sokkhue Skrevet 19. november 2006 Skrevet 19. november 2006 (endret) Siden jeg er litt... dum.. kan jeg ikke gjøre annet enn å spørre: jeg leste et sted at man kunne bruke steam med wine, jeg prøvde det, men det blei ikke helt som forventet. (se bilde) Jeg bruker Ubuntu 6.10 Edit: ops.. Noen som vet noe? Endret 19. november 2006 av sokkhue
Marsan Skrevet 19. november 2006 Skrevet 19. november 2006 (endret) tahoma.ttf i /home/username/.wine/c_drive/windows/fonts google etter fonten edit: la til font TAHOMA.TTF.tar.gz Endret 19. november 2006 av Marsan
Skinney Skrevet 19. november 2006 Skrevet 19. november 2006 i Fedora Core finnes det en pakke for Microsoft Core fonts som er lett å instalere, finnes sikkert noe lignende for Ubuntu(mener du kan instalere dette med Automatix...).
Kadmium Skrevet 19. november 2006 Skrevet 19. november 2006 Skriv følgende i terminalen: sudo apt-get install msttcorefonts
Yama Skrevet 18. mars 2007 Skrevet 18. mars 2007 jeg har installert wine og steam på Ubuntu 6,10. Alt fungerte bra, når jeg fikk det til. men jeg har samme problem som nevnt av tråd starter. Har både installert font pakke med automatix og brukt terminal kode som nevn over. men får det ikke til. noen som kan hjelpe. hva kan jeg har gjort galt?
Marsan Skrevet 18. mars 2007 Skrevet 18. mars 2007 jeg vil mene at å legge thaoma.ttf inn i winemappa er den beste løsningen..msttcorefonts gjør fontene anderledes enn den opprinnelige thaoma. Jeg har selv erfart dette.
Yama Skrevet 18. mars 2007 Skrevet 18. mars 2007 jeg vil mene at å legge thaoma.ttf inn i winemappa er den beste løsningen..msttcorefonts gjør fontene anderledes enn den opprinnelige thaoma. Jeg har selv erfart dette. 8183564[/snapback] problemet med dette er at når jeg går inn i /home/brukernavn/ så finner jeg ikke wine mappen. wine er jo installert, men ser den ikke.
kommers Skrevet 19. mars 2007 Skrevet 19. mars 2007 Hvis du bruker nautilus så trykk ctrl+h så ser du alle filer og kataloger som begynner med punktum (såkalte dotfiles representerer ofte konfigurasjonsfiler og kataloger med innstillinger og skjules til vanlig, ergo h står for hidden). Bruker du et shell, prøv ls -a (a for all files) for å vise alle filer/kataloger.
Yama Skrevet 20. mars 2007 Skrevet 20. mars 2007 Hvis du bruker nautilus så trykk ctrl+h så ser du alle filer og kataloger som begynner med punktum (såkalte dotfiles representerer ofte konfigurasjonsfiler og kataloger med innstillinger og skjules til vanlig, ergo h står for hidden). Bruker du et shell, prøv ls -a (a for all files) for å vise alle filer/kataloger. 8185547[/snapback] glimrende da funker det vettu. tusen takk for hjelpen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå