AnaXyd Skrevet 20. november 2006 Skrevet 20. november 2006 Hei! Merker at jeg begynner å få et munnsår på leppa. Dette er noe jeg hater mest av her i verden da alle folk ser rart på det, og kanskje kommer med en kommentar.. Jeg syntes det er pinlig og vil helst ikke la det komme noe særlig munnsår. Er det noen som har noen skikkelige kjerringtips når det gjelder dette? Hva funker SKIKKELIG bra? Altså at det blir borte på rundt 1-2 dager. Hadde vært sinnsykt fint med raske svar!
lontix Skrevet 20. november 2006 Skrevet 20. november 2006 vel, jeg har liggende her slike plaster du tar på leppa di, og det funker sykt. Dessuten er det et slikt middel på det som gjør at andre verken ser plastere eller såret spør på apoteket du, så hjelper de deg sikkert Lontix
AnaXyd Skrevet 20. november 2006 Forfatter Skrevet 20. november 2006 Nesh? Er det mulig a?! Ser man det rett og slett ikke? Ser det helt vanlig ut? Jøss.. Det kan ikke være mulig!
allshallperish Skrevet 20. november 2006 Skrevet 20. november 2006 Nesh? Er det mulig a?! Ser man det rett og slett ikke? Ser det helt vanlig ut? Jøss.. Det kan ikke være mulig! 7325429[/snapback] Har hatt samme problemet, også kalt "Herpes". Er ikke noe farlig, men som du sa så er det ganske pinlig. Jeg fant ut av med ofte bruk av lipsyl sånn at leppene alltid var fuktige, hjalp meg. Vet ikke om dette kommer til og hjelpe deg, men funka for meg =)
vargaz Skrevet 20. november 2006 Skrevet 20. november 2006 Melde meg på her.. hater munnsår jeg også.. visst noen har noen tjuvtriks kom med dem
allshallperish Skrevet 20. november 2006 Skrevet 20. november 2006 Som sakt, så funket bare lipsyl for meg. Men hvis noen har andre tips, kom gjerne med dem =) Alltid fint og ha flere tips i bakhodet.
Pacman- Skrevet 21. november 2006 Skrevet 21. november 2006 Kjøp en tube på apoteket som heter: Prolip - Herstat bruk dette i et par dager og det forsvinner!!
Sidious Skrevet 23. november 2006 Skrevet 23. november 2006 Rart. Jeg får alltid munnsår inni munnen..på tannkjøttet. Det er jævlig det.
AnaXyd Skrevet 23. november 2006 Forfatter Skrevet 23. november 2006 Har handla inn litt diverse greier.. Blant annet et munnsårplaster som jeg bruker nå. Det fungerer helt sykt! Det gjemmer samtidig det stygge såret bort. Anbefaler det! Mitt er snart borte!
egil88 Skrevet 23. november 2006 Skrevet 23. november 2006 Hvis det er nødsituasjon og ikke har noe annet kan faktisk tannkrem hjelpe mot munnsår
Lukilock Skrevet 23. november 2006 Skrevet 23. november 2006 Jeg brukte en krem med Alovèra jeg, det funka supert Sempron
Blårens Skrevet 23. november 2006 Skrevet 23. november 2006 Hmmm jeg har faktisk aldrig hadd munnsår på leppa Barre inni munnen min
Heimdall Skrevet 23. november 2006 Skrevet 23. november 2006 Rart. Jeg får alltid munnsår inni munnen..på tannkjøttet. Det er jævlig det. 7344729[/snapback] Det har jeg også av og til. Kjøpe noe på apoteket her jeg bor (ikke i Norge) som heter "Pyralvex". På pakken står det: "mot betennelser i munn og halsslimhud samt tannkjøttet. Smøres på med pensel flere ganger daglig" Det består av: 0,05 g rabarbraekstrakt, 0,01 g salisylsyre, 0, 51 g Etylalkohol og 0,35 g renset vann. Kjøpte noe på apoteket i Norge engang. Det virket ikke! (Myrratinktur, munnvann) Pyralvex virker som bare det. Kanskje finnes det ike i Norge, men hvis du viser dem hva dette består av burde en noenlunde kompetent apoteker rask finne noe lignende. Tipp: Det hjelper antagelig ikke å snakke med dama i kassen.
White Fox Skrevet 26. november 2006 Skrevet 26. november 2006 Prøv Zendium som tannkrem, fikk den annbefalt av tannlegen ettersom den ikke inneholder ett spesielt stoff som visstnok gjør at det er større sjangse for munnsår. Hjalp for meg etter noen dager og fikk ikke munnsår igjen så lenge jeg brukte den.
Akidon Skrevet 28. november 2006 Skrevet 28. november 2006 Nå er det kommet noe nytt.. Compeed munsårplaster. Hjelper pluss at du ikke kan plokke på såret eller at det sprekker opp. Mye bedre enn alle kremer og slikt jeg har prøvd og jeg har prøvd en del for å si det mildt.
Gjest Gjest_Is_* Skrevet 9. desember 2006 Skrevet 9. desember 2006 Jeg bruker salve nå, som heter vectavir, men den er reseptbelagt. Før når jeg kjente at det begynte å klø i leppa, pleide jeg å hente en pose med isbiter, eller frosne grønnsaker i et nødstilfelle, og presse mot leppa lenge. Det er et eller annet med isen som gjør at munnsåret ikke kommer. Det kan være verdt å prøve hvis du ikka har noe annet hendig.
Gjest Guest Skrevet 10. desember 2006 Skrevet 10. desember 2006 Noen som vet om herpes på munnen er smittsomt selv når man ikke har sår? Jeg går utifra de fleste ikke kysser noen som de ser at har utbrudd, så hvordan blir man smittet av munnsår? (Moderator: Please ikke fjern spørsmålet mitt selv om jeg ikke er innlogget. På helseforumet liker jeg å være litt anonym)
multisync Skrevet 10. desember 2006 Skrevet 10. desember 2006 (endret) Hmmm jeg har faktisk aldrig hadd munnsår på leppa Barre inni munnen min 7346465[/snapback] Det heter munnskoll og går som regel bort etter seg selv etter 3-4 dager etter at du har byttet tannkrem for en stund (fikk bort min for 4 dager siden)! Men... det finnes visst noe middel du kan bruke direkte på det, som du finner på apoteket! Endret 10. desember 2006 av multisync
black_sheep Skrevet 16. januar 2009 Skrevet 16. januar 2009 Nå er det kommet noe nytt.. Compeed munsårplaster. Hjelper pluss at du ikke kan plokke på såret eller at det sprekker opp. Mye bedre enn alle kremer og slikt jeg har prøvd og jeg har prøvd en del for å si det mildt. Kjøpte det, men det er jo så stort! Løsner i kantene med en gang nesten. Fins det i fler størrelser eller?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå