Gå til innhold

Divx Streaming & Transoding on Xbox 360


kewell79

Anbefalte innlegg

Skjønner ikke helt hvordan xboxen plutselig skal finne TVersty under "Video", vil jo tro at noe må legges inn eller om TVersty-server skal sende et signal om at den ikke skal søke etter filmer på HDD men på min pc...

 

Edit: Et screenshot etter jeg trykker på Video under Media.

 

DSCF0627.JPG

Endret av JuBaLoN
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg kommer meg inn på Tversity greia men så kommer det 1320 andre filmer som jeg ikke har lagt inn og ikke den mappa jeg la inn.

 

Edit: Jeg fant filene jeg la inn, men det er fortsatt over tusen andre filer der som ikke går ann å spille av :confused:

7371967[/snapback]

 

Dette er nok "internett-filmer" url's til filmer på nettet, de kan bare slettes, tar vist ekstra lang tid å starte osv... Har nå formatert min server, laster ned siste updates til w2k3, så skal jeg prøve denne guiden på nytt, på en fersk innstallasjon :)

Lenke til kommentar
Jeg kommer meg inn på Tversity greia men så kommer det 1320 andre filmer som jeg ikke har lagt inn og ikke den mappa jeg la inn.

 

Edit: Jeg fant filene jeg la inn, men det er fortsatt over tusen andre filer der som ikke går ann å spille av :confused:

7371967[/snapback]

 

 

under "sharing" , finn video feed, slett den linken som dukker opp med delete knappen

Lenke til kommentar
Skjønner ikke helt hvordan xboxen plutselig skal finne TVersty under "Video", vil jo tro at noe må legges inn eller om TVersty-server skal sende et signal om at den ikke skal søke etter filmer på HDD men på min pc...

 

Edit: Et screenshot etter jeg trykker på Video under Media.

 

 

7371244[/snapback]

 

 

først disconnecter du computeren, så finner du den igjen, velg TVersty

Lenke til kommentar
Fekk det til å virka på første forsøk men det har rett og slett ikkje noko å stilla opp med i forhold til xbox media center.

7373969[/snapback]

 

 

 

har du forandret oppløsningen til noe annet enn det er som default?

7374430[/snapback]

 

 

Jepp, bildekvaliteten var grei den men UI'en er jo berre heilt blåst i forhold til XBMC. Er det meiningen att den skal berre liste

alt eg har av filmer og tv-serier opp i ei stor liste sammen med masse anna dritt?

Hadde jo over 2700 filmer/tv-serier/clipp i den lista...

 

Og eg fekk ikkje til å sjå H264 encodede filer, nokon andre som greier det?

Lenke til kommentar
Den nekter å finne TVersty i Video, alt fungere fint om jeg velger musikk... Får bare opp samme bilde "No videos found"....

7372619[/snapback]

 

 

har du lagt til noen mapper?

7373158[/snapback]

 

Jupp, har lagt til en mappa med en film i. Om jeg browser via Tversty server kan jeg browse meg frem til filmen.

 

har også fått delt musikkmappa mi...

Lenke til kommentar

 

Jepp, bildekvaliteten var grei den men UI'en er jo berre heilt blåst i forhold til XBMC. Er det meiningen att den skal berre liste

alt eg har av filmer og tv-serier opp i ei stor liste sammen med masse anna dritt?

Hadde jo over 2700 filmer/tv-serier/clipp i den lista...

 

 

7375323[/snapback]

 

 

les Post #25

Lenke til kommentar
Den nekter å finne TVersty i Video, alt fungere fint om jeg velger musikk... Får bare opp samme bilde "No videos found"....

7372619[/snapback]

 

 

har du lagt til noen mapper?

7373158[/snapback]

 

Jupp, har lagt til en mappa med en film i. Om jeg browser via Tversty server kan jeg browse meg frem til filmen.

 

har også fått delt musikkmappa mi...

7375654[/snapback]

 

 

Hadde selv samme problemet, løste seg da jeg restartet serveren... Har du prøvd det?

Lenke til kommentar

 

Jepp, bildekvaliteten var grei den men UI'en er jo berre heilt blåst i forhold til XBMC. Er det meiningen att den skal berre liste

alt eg har av filmer og tv-serier opp i ei stor liste sammen med masse anna dritt?

Hadde jo over 2700 filmer/tv-serier/clipp i den lista...

 

 

7375323[/snapback]

 

 

les Post #25

7377574[/snapback]

 

Hjelper jo litt, man har jo nesten 1000 filmer/tv-serier/anime i ei liste og så er det jo ein del treigere enn XBMC.

Går det ann å skifte screen ration på det du ser på fra full screen til 16/9 eller noko lignane?

 

Einaste grunn eg ser til å bruke xbox360 over XBMC på er H264 encodede filmer vist det går ann å sjå det da...

 

Men men, er jo fint får dei som kun har xbox360 :)

Lenke til kommentar
Noen som vet hvordan man får fjerna de rare vertikale strekene (ujevnheter) på skjermen? Ser ut til at nedskaleringen har blitt rar.

7378084[/snapback]

Tearing? Eg opplev det når eg ser x.264 encoda seriar/filmar.

Det blei betre når eg satte TVen min til dens native oppløysning. (1368*768) - køyrde 1280*720 før - då blei det som sagt litt betre, men det er der fortsatt litt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...