Gå til innhold

XML Notepad 2007 lansert


Anbefalte innlegg

ON TOP: Finnes det ikke tusenvis av slike programmer fra før?

7348931[/snapback]

Det spesielle med dette programmet skal visst være trestrukturen. Men det ser ut som et program som ville tatt hvem som helst veldig lite tid å snekre sammen. - Og er typisk et program som MS godt kunne sluppet under GPL.

 

Selv har jeg aldri hatt behov for å strukturere xml-koden min i en trestruktur og ser veldig lite nytte i dette programmet iforhold til programmer som notepad2 for windows, o.l.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
De færreste kan skrive kode. Syns det er bra at hw.no skriver artikler som kan forstås av de fleste og ikke bare hardcore nerder.

7349371[/snapback]

Trenger jo ikke være "hardcore nerd" for å ha hørt om html, php og xml da ;)

7350695[/snapback]

Og ikke bare det. Her er det jo faktisk snakk om en xml-editor, og bestemor Berta er neppe interessert uansett om det er Microsoft eller Knutsen på hjørnet som utviklet programmet. Derfor mener jeg det hadde vært fint med mer bredde i omtaler av software, istedenfor å alltid prioritere de store gutta. Blir litt VG Topp 20 tendenser av sånt - masse godbiter drukner blant den mest kommerse driten som dessverre får all oppmerksomheten :thumbdown:

Lenke til kommentar

Det er tragisk at folk her klager på MS. De har sluppet et program for redigering av xml-dokumenter, gratis, og du kan selv velge om du vil bruke det.

HW fortjener kanskje litt kritikk, men tanken om å skrive om en xml-editor slo dem kanskje ikke før pressemeldingen fra MS kom og da ble jo denne et naturlig valg.

 

Det er ingen som hindrer dere i å skrive egne frilansartikler for HW, så dere jo skrive selv om programmer dere mener fortjener spalteplass.

Lenke til kommentar
Det er tragisk at folk her klager på MS. De har sluppet et program for redigering av xml-dokumenter, gratis, og du kan selv velge om du vil bruke det.

HW fortjener kanskje litt kritikk, men tanken om å skrive om en xml-editor slo dem kanskje ikke før pressemeldingen fra MS kom og da ble jo denne et naturlig valg.

 

Det er ingen som hindrer dere i å skrive egne frilansartikler for HW, så dere jo skrive selv om programmer dere mener fortjener spalteplass.

7354662[/snapback]

Hva er så flott med gratis programvare? Er det virkelig et poeng at programvaren skal være gratis? Blir den bedre av det?

 

Dessuten, slipper ikke MS de fleste tillegsprogrammer til windows gratis da? - Unntakene er vel Office, Visual Studio og diverse spill?

 

Klager vi på MS? Nei. Vi gjør faktisk ikke det. Men det som er tragisk er at slike programmer først nevnes i artikler på slike sider som dette når det er det største programvareselskapet i verden som slipper det. - Fordi det er gratis.

 

Nesten mer interessant å lese om at Thomas Gjertsen slapp en fis i Se og Hør... Så jeg lurer egentlig på hvorfor jeg gidder å sitte her å kommentere det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...