Gå til innhold

Hvilken Vei Til Data Ingeniør Utdanning?


naXoz

Anbefalte innlegg

3 år med allmennfag syns jeg nesten er bortkastet, du kommer til å være så drittlei alt etter de tre årene at du bare orker å sitte i kassen på rema.

7836984[/snapback]

3 aar allmennfag er slettes ikke bortkastet. Hvis man har tenkt aa bli sivil ingenioer/ta mastergrad foer man begynner aa arbeide, saa er det den mest tilrettelagte veien. Og hvorfor skal man vaere skolelei etter allmennfag? Var faktisk enda mer motivert for universitetsutdanning, siden allmennfag var relativt sloevt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
3 år med allmennfag syns jeg nesten er bortkastet, du kommer til å være så drittlei alt etter de tre årene at du bare orker å sitte i kassen på rema.

7836984[/snapback]

 

Dummeste jeg har hørt. Er det pga. realfagene du mener man kommer til å bli drittlei? Da kommer du til å bli lei dataingeniør også. Jeg går andre semester på dataingeniør nå og vi har ET datafag, resten realfag.

Lenke til kommentar
3 år med allmennfag syns jeg nesten er bortkastet, du kommer til å være så drittlei alt etter de tre årene at du bare orker å sitte i kassen på rema.

7836984[/snapback]

 

Dummeste jeg har hørt. Er det pga. realfagene du mener man kommer til å bli drittlei? Da kommer du til å bli lei dataingeniør også. Jeg går andre semester på dataingeniør nå og vi har ET datafag, resten realfag.

7890113[/snapback]

 

Hvor studerer du?

 

Vi hadde/har følgende:

1. semester: 15sp realfag, 15sp datafag

2. semester: 15sp realfag, 15sp datafag

3. semester: 10sp realfag, 20sp datafag

4. semester: 10sp realfag, 20sp datafag

5. semester: 30 sp datafag (Om man ønsket... Frie valgfag)

6. semester: 15 sp datafag (Om man ønsket... Frie valgfag) og hovedoppgave på 15sp

 

 

Dette er ved HiB. Er på 6 semester nå.

Lenke til kommentar
Jeg går VK1 allmenne fag nå, og har tenkt å bli dataingeniør. Jeg er gått rimelig skolelei atm, memmen..

 

Hvilke realfag er det på HiB, og er det for eksempel termofysikk?

7910204[/snapback]

 

Hmm... Jeg gikk over lista igjen... Det er bare 10sp realfag i 1. og 2. semester, og 5sp i 4. semester...

 

Matematisk analyse og vektoralgebra

Diskret matematikk og lineær algebra

Fysikk for data

Sannsynlighetsregning og statistikk

 

Ingen termofysikk. :)

 

De som begynte året etter meg kunne også velge en informatikk linje... Det virker som om de har mye av de samme datafagene vi hadde og en del mindre realfag.

Lenke til kommentar

Er det veldig vanskelig matte sammenlignet med 2MX?

Siden, jeg var vekke pga sykdom i 1 uke. Og så dro klassen min til Frankrike (jeg var med) og der hadde vi ikke noe fransk.

Så jeg har falt fra en sterk 5'er i faget til en svak 2'er. :s

 

Den informatikklinjen, er det denne http://www.hib.no/studier/studie.asp?studieID=INF

Den trenger man jo bare å ha 2MX for å komme inn. Er det da vanskeligere å komme inn (siden kanskje flere søker på den) eller er det vanskeligere å finne jobb, siden den er lettere enn Dataingeniør?

 

Edit; leif

Endret av Ståle
Lenke til kommentar
Er det veldig vanskelig matte sammenlignet med 2MX?

Siden, jeg var vekke pga sykdom i 1 uke. Og så dro klassen min til Frankrike (jeg var med) og der hadde vi ikke noe fransk.

Så jeg har falt fra en sterk 5'er i faget til en svak 2'er. :s

 

Den informatikklinjen, er det denne http://www.hib.no/studier/studie.asp?studieID=INF

Den trenger man jo bare å ha 2MX for å komme inn. Er det da vanskeligere å komme inn (siden kanskje flere søker på den) eller er det vanskeligere å finne jobb, siden den er lettere enn Dataingeniør?

 

Edit; leif

7911033[/snapback]

 

Matten er en del vanskeligere enn 2MX ja, men dersom man jobber med den, er det ingen problem å stå...

Vet ikke hvordan søknadstallene er, men jobb får man nok uansett. Alle som utdanner seg nå får jobb...

Lenke til kommentar
3 år med allmennfag syns jeg nesten er bortkastet, du kommer til å være så drittlei alt etter de tre årene at du bare orker å sitte i kassen på rema.

7836984[/snapback]

 

Dummeste jeg har hørt. Er det pga. realfagene du mener man kommer til å bli drittlei? Da kommer du til å bli lei dataingeniør også. Jeg går andre semester på dataingeniør nå og vi har ET datafag, resten realfag.

7890113[/snapback]

 

Hvor studerer du?

 

Vi hadde/har følgende:

1. semester: 15sp realfag, 15sp datafag

2. semester: 15sp realfag, 15sp datafag

3. semester: 10sp realfag, 20sp datafag

4. semester: 10sp realfag, 20sp datafag

5. semester: 30 sp datafag (Om man ønsket... Frie valgfag)

6. semester: 15 sp datafag (Om man ønsket... Frie valgfag) og hovedoppgave på 15sp

 

 

Dette er ved HiB. Er på 6 semester nå.

7895864[/snapback]

 

Jeg studerer på HiG. Usikker på studiepoeng men:

1. semester hadde vi 50/50 realfag/datafag.

2.semester 75/25.

3.semester 0/100.

etc etc

 

:)

 

Men poenget mitt var at hvis man tror at videregående og allmenn er bare tull så blir man skuffet hvis man begynner på dataingeniør :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...