Gå til innhold

Divx Streaming & Transoding on Xbox 360


kewell79

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg finner alle mine filmer osv på xbox men når jeg skal spille dem av kommer det opp feil melding på pcen og xbox. Kommer MediaServer.eve har et problem og må lukkes på pc og på xbox kommer det Unplable content men er en vanlig divx fil

7748818[/snapback]

 

Dette er svart på i tråden allerede.

Lenke til kommentar

Skjer med meg også. Tror det er en feil fra tversity sin side. Før så stoppet den bare før filmen slutta, men nå klarer den såvidt å spille det. Kjipt, og veldig irriterende. Det er en beta da :/

 

Edit!

 

Here is a possible workaround for the first issue:

 

- Open a file called profiles.xml

- Locate the Xbox 360 section

- Locate in that section where it says the following:

 

<transcodeTarget audio="audio/L16" video="video/x-ms-wmv" photo="image/jpeg" onlineAudio="audio/mpeg" onlineVideo="video/x-ms-wmv" onlinePhoto="image/jpeg"/>

 

- Replace the /> at the end with the following:

 

  actualSizeMatchFileSize="true"/>

(make sure there is a space between the double quote and the text we asked you to add.

- Save this file and restart sharing via TVersity

- Now go and play one of those files, does the choppiness issue go away?

Endret av magenuss
Lenke til kommentar
Skjer med meg også. Tror det er en feil fra tversity sin side. Før så stoppet den bare før filmen slutta, men nå klarer den såvidt å spille det. Kjipt, og veldig irriterende. Det er en beta da :/

 

Edit!

 

Here is a possible workaround for the first issue:

 

- Open a file called profiles.xml

- Locate the Xbox 360 section

- Locate in that section where it says the following:

 

<transcodeTarget audio="audio/L16" video="video/x-ms-wmv" photo="image/jpeg" onlineAudio="audio/mpeg" onlineVideo="video/x-ms-wmv" onlinePhoto="image/jpeg"/>

 

- Replace the /> at the end with the following:

 

  actualSizeMatchFileSize="true"/>

(make sure there is a space between the double quote and the text we asked you to add.

- Save this file and restart sharing via TVersity

- Now go and play one of those files, does the choppiness issue go away?

7763823[/snapback]

 

Okey, skal teste det i morgen.. men dette gjelder vell alle fil typer? La merke til at det stod mpeg skjønner du :)

 

takk forresten :D

Lenke til kommentar

Noen som veit om en link jeg kan få sett TV3, TV2, og diverse andre norske på 360n?? Har prøvd med euchannels med får det ikke til å funke... Får den her til å funke uten noen problemer: mms://livemedia2.omroep.nl/nosjournaal24-bb

 

Og hva er egentlig forskjellen på video feed og video url??

Lenke til kommentar
Eg finner alle filmene og sånn visst eg surfer vha nettleseren min, og får spelt dei av også.  Men eg finner verken filmer musikk eller bilder på xboxen min =\

7763985[/snapback]

Har du prøvd å sette IP adressen din i programmet altså TVeristy ?

7766588[/snapback]

Eg får kobla til serveren, men eg finn ikkje noko innhold på xboxen. Men det gjer eg vha pc'n.

Lenke til kommentar
Eg finner alle filmene og sånn visst eg surfer vha nettleseren min, og får spelt dei av også.  Men eg finner verken filmer musikk eller bilder på xboxen min =\

7763985[/snapback]

Har du prøvd å sette IP adressen din i programmet altså TVeristy ?

7766588[/snapback]

Eg får kobla til serveren, men eg finn ikkje noko innhold på xboxen. Men det gjer eg vha pc'n.

7774306[/snapback]

Som sagt, har du satt inn ip'en til servern (altså den IP'en der TVersity Media Server ligger)

33079.jpeg

 

Xboxen min fant servern med en gang etter at jeg slang inn IP'en! (se på bildet)

Endret av eikum
Lenke til kommentar
Xboxen finner ikke pcen av en eller annen grunn.

Forslag ?

7783744[/snapback]

Lastet ned FFShow da? (mener det var riktig navn ;p)

 

Mens jeg først er igang her,er det ikke mulig å overføre video til xbox360 utenom å gå via media ?

Er det ikke mulig å koble til med ftp ?

7783953[/snapback]

Ikke til dagsdato, må vente på en bra chip :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...