Gå til innhold

NWN 2, lagg ute

Anbefalte innlegg

Jeg spiller Neverwinter Nights 2 med full grafikk. Og det funker helt fint inne i hus, med ca 15-25 fps. Men når jeg går utenfor synker det så lavt som 5-10 fps. Pcn min:

Pentium 4, 1.5 dual core

1,5 k ram

Radeon x300, 128 ram

Tenkte først at det var sjermkortet. Men det er jo like bra grafikk inne som ute, hva kan være galt?

Videoannonse
Annonse

Jeg har faktisk motsatt problem. Ute flyter spillet som bare det, mens inne er det helt for jævlig. Har lagt merke til at spillet virker JÆVLIG detaljert innvendig i forhold til utvendig. Det ser nesten ut som en av de prerendra bakgrunnene til Baldurs Gate 2... Skikkelig fint men skikkelig frustrerende at jeg får så lav fps. Har prøvd så og si alle grafikkinnstillinger men det blir ikke stor forskjell, bare ute.

Detaljene på de forskjellige objektene er nok kanskje bedre inne enn ute. Men jeg personlig syns ikke det er et samsvar mellom maskinkravene og det som faktisk blir vist på skjermen. Det er bare å ta en titt på spellforce så skjønner man fort at utendørsdelen kunne vært adskillig bedre.

Men som BTK sa, prøv å juster ned detaljnivået noe. Skygger for eksempel trekker ofte mye ressurser.

Tweaks R Us har kommet med drivere som er optimiserte for NWN 2.

Dette gjelder kun ATI-kort, og skal visstnok øke ytelsen drastisk, så alle som er ufornøyd med ytelsen bør prøve disse.

Link.

Note: Ta forbehold om at dette ikke er offisielle drivere så det kan oppstå problemer, og det er ikke garantert at det vil øke ytelsen, eller virke for alle ATI-kort.

This driver has drastically improved the gameplay on my system. Radeon x1600 PRO AGP 256mb, 1gig ram, AMD Athlon xp 2.07ghz cpu.

Link til tråd på NWN 2-forumet.

Har skrudd grafikken ned på det laeste men merker nesten ikke forskjell!

7319090[/snapback]

Skjermkortet ditt er ikke offisielt støttet av NWN 2, så det er ikke uventet at det går treigt, dessverre. Selv om grafikken ser lik ut både inne og ute, så betyr ikke det at det vil kjøre likt. Hele skygge/lyssystemet i NWN 2 er 100 % dynamisk, så utendørs vil det være flere objekter/flater som blir belyst pga. sola/månen, som betyr mer jobb for prosessoren og skjermkortet. Dessuten er utendørsområdene generelt mye større.

Du kan jo vente til neste patch kommer (1.03). Beta-versjonen blir utgitt på onsdag (reverserings-patch kommer når den ferdige versjonen kommer), og inneholder optimisering for hvordan trær, skygger og vann blir rendret.

Endret av andir

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...