Gå til innhold

XBL Video Marketplace LIVE and kicking!


Kjeksmestern

Anbefalte innlegg

Si meg hvordan er det med betaling? er det MS points eller må du slenge opp VISA`en..

7338086[/snapback]

 

Det er MS Points. Det koster 480 poeng for å laste ned en film i 720p. Rundt 40 kr ca. Kan vel kjøpe poeng i butikken, også legge de inn (hvis man ikke vil bruke VISA).

7338184[/snapback]

 

ok, da må jeg vel shoppe litt poeng i morra :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
prøvde legge inn mitt VISA kort, det fungerer IKKE!

 

 

så det blir å skaffe seg Points card fra usa.....noen som vet om noen som selger og er rask?

 

videogamesplus.ca har ikke.... dvdboxoffice.com er treeeege

 

noen andre?

 

 

 

 

Kjøp i norske butikker fungerer ikke på amerikansk konto skulle jeg tro?

7338196[/snapback]

 

Hvorfor ikke bare kjøpe på Elkjøp eller Space World?

Lenke til kommentar
High-definition television shows, which are download-to-own, will run 240 Microsoft Points ($3.00), and standard-definition TV shows will be 160 MS Points ($2.00). New release HD movies, which are download-to-rent, will be 480 MS Points ($6.00), and standard-def new release movies will be 320 MS Points ($4.00). In addition, "classic feature films" in HD will be 360 MS Points ($4.50), and standard-def classics will be 240 MS Points ($3.00).

 

Greie priser ser det ut til.

Lenke til kommentar
High-definition television shows, which are download-to-own, will run 240 Microsoft Points ($3.00), and standard-definition TV shows will be 160 MS Points ($2.00). New release HD movies, which are download-to-rent, will be 480 MS Points ($6.00), and standard-def new release movies will be 320 MS Points ($4.00). In addition, "classic feature films" in HD will be 360 MS Points ($4.50), and standard-def classics will be 240 MS Points ($3.00).

 

Greie priser ser det ut til.

7338408[/snapback]

 

 

Den grådige videobransjen i Norge vil nok sette prisene høyere her i Norge.

Lenke til kommentar

Dårlig at serieepisoder koster det samme, feks en 40min CSI og en 12min Robotchicken (btw: en veldig artig serie) episode koster begge 2$. blir dyrt å kjøpe en times underholdning da, 10$ for 60min :no:

 

Og hvis dette skal slå ann i europa, så må det vel gå ann å kunne laste ned med all slags dubbing og tekst,

 

40kr for en film er egentlig ganske dyrt. koster 25kr på den lokale kiosken, men vet at mange leiebutikker tar 50kr for en leiefilm.

Endret av Power-Z
Lenke til kommentar
Det som gjelder, er at i hvert land sitter det noen med rettighetene til en tv-serie.  F.eks. CSI, så er det TVN som har rettigheter på det.  Så hvis MS skal legge det ut på marketplace for oss i Norge, så må de forhandle med TVN om det først.  Og, om det går bra, så blir episodene neppe lagt ut før de har blitt vist på TVN først.  Osv.  Det snakkes litt om dette på podcast #201 til Major Nelson (fra forrige uke).

 

Så jeg tipper at filmer kommer først, deretter kan det nok ta en stund før vi får tv-serier...

7337743[/snapback]

 

TVNorge har ingen rettigheter på innkjøpte programmer. Det eneste de kan gjøre er å inngå avtale med distributør om at de ved salg av dette programmet (feks CSI) ikke selger det til andre konkurrerende tv-kanaler. Om det skal bli gitt ut på DVD eller bli gjort tilgjengelig på andre måter må man ha en avtale med distributør/produksjonsselskap.

 

Og Rome kom forøvrig i norske DVD-hyller etter at to-tre episoder hadde blitt vist på TV.

Lenke til kommentar
prøvde legge inn mitt VISA kort, det fungerer IKKE!

 

 

så det blir å skaffe seg Points card fra usa.....noen som vet om noen som selger og er rask?

 

videogamesplus.ca har ikke.... dvdboxoffice.com er treeeege

 

noen andre?

 

 

 

 

Kjøp i norske butikker fungerer ikke på amerikansk konto skulle jeg tro?

7338196[/snapback]

 

Hvorfor ikke bare kjøpe på Elkjøp eller Space World?

7338244[/snapback]

 

Ja det burde jo gå det egentlig. Hvis det ikke er forskjellig typer av points da.

Lenke til kommentar
prøvde legge inn mitt VISA kort, det fungerer IKKE!

 

 

så det blir å skaffe seg Points card fra usa.....noen som vet om noen som selger og er rask?

 

videogamesplus.ca har ikke.... dvdboxoffice.com er treeeege

 

noen andre?

 

 

 

 

Kjøp i norske butikker fungerer ikke på amerikansk konto skulle jeg tro?

7338196[/snapback]

 

Hvorfor ikke bare kjøpe på Elkjøp eller Space World?

7338244[/snapback]

 

 

xbox live abb kjøpt i USA fungerer ikke i Norge , derfor er sjansen lik null at points kjøpt i Norge fungerer på amerikansk konto

Lenke til kommentar
Det som gjelder, er at i hvert land sitter det noen med rettighetene til en tv-serie. F.eks. CSI, så er det TVN som har rettigheter på det. Så hvis MS skal legge det ut på marketplace for oss i Norge, så må de forhandle med TVN om det først. Og, om det går bra, så blir episodene neppe lagt ut før de har blitt vist på TVN først. Osv. Det snakkes litt om dette på podcast #201 til Major Nelson (fra forrige uke).

 

Så jeg tipper at filmer kommer først, deretter kan det nok ta en stund før vi får tv-serier...

7337743[/snapback]

 

TVNorge har ingen rettigheter på innkjøpte programmer. Det eneste de kan gjøre er å inngå avtale med distributør om at de ved salg av dette programmet (feks CSI) ikke selger det til andre konkurrerende tv-kanaler. Om det skal bli gitt ut på DVD eller bli gjort tilgjengelig på andre måter må man ha en avtale med distributør/produksjonsselskap.

 

Og Rome kom forøvrig i norske DVD-hyller etter at to-tre episoder hadde blitt vist på TV.

7338466[/snapback]

 

 

TVNorge har ingen rettigheter på innkjøpte programmer. Det eneste de kan gjøre er å inngå avtale med distributør om at de ved salg av dette programmet (feks CSI) ikke selger det til andre konkurrerende tv-kanaler. Om det skal bli gitt ut på DVD eller bli gjort tilgjengelig på andre måter må man ha en avtale med distributør/produksjonsselskap.

 

Og Rome kom forøvrig i norske DVD-hyller etter at to-tre episoder hadde blitt vist på TV.

7338466[/snapback]

 

Rome ble vist på Canal+ først, lenge før DVD-settet kom ut. Forøvrig gjentok jeg bare det han som styrte med dette for Microsoft sa på podcasten, og han poengterte ihvertfall at de må forhandle frem individuelle avtaler med de som har rettigheter til seriene for hvert enkelt land. Dvs. at de dessverre ikke kunne forhandle direkte med produksjonsselskapet.

Lenke til kommentar

Det har jeg heller ikke nektet for. Bare forklarte hvordan det er iht serier/filmer og tv-stasjoner. Er som du sier de norske distributørene man må ha avtaler med, men dette tror jeg kommer. Får du med Sandrew, Nordisk Film, Universal, Fox og SF Norge så er mye gjort.

 

Noen filmer fra Columbia Tristar får vi nok ikke se med det første..

Lenke til kommentar

Ideen her er genial! Vil mye heller leie en film på xbox live i 24 timer og betale 25kr/40kr enn å kjøpe den for odel og eie på HDisk for det 4dobbelte! Genialt tenkt! Håper inderlig at nedlastings tidene blir gode etterhvert og at USAs tidlige lansering fører til at MS kan rette alt småpirk innen EU lanseringen. Samme prisnivå i EU er et must! Noe som er tilfelle for alle spill de har på LIVE selv om spill er desidert dyrere i Norge enn i USA.. men det blir vel noe annet med film/serier.. Men men.. Større harddisk er et must nå uansett hva.. min er alt full.. for lengst!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...