Hansforum Skrevet 22. november 2006 Skrevet 22. november 2006 Jeg er på jakt etter gode lovlige nedlastingsprogrammer, p2p er det ikke det det heter. (som Emule, Winmx, Kazaa...) Som ikke inneholder spyware og som er sikker å bruke.
834HF42F242 Skrevet 22. november 2006 Skrevet 22. november 2006 Det aller sikreste er jo å bruke torrent-nettverket. Da vet du alltid at det du laster ned er det du skal ha. Indikasjoner på at ting er skikkelig, kan man se både i form av kommentarer, antall seedere og ikke minst hvem som har lastet opp torrenfilen. Anbefalt Bittorrent-klient er Utorrent. Går du for klassisk P2P, er DC++ tingen. Direct Connect-nettverket åpner for ikke bare søk, men også browsing av fildeleres mapper. Kort sagt: Genialt!
Tandamram Skrevet 22. november 2006 Skrevet 22. november 2006 Usenet er tingen. Koster peng, men så får du fullt utbytte av linja (hvis du har en god en) og du får alltid det du vil ha. Torrent er ok.
parallax313 Skrevet 23. november 2006 Skrevet 23. november 2006 Det aller sikreste er jo å bruke torrent-nettverket. Da vet du alltid at det du laster ned er det du skal ha.7339791[/snapback] ROFL, det vet man altså ikke! Usenet er det desidert beste og sikreste, som WonderStivi sier.
834HF42F242 Skrevet 23. november 2006 Skrevet 23. november 2006 Rull rundt på gulvet så mye som du vil. Jeg regner med at trådstarter ikke er interessert i å betale. Når jeg sier at torrent er sikrest, så mener jeg sikrest som bankers. Ligger det en fil kalt "Serie Ukjent", s01e05 med 200 seedere og flere tusen leechers, kan du banne på at den kommer ned i full hastighet og at den er reell. Så får usenet være for eliten som ikke kan nøye seg med torrent. Jeg regner med Hansforum er mer enn nok fornøyd med programmene uTorrent og/eller DC++. Det er akkurat slike ting han spør etter.
Hansforum Skrevet 24. november 2006 Forfatter Skrevet 24. november 2006 Jeg prøvde å finne DC++, men tjenesten kostet penger. Jeg er ikke interessert i å betale for noe sånt, finnes det ikke en som er god men gratis?
834HF42F242 Skrevet 24. november 2006 Skrevet 24. november 2006 (endret) DC++ er et open source-prosjekt, og koster ikke penger. Last den ned her og ta den i bruk. Du finner også en sticky hjelpetråd her på forumet, med en introduksjonspost. Det er usenet-tjenestene som koster penger. P2P-verdens mest anerkjente klient, er DC++. Ingen tvil om det... Endret 24. november 2006 av neitakk
morgan_kane Skrevet 25. november 2006 Skrevet 25. november 2006 bruk bitlord. det er best å laste ned med. http://www.bitlord.com/
834HF42F242 Skrevet 27. november 2006 Skrevet 27. november 2006 Bitlord ser veldig kommersiell ut... Utorrent er Open Source-torrentklient, fri for reklame og spyware. Det samme gjelder DC++
Demantios Skrevet 27. november 2006 Skrevet 27. november 2006 Til musikk synes jeg bearshare er bra. følger desverre med litt spyware i gratisversjonen. Ellers pleier jeg å bruke bitcomet og DC++ Les litt her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=169217
BrukerSlettet Skrevet 1. desember 2006 Skrevet 1. desember 2006 (endret) Jeg mener Azureus er enkelt og greit. Ikke avansert i det hele tatt. Så går du bare inn på ***link fjernet*** eller noe i den duren og finner det du vil ha. Ta et google søk så finner du det. edit:link fjernet. Les innlegget mitt under Endret 1. desember 2006 av macfjott
martbo Skrevet 1. desember 2006 Skrevet 1. desember 2006 Denne diskusjonen er helt grei, så lenge alle husker på dette: Utsagn som "på hub xxx.xx finner du [spesifisert materiale]" er ikke tillatt og kan medføre utestengning eller advarsler. Det er også strengt forbudt å linke til nettsteder som inneholder .torrent-filer for Bit-Torrent-nettverket, dersom innholdet i noen av torrentene bryter mot retningslinjene.
BrukerSlettet Skrevet 1. desember 2006 Skrevet 1. desember 2006 Ai ai ai.. sorry... Spørs litt hvilke programmer du er ute etter. Limewire er et godt program til musikk syntes jeg, mens kanskje dc++ og azeurus er til andre ting som filmer, programmer osv.
834HF42F242 Skrevet 1. desember 2006 Skrevet 1. desember 2006 Limewire er et helt ok program for folk som ikke klarer å sette seg inn i mer avanserte programmer. Når jeg hjelper folk som ikke vet hva en router eller port er, og heller ikke forstår mappesystemer eller windows utforsker, så installerer jeg Limewire for dem.
Gjest Slettet+56132 Skrevet 2. desember 2006 Skrevet 2. desember 2006 Inneholder Limewire spyware? 7406347[/snapback] Ja, omtrent alle programmene man kan laste ned med på et P2P nettverk vil det være et eller annet virus/spyware som ligger der ute og venter på å bli lastet ned Det eneste man trenger er litt nettvett og en greit antivirusprogram så er man så godt som sikret.
Hansforum Skrevet 2. desember 2006 Forfatter Skrevet 2. desember 2006 Å nei det var ikke sånn jeg mente. Om det låg spyware inne i programpakken. Jeg forstod at enkelte av kazaa og sånn fulgte det med spyware, det var derfor at de var gratis. Jeg har norman firewall og antivirus i tillegg til nvidia firewall, jeg håper det tar det meste. Men jeg kjører adaware og superantispyware av og til, og det hender at de finner litt mer enn bare cookies.
Pozzolan Skrevet 2. desember 2006 Skrevet 2. desember 2006 Limewire i seg selv er 100% clean. Bare ikke last ned/kjør exe filer du har lastet ned gjennom Limewire fra Gnutella nettverket.
sekt Skrevet 4. desember 2006 Skrevet 4. desember 2006 Jeg mener Azureus er enkelt og greit. Ikke avansert i det hele tatt. Så går du bare inn på ***link fjernet*** eller noe i den duren og finner det du vil ha. Ta et google søk så finner du det. edit:link fjernet. Les innlegget mitt under 7400887[/snapback] Azureus tar endel ressurser på maskina, og anbefaler som tidligere nevnt her, utorrent.
fargoth Skrevet 4. desember 2006 Skrevet 4. desember 2006 Torrents + eMule er min nåværende combo. Torrents gir meg gode hastigheter og mulighet for å laste ned forholdsvis store kompilasjoner, mens eMule gir meg det uslåelige utvalget på filer som man ellers ikke finner andre steder. Jeg snakker selvsagt om word-dokumenter og de siste linux-distroene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå