RulleRimfrost Skrevet 22. november 2006 Skrevet 22. november 2006 Jeg har noen bat-script som legger ut noen filer på en annen server i lan'et hver dag. Jeg bruker Windows egen ftp-klient med kommandoen "put". Det som irriterer er at jeg må inn i loggen hver dag for å sjekke at filene ble overført. Finnes det noen mulighet til å la et script fange opp om transver var OK eller ikke ? Bat : ftp -s:.\send_filer.txt > logg.txt send_filer.txt open server.på.mitt.lan brukernavn passord put X:\sti\til\nettverkslagring\filen_min.txt 'gjennom.firewall.tjener' quit
GeirGrusom Skrevet 22. november 2006 Skrevet 22. november 2006 Vanligvis måtte en brukt ERRORLEVEL FTP(...) IF ERRORLEVEL == 0 GOTO Success Echo File transfer failed. :Success Men har aldri prøvd om du kan gjøre FTP kommanden uten å starte FTP.
miXer Skrevet 2. desember 2006 Skrevet 2. desember 2006 Eller du kan finne et ord i loggen som kommer hver gang ftp kommandoen er success, men som ikke er der hvis den er fail. Du kan da bruke denne kommandoen: find /I "ord" "log.txt">NUL IF %errorlevel% EQU 0 { echo Success>log.html } else { echo Fail>log.html } Og du kan da sette html filen til å starte det å det klokkeslettet ved å bruke Planlagte Oppgaver!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå