valgte å kalle for "Killzone 2".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
En samlet verdenspresse er stort sett mainstream-presse type CNN, New York Times, Aftenposten etc. etc. Leser du en gang til ser du at jeg i parantes skrev med unntak av en del spillrelaterte nettsteder og magasiner.

 

Det betyr at Sony via sin løgn fikk ut budskapet over hele verden om at idiotiske journalister hadde sett lyset og Jesus tilbakekomst.

 

At de samme journalistene nå tar sin "hevn" er bare rett og rimelig. Som man sår, skal man høste.

7352211[/snapback]

 

Så "idiotiske journalister" som du fint kaller det, kan selv takke seg selv for at de trudde på det som ble vist på E3 2005?

Det er ikke Sony sin feil, men journalistene som var på Sony konferanse? :!:

 

At du heletatt gidder å forsvare, er helt latterlig.

Sony viste en pre-rendret film på verdenst største spillemesse, skryter at dette er ingame og spillene skal komme i 1080p og 120 fps

7352246[/snapback]

 

Vil gjerne at du finner fram filmen for så å sitere hve de sier i tiden før traileren vises og i tiden etter traileren. Lenge siden jeg så den, men tviler på at de sa at den ville kjøre i 1080p/120fps.

Lenke til kommentar
Dei sa at mange av spelene skulle komme i 1080p (det er eit antall som er det allereie), at 120fps er teoretisk muleg på Ps3 sa Kutaragi i eit intervju med Gamespot.

Kvifor skal 360-eigarar alltid vere dei som overdriver Sony sine utspel?

Det går an å forsvare noko, utan å forsvare alt.

MS har aldri sagt de skulle ha Toy Story grafikk. Sony sa det

Jau, dei har sagt det. Eg la innpå ein link her for eit halvt år sidan eller noko. Skal finne den igjen.

7352266[/snapback]

 

Vi som tør og si ifra

Finn den linken ja :)

Lenke til kommentar
Vil gjerne at du finner fram filmen for så å sitere hve de sier i tiden før traileren vises og i tiden etter traileren. Lenge siden jeg så den, men tviler på at de sa at den ville kjøre i 1080p/120fps.

7352269[/snapback]

 

Se denne filmen her

Link

 

Appearing at the Tokyo International Digital Conference on Thursday to talk about the technological capabilities of the PlayStation 3 and the Cell processor, Sony Computer Entertainment president Ken Kutaragi said he expects the PS3 to be capable of running games at a stunning 120fps, according to a report in The Nikkei BP.

Link

Endret av avanore
Lenke til kommentar
Dei sa at mange av spelene skulle komme i 1080p (det er eit antall som er det allereie), at 120fps er teoretisk muleg på Ps3 sa Kutaragi i eit intervju med Gamespot.

Kvifor skal 360-eigarar alltid vere dei som overdriver Sony sine utspel?

Det går an å forsvare noko, utan å forsvare alt.

MS har aldri sagt de skulle ha Toy Story grafikk. Sony sa det

Jau, dei har sagt det. Eg la innpå ein link her for eit halvt år sidan eller noko. Skal finne den igjen.

7352266[/snapback]

 

Nei nei nei og atter nei. Denne uttalelsen kom fra Sony, og den kom i 1999. Da kan vel kanskje du også være enig om at Microsoft ikke hadde sagt noe som helst enda (i 1999), eller?

 

Fra IGN 1999 (ja, jeg limer inn hele skiten for sikkerhets skyld)

 

PS2: The Heart of the PlayStation 2

The official specs of Sony's next console, and what they mean for the gamer.

by IGN Staff

March 2, 1999 - You want power, you're going to get power. Sony has unleashed the floodgates of its next console, and brother, it's more powerful than you've ever dreamed possible. And we're not just saying that, either.

 

From the official release issued by Sony Computer Entertainment, here are the official system technical specifications.

 

CPU: 128 Bit "Emotion Engine"

 

 

System Clock: 300 MHz

System Memory: 32 MB Direct Rambus

Memory Bus Bandwidth: 3.2 GB per second

Co-Processor: FPU (Floating Point Multiply Accumulator x 1, Floating Point Divider x 1)

Vector Units: VU0 and VU1 (Floating Point Multiply Accumulator x 9, Floating Point Divider x 1)

Floating Point Performance: 6.2 GFLOPS

3D CG Geometric Transformation: 66 million Polygons Per Second

Compressed Image Decoder: MPEG2

Graphics: "Graphics Synthesizer"

 

 

Clock Frequency: 150MHz

DRAM Bus bandwidth: 48 GB Per Second

DRAM Bus width: 256 bits

Pixel Configuration: RGB:Alpha:Z Buffer (24:8:32)

Maximum Polygon Rate: 75 Million Polygons Per Second

Sound: "SPU2+CPU"

 

 

Number of voices: ADPCM: 48 channel on SPU2 plus definable by software

Sampling Frequency: 44.1 KHz or 48 KHz (selectable)

I/O Processor

 

 

CPU Core: Current PlayStation CPU

Clock Frequency: 33.8 MHz or 37.5 MHz (selectable)

Sub Bus: 32 Bit

Interface Types: IEEE1394, Universal Serial Bus (USB)

Communication via PC-Card PCMCIA

Disc Media: DVD-ROM (CDROM compatible)

 

 

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

So how does this all break down to real-world, gameplay power?

 

The main CPU, in combination with the graphics synthesizer, has enough power to equal or rival some of the power of workstations being employed at CG development studios. With the amount of polygons and textures that the system can crank out a second with all of the system's effects in place, we could see worlds that could equal what was in use in the movie Toy Story. While the maximum number of polygons the system can generate is 75 million polys a second (66 million a second to be on the cautious side), obviously that number will drop dramatically when you throw textures, lighting, and filtering into the mix. Still, with everything turned on, the system can generate 20 million polygons a second. And that, my friends, is no slouch. This number rivals VooDoo 3 (9 million) and Dreamcast (6 million), so expect some serious graphics prowess when the next PlayStation is launched.

 

What Sony intends to push about the next system is the consoles ability to make 3D objects look and feel more real, with a technique called "Emotion Synthesis." With the system's power, developers can employ realistic motion in characters' hair and clothing in real-time, as well as how objects react to real-world elements such as gravity, friction, mass – as well as how they react against surfaces such as water, wood, metal, and gas. This may seem very ambitious for a game system, and it's completely up to the talents and development time of the individual developers. But if companies plan to develop for the next PlayStation system, they've got a whole new world to utilize.

 

The CPU also has MPEG2 decompression built-in, which gives the system the ability to decode MPEG2 data on the fly. Granted, it will assist in the quality of Full Motion Video sequences – like those seen in Final Fantasy VII – but it also allows developers to compress its texture set using the powerful compression ratio that MPEG2 offers.

 

On the same line of thought, the console will also have a DVD-ROM drive. It hasn't been announced whether or not the console will be able to play DVD movies, but it's not out of the question. Currently, the first games for the console will be on normal 650 megabyte CD-ROMs, and Sony will continue to use them until a specific game deems it necessary to use the massive storage of a 4.7 Gig DVD disc.

 

The audio chip in the console will have the ability to utilize digital enhancements for games, including AC-3 and DTS that are used in current DVD players. These enhancements, when coupled with a receiver, will give true directional surround sound from five different speakers – that is, of course, if the gamer has the setup.

 

And thanks to the new system's standard I/O CPU, it will be 100% compatible with all existing PlayStation games. The I/O unit is essentially the PlayStation's CPU, and since the system can utilize standard CDs, every game made for Sony's first game system will play on its next generation unit. It isn't clear if the system will enhance existing games -- signs point to no, but don't count this out as a last-minute feature.

 

The system will also include a USB port that will enable gamers to hook up keyboards, digital cameras, and other devices.

 

It will also be completely compatible with the HDTV standard, but games will run at a standard resolution of 640x480 out of the gate. It is unclear if the system will have built-in 16:9 modes for televisions with that aspect ratio, but since some PlayStation and N64 games include this feature, it's almost a definite.

 

To paraphrase a competing company's slogan: welcome to the next level.

Endret av Heales
Lenke til kommentar

Micrsoft sa det OGSÅ. Eg er fullt klar over at Sony sa det, det var nok noko av grunnen til at Bill Gates valde å bruke det samme "referansepunktet".

Så ja, ja, ja og atter JA! :p

 

"Gates said the 3-D chips in the Xbox would be three times faster than anything on the market and offer nearly unlimited graphical visuals. "We're approaching the level of detail seen in Toy Story 2," he said, referring to the computer-generated kids film from Disney/Pixar.

 

"Game developers will finally be able to develop games as they can visualize it in their minds, without having restrictions placed on them due to performance."

 

 

http://www.wired.com/news/technology/0,1282,40970,00.html

 

Altså ikkje Toy Story, men Toy Story 2 tilogmed. ;)

I tillegg mykje av det vanlege greiene om "unlimited visuals" osv.

Lenke til kommentar

Det er en meget stor forskjell på påstanden om at man skal levere grafikk som er like bra som, kontra at man nærmer seg.

 

Det er jo nettopp dette som er Sonys store problem. De evner i stadig mindre grad å leve opp til de forventingene de selv skaper.

 

MS greide langt på vei å levere en next-gen-greie med Xbox, selv om de selvsagt var et godt stykke unna det du refererer til i sitatet ditt. Semantikk kaller man det, og jeg foretrekker den siste varianten.

 

Nå skal det legges til at MS fikk langt mer juling med Xbox enn de trodde på forhånd, og derfor valgte MS å tone ned alle slike utspill i forkant av 360-lanseringen. Sony på sin side gikk lenger enn noengang da de viste frem "Killzone2: The Movie".

Endret av Heales
Lenke til kommentar
MS greide langt på vei å levere en next-gen-greie med Xbox, selv om de selvsagt var et godt stykke unna det du refererer til i sitatet ditt. Semantikk kaller man det, og jeg foretrekker den siste varianten.

 

Generasjonen hadde allerede eksistert i tre år da Xbox kom inn i bildet.

 

"Game developers will finally be able to develop games as they can visualize it in their minds, without having restrictions placed on them due to performance."

 

Dette har ikke mer rot i virkeligheten enn Kutaragis utsagn. Verken Kutaragi eller Gates tror på det de sier, men de gjør det for å få oppmerksomhet. Ofte er det slik at noe som får mye oppmerksomhet i media selger ("all PR er god PR").

Endret av Dragon Hunter
Lenke til kommentar
Det er en meget stor forskjell på påstanden om at man skal levere grafikk som er like bra som, kontra at man nærmer seg.

 

Det er jo nettopp dette som er Sonys store problem. De evner i stadig mindre grad å leve opp til de forventingene de selv skaper.

 

MS greide langt på vei å levere en next-gen-greie med Xbox, selv om de selvsagt var et godt stykke unna det du refererer til i sitatet ditt. Semantikk kaller man det, og jeg foretrekker den siste varianten.

 

Nå skal det legges til at MS fikk langt mer juling med Xbox enn de trodde på forhånd, og derfor valgte MS å tone ned alle slike utspill i forkant av 360-lanseringen. Sony på sin side gikk lenger enn noengang da de viste frem "Killzone2: The Movie".

7352489[/snapback]

 

"... to deliever Toy Story-like graphics". Det var vel det Sony sa?

""We're approaching the level of detail seen in Toy Story 2," Bill Gates.

Forskjellen er minimal, begge to seier dei er i stand til å levere grafikk som kan samanliknast med Toy Story. Gates seier tilogmed Toy Story 2, og det gjer at hans utsagn ikkje på nokon måte er mindre arrogant og skrytete enn Sony sitt, i mi mening.

Lenke til kommentar

Vi kan vel alle være enige om at Microsoft også liker å skryte for å få oppmerksomhet. Men det er likevel en gigantisk forskjell på å komme med urealistiske utspill som at "grafikken på konsoll X ser like bra ut som Toy Story" og å vise fram animasjonsvideoer og påstå at det er real-time gameplay. Sony er definitivt verst på å skaffe oppmerksomhet gjennom rene løgner. Blir bare dumt å påstå noe annet.

Endret av Dinex
Lenke til kommentar
Generasjonen hadde allerede eksistert i tre år da Xbox kom inn i bildet.

 

For å pirke litt. Når jeg sier next-gen mener jeg en maskin som faktisk leverer next-gen. Dette gjorde i mine øyne ikke PS2. Var kanskje derfor jeg leverte tilbake min egen PS2 etter to timers håpløs testing.

 

Og for sikkerhets skyld skal du ikke ta dette svaret 100% seriøst, men ja, jeg leverte den tilbake etter to timer. Kanskje litt spesielt siden den ikke kostet en eneste krone :!:

 

Må også legge til at det kom mange bra spill til PS2, men det gjorde ikke maskinen noe mer next-gen for meg.

Lenke til kommentar
Generasjonen hadde allerede eksistert i tre år da Xbox kom inn i bildet.

 

For å pirke litt. Når jeg sier next-gen mener jeg en maskin som faktisk leverer next-gen. Dette gjorde i mine øyne ikke PS2. Var kanskje derfor jeg leverte tilbake min egen PS2 etter to timers håpløs testing.

 

Og for sikkerhets skyld skal du ikke ta dette svaret 100% seriøst, men ja, jeg leverte den tilbake etter to timer. Kanskje litt spesielt siden den ikke kostet en eneste krone :!:

 

Må også legge til at det kom mange bra spill til PS2, men det gjorde ikke maskinen noe mer next-gen for meg.

7352689[/snapback]

 

90% av alle multiplattformspill var like (om man så bort i fra at Xbox-utgaven av og til hadde 5.1 Surround), og det eneste spillet jeg har sett som overgår SotC på det tekniske aspektet, er Chronicles of Riddick. Xbox var i samme generasjon som PS2, DC, og GC, men pga. mer RAM og litt sterkere GPU, kom det noen få spill som ikke kunne kjøre på de andre konsollene.

 

Features som ikke var støttet av PS2- DC- og GC-GPU-ene (f.eks. normal mapping, og anisotropisk filtrering (DC støttet førstnevnte), kunne implementeres via software. Self-shadowingen i Riddick på Xbox ble også implementert via software.

Endret av Dragon Hunter
Lenke til kommentar
Javel, da må Chronicles of Riddick blitt STERKT forbedra siden demoen på democden som fulgte med UK X-box magazine(har bare ett nummber:P). Halo 2 herja jo dette 100 ganger rundt jorda.

7352846[/snapback]

 

Halo 2 har både lavere poly count og dårligere belysning, selv om de første screenshotene som ble offentliggjort sa noe annet.

 

ss_preview_Riddick_03_11_14_018.jpg

 

Legg merke til at spilleren kaster skygge, og at personen kaster skygge på seg selv. Dette var ikke mulig i Halo 2.

Endret av Dragon Hunter
Lenke til kommentar
Mye hard kost å svelge for de trofaste ang. PS3 om tiden. (ingen av disse har svart her enda)

 

Det er nesten som at vi er heldige som har japanerene og amerikanere som BETA-testere frem til Mars. Da får vi itillegg ein mye bedre lanseringsliste of forhåpentligvis eit OS inkl. medfølgende muligheter som faktisk fungerer.

 

Men Sony har vert for mye frempå og sagt for mye hjernedødt det siste året, og det slår hardt tilbake på de no,som fleire over har sagt. Håper de kan benytte disse mnd. til å jekke seg ned 9 hakk og fokusere på å gi oss det de har lovet og forgudet om sin "sanne" Next-Gen konsoll :)

7348026[/snapback]

 

Kommer ikke til å kommentere artikkelen siden maskinen kommer ikke før Mars 2007. Er faktisk ganske mange sider som har lovpriset hele maskinen i sin helhet, IGN er vel kanskje de som har vært mest krass. Men så har vi de som virkelig ikke VIL at PS3 skal ta over også. De tror Sony skryter for mye, og så fort de får noe blest om PS3 så tar de den sjansen fortest mulig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...