Gå til innhold

Lav overklokkingkapasitet (minne) på 7900gt

knopflerbruce

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Har to 7900gt-kort som jeg driver og klokker litt om dagen. GPU stoppet på 630 (det ene kortet avr VF700-Cu, det andre stock kjøling), mens minnet stoppet hardt og brutalt opp på... 752MHz! Dette virker å være veldig lavt, selv om jeg ikke har gjort noen mods. Det følger tross alt med minnekjølere, og det ene kortet har sågar de velkjente blå zalman VGA-ramkjølerne på.

Er jeg tullete som forventer mer enn 752 på minnet (regner med at 630 ikke er så galt på GPU, med stock volt)?

EDIT:

Det er kortet med vf700-cu som bremser. Kom masse fine streker på skjermen med 630/752 i sted da jeg hadde BARE det kortet i. Det andre klarer 800 på minnet før atitools går bananas (kjører som sagt stock kjøling det...).

EDIT2:

Tempen på kortet med vf'en ligger på 55, skulle ikke være noe problem da.

Endret av knopflerbruce
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Det er kortet med vf700-cu som bremser. Kom masse fine streker på skjermen med 630/752 i sted da jeg hadde BARE det kortet i. Det andre klarer 800 på minnet før atitools går bananas (kjører som sagt stock kjøling det...).

7320178[/snapback]

Det kan være feilen med volt regulatoren på minnet på disse kortene som stopper deg der.

~ Medion

Skrevet (endret)

Får vel prøve å "sprenge" voltregulatoren da, med litt beinhard benching, så jeg får nytt (eller enda bedre: penga igjen :p ). Hvis jeg kjører et forferdelig høyt antall runder med 3dmark06, med minnet på stock, vil tilstanden til voltregulatoren kunne forverres?

Har lite lyst til å selge et elendig overklokkingskort på bruktmarkedet egentlig, selv om det funker på stock speeds og dermed holder hva det lover.

Endret av knopflerbruce

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...