Gå til innhold

Plasma eller LCD til 360-spilling?


Anbefalte innlegg

FOr akrefte myten din om OLED så er det bare mulig dette kommer kompis. OLED krever et helt annet produksjonsanlegg enn det LCD gjør og jeg tviler meget sterkt på at produsentene ikke skal ha ROI (return of investment) på sine invisteringer...

 

Så jeg kan sette en rimelig høy årslønn på at OLED er noe vi ikke ser på retailmarkedet de kommende årene. Selv om du kanskje har lest litt om OLED og SED og kanskje sett litt MATRIX er det ikke sikkert det kommer. Dette er en bransje full av papirlanseringer :)

Endret av oivind_dahle
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så jeg kan sette en rimelig høy årslønn på at OLED er noe vi ikke ser på retailmarkedet de kommende årene. Selv om du kanskje har lest litt om OLED og SED og kanskje sett litt MATRIX er det ikke sikkert det kommer. Dette er en bransje full av papirlanseringer :)

7351207[/snapback]

 

Nå klarte de vel å oppdrive en OLED skjerm på rundt 30 tommer i 2005. Er mange digital kameraer og liknende med OLED display, så og si det er en bransje full av papirlanseringer blir feil... Er vel forventet lansering rundt 08 på disse skjermene.

Lenke til kommentar

Når det gjelder innbrenning på plasma så er dette normalt ikke noe problem på dagens modeller, med unntak av Pioneer som sliter litt med dette. Synd med Pioneer ettersom de ellers har de beste plasmaskjermene.

 

7337245[/snapback]

 

Disse problemene ble fikset i den nyeste generasjonen, som kom på markedet i høst :)

Lenke til kommentar
Disse problemene ble fikset i den nyeste generasjonen, som kom på markedet i høst :)

7351943[/snapback]

Innbrenning fikset? Absolutt ikke, flere Samsung plasmaer som er helt ny på markedet har fått innbrenninger hos min lokale el-butikk..

7351967[/snapback]

 

Meget mulig Samsung sliter med dette, men jeg quotet et innlegg som mente Pioneer slet med dette, det gjorde de tidligere, men har utbedret dette i den nyeste generajonen panel.

Endret av Gvarde
Lenke til kommentar

Flott om Pioneer har fikset dette, da det ellers vel er regnet som de beste på plasma.

 

Personlig har jeg en 42" plasma fra Grundig som er glimrende til data. null innbrenning, men litt gradering vises på film med høy komprimering. Sånn sett skulle jeg gjerne hatt Pioneer.

Lenke til kommentar
Disse problemene ble fikset i den nyeste generasjonen, som kom på markedet i høst :)

7351943[/snapback]

Innbrenning fikset? Absolutt ikke, flere Samsung plasmaer som er helt ny på markedet har fått innbrenninger hos min lokale el-butikk..

7351967[/snapback]

 

Meget mulig Samsung sliter med dette, men jeg quotet et innlegg som mente Pioneer slet med dette, det gjorde de tidligere, men har utbedret dette i den nyeste generajonen panel.

7352019[/snapback]

 

 

Det er fortsatt problemer med innbrenning på Pioneer plasmaene også. Har ingen linker liggende på lur, men har selv lest om en god del tilfeller hvor nye Pioneer-TV'er har endt opp med innbrenning. Jeg sier ikke at det er et stort problem, men helt borte er det ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...