Erik B. Skrevet 20. november 2006 Skrevet 20. november 2006 Jeg har endelig fått meg et lite fotostudio! Jeg har to solide stativer som holder en 25m hvit fotorull oppe, men en viktig ting mangler: En sjikkelig blits. Når jeg tar bilder nå, bruker jeg to blitser. En som er festet til kamera (Speedlite 580 EX) og en ekstern blits som utløses av seg selv (reagerer på lys). Ved å sette på høy iso og høy blits fungerer dette til en vis grad, men jeg får en del skygger og bakgrunnen blir delvis hvit. Men det fungerer bra nok til at jeg har noe å bygge videre på i photoshop. Men jeg vil gjerne ha noen sjikkelige blitser, som lyser opp hele veggen, og fjerner skygger. Må jeg ha to, og er det veldig dyrt? Hvilke modeller bør jeg satse på, og hvor skal jeg kjøpe? Jeg er 15 år, og ekstremt foto interessert, så altfor mye penger har jeg ikke. Men en del konfirmasjons penger ligger på lur Bor i Bergen Takker så mye for svar!
olemm Skrevet 21. november 2006 Skrevet 21. november 2006 AlienBees er ganske budsjettvennlige, med rimeligste sett med 2x400ws + stativer++ ligger på rundt 4 000 + frakt+mva. http://www.alienbees.com
Freelance Skrevet 21. november 2006 Skrevet 21. november 2006 Hvordan er kvaliteten på Alien Bees? Og hva med spenning?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå