Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Korleis få mjukare hud/kropp?


maskot

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Axby2kEH

Når det gjelder hud er det ofte genene som er det absolutt viktigste. Enkelte har flaks, andre ikke. Likevel kan man komme ganske langt med gode hudpleieprodukter, ikke grille huden til det ugjenkjennelige i solarium etc. I tillegg vil masse dusjing tørke ut huden, spesielt hvis man ikke bruker fuktighetsbevarende produkter.

 

Enkelte liker å bruke babyolje etter dusjen for å holde huden myk. For enkelte fungerer dette supert (og det koster så og si ingenting) men andre syns det er fett og ekkelt. En god bodylotion uten parfyme, eller body butter kan også gjøre underverker. Å skrubbe huden med jevne mellomrom med gode kroppsskrubber fjerner også døde hudceller og gjør huden fin og glatt :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Tja, jeg trodde du tenkte på myk hud først og fremst, og ikke på om kroppen var myk, hvis du skjønner hva jeg mener. Litt underhudsfett vil jo få kroppen til å virke mykere å ta på. Alt for lite fett i kostholdet vil også gjøre huden tørr :) Ikke helt enkelt å skjønne hva du spør om for å være helt ærlig....

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Den største feilen mange gjør er å vaske seg ofte samt med feil shampo / balsam / vaskemiddel !

En shampo til 20 kr gjør ikke susen for å si det slik. Joa man blir rein men de kjemiske og syntetiske stoffene i mange produkter ødelegger huden. Dårlig sammenligning men man blir også "rein" av å vaske med steeeerke såper / syre etc men det ødelegger huden.

Dvs man må bruke en shampo / såpe som i tillegg til å gjøre oss rein også må bevare huden. Ett slikt produkt bør ikke inneholde syntetiske eller kjemiske stoffer.

Det mest tragiske jeg ser er hvor mange hudprodukter som er tillsatt vann. Å kjøpe shampo som inneholder vann er ikke det lureste :p vann får man nok av når man dusjer. Men såklart, produsentene øker volum så dermed blir shampo / såpe etc billigere.

 

Nei støtter meg til Aloe Jojoba Shampo fra Bergen.

Lenke til kommentar
Den største feilen mange gjør er å vaske seg ofte samt med feil shampo / balsam / vaskemiddel !

En shampo til 20 kr gjør ikke susen for å si det slik. Joa man blir rein men de kjemiske og syntetiske stoffene i mange produkter ødelegger huden. Dårlig sammenligning men man blir også "rein" av å vaske med steeeerke såper / syre etc men det ødelegger huden.

Dvs man må bruke en shampo / såpe som i tillegg til å gjøre oss rein også må bevare huden. Ett slikt produkt bør ikke inneholde syntetiske eller kjemiske stoffer.

Det mest tragiske jeg ser er hvor mange hudprodukter som er tillsatt vann. Å kjøpe shampo som inneholder vann er ikke det lureste :p vann får man nok av når man dusjer. Men såklart, produsentene øker volum så dermed blir shampo / såpe etc billigere.

 

Nei støtter meg til Aloe Jojoba Shampo fra Bergen.

7636956[/snapback]

 

Disse stoffene du prater om er stoffer som har lav PH verdi.

Fettlaget og syren på huden forsvinner, som du vil oppleve som tørr hud.

Det kan også komme av at du vasker deg for ofte.

Huden skal ha en PH verdi på 5,5 , nå oppfatta jeg ikke om du var jente, men da skal du bruke 3,5 i skrittet for å opprettholde den normale floaren ;)

 

Men ja, bruk milde shampoer, som feks SP @ SystemProfessional, som du kan få kjøpt hos frisøren din. Snill mot hodebunn og hud generelt :) - Samtidig som den lukter godt ;)

Endret av FirstPrice
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...