s109558 Skrevet 20. november 2006 Skrevet 20. november 2006 Hei! Der jeg jobber har vi nå fått bedriftsavtale med en av de større norske nettbutikkene. Dette innebærer kort sagt at jeg kan kjøpe til "bedriftspris" i denne nettbutikken. Jeg sikler derfor etter å kjøpe mitt første "skikkelige" kamera. Og det er der dere kommer inn! (ikke for å sikle altså, men for å gi råd) Jeg har følgende kameraer til de følgende prisene å velge blant: 1. Canon DM-XL2 DV inkl. 20 x zoom, Norsk mod, 3 CCD, DM-XL2 DV. Pris: 40 749,- inkludert mva. 2. Canon Digital Videokamera XH-A1, Norsk mod, HDV1080i, 20x zoom, XLR inng. Pris: 31 680,- inkludert mva. 3. Sony Digital Videokamera HDR-FX7E,Norsk mod, HDV1080i, 16:9, 20x zoom Pris: 26 995,- inkludert mva. Billedkvalitet er det viktigste for meg. Det er også ok med bra lyd. Det virker forlokkende med HDV, men kan de to HDV-kameraene stå seg mot billedkvaliteten på XL2'en tro? Og hvorfor er egentlig XL-2en såpass mye dyrere enn de to andre? Noen synspunkter? Og er prisene supre, eller bare helt ok?! Hva er beste kjøp i forhold til prisen? På forhånd takk for alle råd! Mvh Grublefanten
Torbjørn T. Skrevet 20. november 2006 Skrevet 20. november 2006 XL2 har iallfall utskiftbar optikk, og ekte 16:9 med mogelegheit for progressive opptak. Prisen du har fått på den er no i overkant dyr, då t.d. Foto&Video har den til ca. 36000kr, og eg trur ikkje dei plar vere direkte billege. Dei to andre er svært nye, so dei har eg ikkje høyrd so mykje om. Camcorderinfo.com har truleg nokre artiklar om dei (i amerikansk versjon), so det kan kanskje vere interessant. Om du vil vite meir om XL2, ta kontakt med Henrik Solberg. Han har det sjølv, og har brukt det ganske mykje.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå