Gå til innhold

hva velger jeg til en gutt på 11?


kjarti

Anbefalte innlegg

Nå er det slik at vi teller oppover med alder, altså 1,2,3 og ikke 3,2,1 :)

 

Og hva er det med operativsystemet? La oss si at jeg kjøper ett nytt tastatur med masse hotkeys, trenger nødvendigvis ikke bruke dem.

7350017[/snapback]

 

Fikset skriveleif :wee:

 

Men det du sier om nytt tastatur: Wasted money!

 

3-4000 kroner på telefon til en 11-åring er wasted money.

Series 60 er helt unødvendig for en liten tass på 11 år, han har ikke bruk for å ser på word-dokument på telefonen og han trenger ikke bedre mail-funksjoner!

 

En 11-åring bruker tlf til: Kamera, sende og motta bilde via BT, sende sms, ringe i nødstilfelle, å kanskje høre musikk! Hvorfor betale for mer?

Endret av qwang
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Arnold! Hvorfor kjøpe SE W300, som har dårligere kamera og er dyrere en k610i?(har bare sett på mpx, på pris så kan være akkurat der w300 er dyrere)

 

Til dere som mener er k610i er en for "bra" telefon..

Vist man får den til 1 krone, og abonnementet er noen som passer for gutten! så ser jeg ikke noe vits i å gå for ett dårligere allternativ..

 

Det eneste som jeg er enig i med w300 allternativet er at det er en klapp telefon.. så skjemen er beskyttet..

 

Men selv om det er mange ting som han sikkert ikke får bruk for, så gjør det jo ikke noe om telefonen er stappfull av ting som han aldri bruker, så lenge prisen er den samme!

 

:w00t:

Lenke til kommentar
Arnold! Hvorfor kjøpe SE W300, som har dårligere kamera og er dyrere en k610i?(har bare sett på mpx, på pris så kan være akkurat der w300 er dyrere)

 

Til dere som mener er k610i er en for "bra" telefon..

Vist man får den til 1 krone, og abonnementet er noen som passer for gutten! så ser jeg ikke noe vits i å gå for ett dårligere allternativ..

 

Det eneste som jeg er enig i med w300 allternativet er at det er en klapp telefon.. så skjemen er beskyttet..

 

Men selv om det er mange ting som han sikkert ikke får bruk for, så gjør det jo ikke noe om telefonen er stappfull av ting som han aldri bruker, så lenge prisen er den samme!

 

:w00t:

7350728[/snapback]

Prisen er jo ikke den samme, siden han kan få et billigere abonnement med den andre da... Men ellers har du jo et poeng. Er ellers enig med Bjørnar. :thumbup:

S60 er overkill what so ever. 11 åringer takler seff å bruke dem, men de trenger dem absolutt ikke og de er alt for dyre. Vær klar over at disse barna kanskje får ca 20 kr i ukelønn. 4000 vil for mange av de andre elever virke fristende. I tillegg finnes det andre aspektre.

Lenke til kommentar
Nei en 11 åring trenger ikke en mobiltelefon etter min mening!

 

Men når det skal være sagt, så ville jeg anbefalt Nokia 5300

 

eller om det skal brukes litt penger ville jeg anbefalt Nokia 6288:)

 

Har selv lillebroren og er storfornøyd(Ja, selvom jeg kjøpte den da det var mye trøbbel med den!)

7351458[/snapback]

Gutter på 11 år vil ikke ha nokia, de vil heller ha SE siden alle andre har .Sånn er det er i min klasse (8) også.

 

De kunne ha fått en N93, men hvis de andre ikke har mobil-vett vil de være like misunnelig som om han hadde fått en Walkman som en i f.eks niende også hadde.

 

Edit: skriveleif

Endret av Ty4on
Lenke til kommentar

Om du har lyst til å gi gutten en telefon som gjør at han får hatt det moro med den, så ville jeg kanskje gått for en W300i fra Sony Ericsson som nevnt tidligere her... Den har jeg anbefalt og solgt til mange som ønsker seg en mobil med litt muligheter. Husk at unger nå til dags er vant med teknologi og lærer fort. Denne telefonen har ikke verdens beste kamera, men det duger til mms og moro. Den har god mp3 funksjon, og det følger med både godt headsett, datakabel og 256MB minnekort.

K610i er god telefon, men skal han få utbytte av f.eks mp3 med den må man også kjøpe minnekort og headsett. Og de fleste som har prøvd å kjøpe seg et M2 kort i det siste vet hvor vanskelig det er og oppdrive :p

 

Forbruket til en 11 åring er kanskje ikke allverden, så et kontantkort er vel kanskje å foretrekke. Ellers har du greie ting som Djuce Control fra Telenor. Man betaler 200 kr pr mnd og kan ringe og sende sms for alle pengene. Har man ikke brukt opp vil bare resterende sum overføres til neste mnd. Og etter at det har gått 12 mnd kan man jo alltids bare gjøre det om til kort&kontant.

 

Om du syns den blir for dyr, så kan du alltids kjøpe Nokia 6070 eller Nokia 6103 i ferdig kontantkort pakke. Disse koster 499,- og 999,-

Eventuelt har du også X660 fra Samsung til 999,- eller Z530i fra Sony Ericsson til 899,-

Alle er med kontantkort fra Telenor (99 øre til telenor, 1,50 til andre operatører) og er låst i 12 mnd

 

En siste ting jeg vil anbefale er å fikse frifamilie, så det beste er å velge leverandør du selv har. Det koster ingenting å ha, og da kan han alltid få ringt hjem om han har penger på mobilen eller ikke. Koster 0,- og ha og 0,- i bruk

 

:)

 

Lykke til med valget ;)

Endret av Snah
Lenke til kommentar

SE K3101 passer seg ikke til mp3 bruk, da det bare er 15mb innebygget minne og ikke mulighet for minnekort... men sikkert en helt grei mobil ellers...

 

men som sagt er nok W810i en passende tlf...

K610i er nok også en grei tlf, men siden du må kjøpe minnekort og hodesett utenom(til mp3 bruk) så er nok W810i et bedre valg...

 

her er også noen andre mobiler som kunne vært greie til mp3...

SE:

W300i

W710i

W810i (som nevnt over)

K750i (burde kanskje investeres i større minnekort, men allikvell..)

 

NOKIA:

5200

5300

6288

6233 (har denne selv og er meget fornøyd)

6131

 

SAMSUNG:

X830 (denne har ikke utvidbart minne, men 1gb innebygget)

 

 

og BTW. jeg skulle likt å møtt den 11 åringen som har bruk for series 60 :!:

Lenke til kommentar
Det er tydelig at galskapen har grepet om seg.  Det er fullstendig meningsløst og ute av alle proposjoner å kjøpe en telefon til flere tusener til en 11-åring.

 

Min nevø på 12 fikk en Siemens C75 m/kontantkort i sommer.  Han er storfornøyd.

7354364[/snapback]

 

Helt enig !!

7354479[/snapback]

Min søster er 12 og kjøpte seg ny mobil for et par uker siden. C75 med kontantkort for 399,- og mer trenger hun da virkelig ikke. Eneste hun bruker telefonen til er å ta bilder, sende meldinger, og til en viss grad ringe.

 

Jeg mener K610i og W810i er totalt unødvendig til en 11åring. Men nå er det etterhvert blitt slik at 10åringer løper rundt med K800i, så det blir jo helt opp til foreldrene selv hvor mye penger de vil legge i det. Jeg mener det er galskap.

Lenke til kommentar

Sprørs litt hvordan ungen til trådstarter er. Er han vill og ødelegger ting eller tar han godt vare på tingene sine? Bruker han pengene på tull eller på fornuftige ting og sparer opp penger?

 

Når jeg var 12 fikk jeg min første mobil, nemlig k508i. Denne kostet den gang 800 m/ kontantkort og jeg syntes den gang det var konge. Kjøpte for en uke siden k610i m\ djuice control til 1k og jeg syntes ærlig talt at en unge på 11 år ikke trenger den mobilen. Greier seg helt fint med en mobil till 300 kr med kontantkort hvis han kommer til å ødelegge den i nærmeste fremtid og hvis han tar vare på tingen kjøp en mobil til maks 1000kr md kontantkort.

 

Mobilen må helst ha:

Blåtann(ikke finn på noe med infrarød)

MP3 spiller

Sende sms

Ringe

Kamera

 

Selv syntes jeg k700i passer fint, hvis den er å oppdrive da. Koster sikkert 800-1000 m/ kontantkort.

 

Håper du og ungen din blir fornøyd med mobilen. :thumbup:

 

EDIT: Et par leifer sneik seg inn :p

Endret av Cry
Lenke til kommentar

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Sprørs litt hvordan ungen til trådstarter er. Er han vill og ødelegger ting eller tar han godt vare på tingene sine? Bruker han pengene på tull eller på fornuftige ting og sparer opp penger?

 

Når jeg var 12 fikk jeg min første mobil, nemlig k508i. Denne kostet den gang 800 m/ kontantkort og jeg syntes den gang det var konge. Kjøpte for en uke siden k610i m\ djuice control til 1k og jeg syntes ærlig talt at en unge på 11 år ikke trenger den mobilen. Greier seg helt fint med en mobil till 300 kr med kontantkort hvis han kommer til å ødelegge den i nærmeste fremtid og hvis han tar vare på tingen kjøp en mobil til maks 1000kr md kontantkort.

 

Mobilen må helst ha:

Blåtann(ikke finn på noe med infrarød)

MP3 spiller

Sende sms

Ringe

Kamera

 

Selv syntes jeg k700i passer fint, hvis den er å oppdrive da. Koster sikkert 800-1000 m/ kontantkort.

 

Håper du og ungen din blir fornøyd med mobilen. :thumbup:

 

EDIT: Et par leifer sneik seg inn :p

7357114[/snapback]

 

k750i er et bra valg for en som er 11 år. Med tanke på at han kanskje ikke skal bytte telefon året etter på.

k750i kan også oppgradere minnekortet (hvis han trenger mer minne, et stort +) og at mobilen har de funksjonene en 11åring ønsker seg. og mobilen er nesten på lik linje som w800i når det gjelder funksjoner.

Lenke til kommentar
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Sprørs litt hvordan ungen til trådstarter er. Er han vill og ødelegger ting eller tar han godt vare på tingene sine? Bruker han pengene på tull eller på fornuftige ting og sparer opp penger?

 

Når jeg var 12 fikk jeg min første mobil, nemlig k508i. Denne kostet den gang 800 m/ kontantkort og jeg syntes den gang det var konge. Kjøpte for en uke siden k610i m\ djuice control til 1k og jeg syntes ærlig talt at en unge på 11 år ikke trenger den mobilen. Greier seg helt fint med en mobil till 300 kr med kontantkort hvis han kommer til å ødelegge den i nærmeste fremtid og hvis han tar vare på tingen kjøp en mobil til maks 1000kr md kontantkort.

 

Mobilen må helst ha:

Blåtann(ikke finn på noe med infrarød)

MP3 spiller

Sende sms

Ringe

Kamera

 

Selv syntes jeg k700i passer fint, hvis den er å oppdrive da. Koster sikkert 800-1000 m/ kontantkort.

 

Håper du og ungen din blir fornøyd med mobilen. :thumbup:

 

EDIT: Et par leifer sneik seg inn :p

7357114[/snapback]

 

k750i er et bra valg for en som er 11 år. Med tanke på at han kanskje ikke skal bytte telefon året etter på.

k750i kan også oppgradere minnekortet (hvis han trenger mer minne, et stort +) og at mobilen har de funksjonene en 11åring ønsker seg. og mobilen er nesten på lik linje som w800i når det gjelder funksjoner.

7357234[/snapback]

 

Ehhh, er ikke k750i litt dyrt for en 11 åring....men det er vel sånn samfunnet er blitt, jo dyrere, jo bedre= bedre respekt i klassen sin...jevla drittunger....har noen sånne på skolen og de er noen jevla snobber av noe pisspreik.

Endret av Cry
Lenke til kommentar
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Sprørs litt hvordan ungen til trådstarter er. Er han vill og ødelegger ting eller tar han godt vare på tingene sine? Bruker han pengene på tull eller på fornuftige ting og sparer opp penger?

 

Når jeg var 12 fikk jeg min første mobil, nemlig k508i. Denne kostet den gang 800 m/ kontantkort og jeg syntes den gang det var konge. Kjøpte for en uke siden k610i m\ djuice control til 1k og jeg syntes ærlig talt at en unge på 11 år ikke trenger den mobilen. Greier seg helt fint med en mobil till 300 kr med kontantkort hvis han kommer til å ødelegge den i nærmeste fremtid og hvis han tar vare på tingen kjøp en mobil til maks 1000kr md kontantkort.

 

Mobilen må helst ha:

Blåtann(ikke finn på noe med infrarød)

MP3 spiller

Sende sms

Ringe

Kamera

 

Selv syntes jeg k700i passer fint, hvis den er å oppdrive da. Koster sikkert 800-1000 m/ kontantkort.

 

Håper du og ungen din blir fornøyd med mobilen. :thumbup:

 

EDIT: Et par leifer sneik seg inn :p

7357114[/snapback]

 

k750i er et bra valg for en som er 11 år. Med tanke på at han kanskje ikke skal bytte telefon året etter på.

k750i kan også oppgradere minnekortet (hvis han trenger mer minne, et stort +) og at mobilen har de funksjonene en 11åring ønsker seg. og mobilen er nesten på lik linje som w800i når det gjelder funksjoner.

7357234[/snapback]

 

Ehhh, er ikke k750i litt dyrt for en 11 åring....men det er vel sånn samfunnet er blitt, jo dyrere, jo bedre= bedre respekt i klassen sin...jevla drittunger....har noen sånne på skolen og de er noen jevla snobber av noe pisspreik.

7359158[/snapback]

 

Jeg betalte 1kr med netcom young talk, selvføgelig. Men det er en telefon som kan vare i noen år framover da, uten at han kan si at den "har gått ut på dato".

Endret av esel-vender-tilbake
Lenke til kommentar
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Sprørs litt hvordan ungen til trådstarter er. Er han vill og ødelegger ting eller tar han godt vare på tingene sine? Bruker han pengene på tull eller på fornuftige ting og sparer opp penger?

 

Når jeg var 12 fikk jeg min første mobil, nemlig k508i. Denne kostet den gang 800 m/ kontantkort og jeg syntes den gang det var konge. Kjøpte for en uke siden k610i m\ djuice control til 1k og jeg syntes ærlig talt at en unge på 11 år ikke trenger den mobilen. Greier seg helt fint med en mobil till 300 kr med kontantkort hvis han kommer til å ødelegge den i nærmeste fremtid og hvis han tar vare på tingen kjøp en mobil til maks 1000kr md kontantkort.

 

Mobilen må helst ha:

Blåtann(ikke finn på noe med infrarød)

MP3 spiller

Sende sms

Ringe

Kamera

 

Selv syntes jeg k700i passer fint, hvis den er å oppdrive da. Koster sikkert 800-1000 m/ kontantkort.

 

Håper du og ungen din blir fornøyd med mobilen. :thumbup:

 

EDIT: Et par leifer sneik seg inn :p

7357114[/snapback]

 

k750i er et bra valg for en som er 11 år. Med tanke på at han kanskje ikke skal bytte telefon året etter på.

k750i kan også oppgradere minnekortet (hvis han trenger mer minne, et stort +) og at mobilen har de funksjonene en 11åring ønsker seg. og mobilen er nesten på lik linje som w800i når det gjelder funksjoner.

7357234[/snapback]

 

Ehhh, er ikke k750i litt dyrt for en 11 åring....men det er vel sånn samfunnet er blitt, jo dyrere, jo bedre= bedre respekt i klassen sin...jevla drittunger....har noen sånne på skolen og de er noen jevla snobber av noe pisspreik.

7359158[/snapback]

 

Jeg betalte 1kr med netcom young talk, selvføgelig. Men det er en telefon som kan vare i noen år framover da, uten at han kan si at den "har gått ut på dato".

7359227[/snapback]

 

Men når det har gått noen et år vil han ha ny, for det er jo en jevla kjøpepress blant småunger.

Lenke til kommentar

Hva skal en 11 åring med mobiltelefon? (ja, eg vet det er blitt gjentatt)

Altså, siden alle andre 11 åringer har telefon kan man sikkert få lånt en ;)

 

Uansett. Kjøpepresset, motepresset og dette med å være den eneste som ikke har/ikke gjør ditt og datt er stort i denne alderen, og lang tid fremover. Men samtidig må man sette grenser, og prøve å finne en middelvei. Og det blir jo vanskelig.

 

Man kjøper mobil, om man absolutt må, etter behovet som 11 åringen har, og man må ta hensyn til en 11-årings tenkemåte og hvor flink man er til å ta vare på ting. En mobiltelefon, uansett prisnivå, er finelektronikk og må passes på deretter. Eg har sett at ikke alle 11 åringer klarer det.

 

Eg vet at mange mener de trenger både musikkavspiller, kamera, 3g og alt annet fansy, men trenger en 11 åring egentlig det? Smarttelefon er hvertfall helt bak mål. Prismessig ville eg lagt meg på et nivå rundt 5-1000, og absolutt ikke høyere en 1500. Vi snakker her om den første telefonen.

 

Men nå er det mange sterke meninger rundt dette da...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...